Sitter her å feirer at jeg fortsatt har ferie. Noe jeg tydligvis har gjort litt av siden ferien startet for 11 dager siden, for nå er bunnen nådd på ei hel flaske vokda. Og den var full når ferien begynte. Ferie er bra! Men, var ikke det jeg skulle ta opp..
...og, advarsel: kan bli langt innlegg, siden jeg er lettere god & brisen, og har ingenting å gjøre akkurat nå...Så se opp for skrive feil
Jeg skal, som noen kanskje har sett, selge celica'n min. Det mest fornuftige i hele verden vil være å ta pengene jeg sitter igjen med etter salget av den, og spare de. Men siden jeg vet, av tidligere erfaringer, at jeg må ha en bil å drive med - så kan jeg like så godt begynne tenke over neste "prosjekt" først som sist. Er ikke akkurat sikkert at celica'n blir solgt heller, med tanke på hvor nærme vi er vinteren - men la oss ta utgangspunkt i at den blir det.
Neste bil må koste under 100.000kr, og det skal ikke være noe gammelt slitent ræl som har begynt å ruste. Grunnen til å kjøpe den er for å ha noe å style opp, gjøre strøkent, og kjøre seg noen turer med når været tillater det. Med andre ord: akkurat det samme som celica'n, bare en bil som er i utgangspunktet billigere. Motor er ingen prioritet, da jeg hverken skal på bane, eller kommer til å bruke bilen mye.
De som allerede er vurdert, og avvist, er:
ALFA ROMEO. Rust og/eller (elektriske) problemer ingen verksted kan finne ut av? Nei takk.
BMW 3/6/5 serie. Pene biler, som kan bli virkelig fine. E34 og E36 spesielt. Og en 6 serie kunne blitt virkelig mafia fet. Men...nei.
FORD. Jeg skal bruke penger på styling, lakk, felger osv. Ikke verksted.
HONDA CIVIC 1992-1995. Masse deler, så det er en drøm for en som liker å style opp ting. Men...nei. En litt nyere accord kunne vært gøy å prøvd seg på, men den riktige modellen blir for dyr.
HYUNDAI. MÃ¥ jeg egentlig si noe som helst?
KIA. Se hyundai.
MAZDA. Ingenting i riktig prisklasse.
MERCEDES BENZ. Har ikke HELT slått fra meg tanken om å bygge en EVO III. Ikke HELT, men nesten... F.eks Ting som å få godkjent breddingen gir mye dårlige tanker om biltilsyn med nesa i været og pekefingeren tredd opp i trynet ditt.
MITSUBISHI. Kun galant'en av siste model, og den er det kun 2 fete bodykit til - og så er det ikke så mye mer deler å skaffe :-/
NISSAN. Primera: Fin, men ingenting å kjøpe til den - og ikke alt for mye potensiale. 200sx: ser grusomt slitene ut de til under 100.000kr, og høy forsikring (?)
OPEL. Se ford.
PEUGEOT. Liker ikke, utenom 406 coupe - og den er for dyr.
SAAB. Jeg er ikke 60Ã¥r enda.
SEAT. Frister ikke.
SKODA. Frister ikke.
SUBARU. Impreza er for dyr.
VOLVO. Hvis det kommer en 240 godkjent ombygd med v8 mens jeg leiter etter bil, som er gjennomført, så kan jeg bli fristet. Ellers, nei.
Det som IKKE er avvist:
AUDI A4 - Masse deler (!), kan bli utrolig fin.
VOLKSWAGEN GOLF MK4 - Har bygd en før, men av en eller annen syk grunn frister det å gjøre det igjen - bare enda litt fetere. Maaaasse deler å få tak på. Men siden jeg allerede har bygd en, så frister A4 mest.
Skulle gjerne hatt en toyota igjen, men det er ingen i riktig prisklasse som frister. Carina E har jeg prøvd, og det frister LITT å gjenta den bedriften - men ikke nok. De MR2 mk2, som er i riktig prisklasse, ser slitene ut. Celica T20 er det "bare" å slenge noen brede 18" med kant, veilside kit, solfilm, fet lakk, eksos, senking - og så er det ikke så mye mer å gjøre med den utenom å kjøre rundt. Og litt av gleden for meg, ved å ha en "prosjekt bil", er å kunne kjøpe litt nye deler med jevne mellomrom. Til T20'n så er det rett og slett for lite utvalg. Noe som til dels gjelder MR2'n også, etter hva jeg har sett.
Så...Noe jeg har oversett? Noen med noen gode forslag? Eller så er jeg fryktelig redd for at det blir tysker-tøs, i form av en audi, på meg - hvis celica'n blir solgt...
...og, advarsel: kan bli langt innlegg, siden jeg er lettere god & brisen, og har ingenting å gjøre akkurat nå...Så se opp for skrive feil

Jeg skal, som noen kanskje har sett, selge celica'n min. Det mest fornuftige i hele verden vil være å ta pengene jeg sitter igjen med etter salget av den, og spare de. Men siden jeg vet, av tidligere erfaringer, at jeg må ha en bil å drive med - så kan jeg like så godt begynne tenke over neste "prosjekt" først som sist. Er ikke akkurat sikkert at celica'n blir solgt heller, med tanke på hvor nærme vi er vinteren - men la oss ta utgangspunkt i at den blir det.
Neste bil må koste under 100.000kr, og det skal ikke være noe gammelt slitent ræl som har begynt å ruste. Grunnen til å kjøpe den er for å ha noe å style opp, gjøre strøkent, og kjøre seg noen turer med når været tillater det. Med andre ord: akkurat det samme som celica'n, bare en bil som er i utgangspunktet billigere. Motor er ingen prioritet, da jeg hverken skal på bane, eller kommer til å bruke bilen mye.
De som allerede er vurdert, og avvist, er:
ALFA ROMEO. Rust og/eller (elektriske) problemer ingen verksted kan finne ut av? Nei takk.
BMW 3/6/5 serie. Pene biler, som kan bli virkelig fine. E34 og E36 spesielt. Og en 6 serie kunne blitt virkelig mafia fet. Men...nei.
FORD. Jeg skal bruke penger på styling, lakk, felger osv. Ikke verksted.
HONDA CIVIC 1992-1995. Masse deler, så det er en drøm for en som liker å style opp ting. Men...nei. En litt nyere accord kunne vært gøy å prøvd seg på, men den riktige modellen blir for dyr.
HYUNDAI. MÃ¥ jeg egentlig si noe som helst?
KIA. Se hyundai.
MAZDA. Ingenting i riktig prisklasse.
MERCEDES BENZ. Har ikke HELT slått fra meg tanken om å bygge en EVO III. Ikke HELT, men nesten... F.eks Ting som å få godkjent breddingen gir mye dårlige tanker om biltilsyn med nesa i været og pekefingeren tredd opp i trynet ditt.
MITSUBISHI. Kun galant'en av siste model, og den er det kun 2 fete bodykit til - og så er det ikke så mye mer deler å skaffe :-/
NISSAN. Primera: Fin, men ingenting å kjøpe til den - og ikke alt for mye potensiale. 200sx: ser grusomt slitene ut de til under 100.000kr, og høy forsikring (?)
OPEL. Se ford.
PEUGEOT. Liker ikke, utenom 406 coupe - og den er for dyr.
SAAB. Jeg er ikke 60Ã¥r enda.
SEAT. Frister ikke.
SKODA. Frister ikke.
SUBARU. Impreza er for dyr.
VOLVO. Hvis det kommer en 240 godkjent ombygd med v8 mens jeg leiter etter bil, som er gjennomført, så kan jeg bli fristet. Ellers, nei.
Det som IKKE er avvist:
AUDI A4 - Masse deler (!), kan bli utrolig fin.
VOLKSWAGEN GOLF MK4 - Har bygd en før, men av en eller annen syk grunn frister det å gjøre det igjen - bare enda litt fetere. Maaaasse deler å få tak på. Men siden jeg allerede har bygd en, så frister A4 mest.
Skulle gjerne hatt en toyota igjen, men det er ingen i riktig prisklasse som frister. Carina E har jeg prøvd, og det frister LITT å gjenta den bedriften - men ikke nok. De MR2 mk2, som er i riktig prisklasse, ser slitene ut. Celica T20 er det "bare" å slenge noen brede 18" med kant, veilside kit, solfilm, fet lakk, eksos, senking - og så er det ikke så mye mer å gjøre med den utenom å kjøre rundt. Og litt av gleden for meg, ved å ha en "prosjekt bil", er å kunne kjøpe litt nye deler med jevne mellomrom. Til T20'n så er det rett og slett for lite utvalg. Noe som til dels gjelder MR2'n også, etter hva jeg har sett.
Så...Noe jeg har oversett? Noen med noen gode forslag? Eller så er jeg fryktelig redd for at det blir tysker-tøs, i form av en audi, på meg - hvis celica'n blir solgt...