TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forslag til bil under 100.000kr ?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #127173  av celicat23
 
Sitter her å feirer at jeg fortsatt har ferie. Noe jeg tydligvis har gjort litt av siden ferien startet for 11 dager siden, for nå er bunnen nådd på ei hel flaske vokda. Og den var full når ferien begynte. Ferie er bra! Men, var ikke det jeg skulle ta opp..

...og, advarsel: kan bli langt innlegg, siden jeg er lettere god & brisen, og har ingenting å gjøre akkurat nå...Så se opp for skrive feil :)

Jeg skal, som noen kanskje har sett, selge celica'n min. Det mest fornuftige i hele verden vil være å ta pengene jeg sitter igjen med etter salget av den, og spare de. Men siden jeg vet, av tidligere erfaringer, at jeg må ha en bil å drive med - så kan jeg like så godt begynne tenke over neste "prosjekt" først som sist. Er ikke akkurat sikkert at celica'n blir solgt heller, med tanke på hvor nærme vi er vinteren - men la oss ta utgangspunkt i at den blir det.

Neste bil må koste under 100.000kr, og det skal ikke være noe gammelt slitent ræl som har begynt å ruste. Grunnen til å kjøpe den er for å ha noe å style opp, gjøre strøkent, og kjøre seg noen turer med når været tillater det. Med andre ord: akkurat det samme som celica'n, bare en bil som er i utgangspunktet billigere. Motor er ingen prioritet, da jeg hverken skal på bane, eller kommer til å bruke bilen mye.

De som allerede er vurdert, og avvist, er:

ALFA ROMEO. Rust og/eller (elektriske) problemer ingen verksted kan finne ut av? Nei takk.

BMW 3/6/5 serie. Pene biler, som kan bli virkelig fine. E34 og E36 spesielt. Og en 6 serie kunne blitt virkelig mafia fet. Men...nei.

FORD. Jeg skal bruke penger på styling, lakk, felger osv. Ikke verksted.

HONDA CIVIC 1992-1995. Masse deler, så det er en drøm for en som liker å style opp ting. Men...nei. En litt nyere accord kunne vært gøy å prøvd seg på, men den riktige modellen blir for dyr.

HYUNDAI. MÃ¥ jeg egentlig si noe som helst?
KIA. Se hyundai.
MAZDA. Ingenting i riktig prisklasse.

MERCEDES BENZ. Har ikke HELT slått fra meg tanken om å bygge en EVO III. Ikke HELT, men nesten... F.eks Ting som å få godkjent breddingen gir mye dårlige tanker om biltilsyn med nesa i været og pekefingeren tredd opp i trynet ditt.

MITSUBISHI. Kun galant'en av siste model, og den er det kun 2 fete bodykit til - og så er det ikke så mye mer deler å skaffe :-/

NISSAN. Primera: Fin, men ingenting å kjøpe til den - og ikke alt for mye potensiale. 200sx: ser grusomt slitene ut de til under 100.000kr, og høy forsikring (?)

OPEL. Se ford.
PEUGEOT. Liker ikke, utenom 406 coupe - og den er for dyr.
SAAB. Jeg er ikke 60Ã¥r enda.
SEAT. Frister ikke.
SKODA. Frister ikke.
SUBARU. Impreza er for dyr.

VOLVO. Hvis det kommer en 240 godkjent ombygd med v8 mens jeg leiter etter bil, som er gjennomført, så kan jeg bli fristet. Ellers, nei.

Det som IKKE er avvist:

AUDI A4 - Masse deler (!), kan bli utrolig fin.
VOLKSWAGEN GOLF MK4 - Har bygd en før, men av en eller annen syk grunn frister det å gjøre det igjen - bare enda litt fetere. Maaaasse deler å få tak på. Men siden jeg allerede har bygd en, så frister A4 mest.

Skulle gjerne hatt en toyota igjen, men det er ingen i riktig prisklasse som frister. Carina E har jeg prøvd, og det frister LITT å gjenta den bedriften - men ikke nok. De MR2 mk2, som er i riktig prisklasse, ser slitene ut. Celica T20 er det "bare" å slenge noen brede 18" med kant, veilside kit, solfilm, fet lakk, eksos, senking - og så er det ikke så mye mer å gjøre med den utenom å kjøre rundt. Og litt av gleden for meg, ved å ha en "prosjekt bil", er å kunne kjøpe litt nye deler med jevne mellomrom. Til T20'n så er det rett og slett for lite utvalg. Noe som til dels gjelder MR2'n også, etter hva jeg har sett.

Så...Noe jeg har oversett? Noen med noen gode forslag? Eller så er jeg fryktelig redd for at det blir tysker-tøs, i form av en audi, på meg - hvis celica'n blir solgt...

 #127187  av angrykid
 
Hvis jeg får lov å komme med ett lite forslag, så vil jeg foreslå chevy s10 pickup m/v8. Disse har syke potensiale på å bli monsterfete. En kompis av meg hadde en slik en gang i tiden, og la ikke mye penger i felger, dekk, senking, eksos og litt interiør. Og den ble bare imbatøff..

Og kjenner jeg deg rett, ut fra de postene som du har lagt ut om bilen din, vil du gå langt forbi det som han noensinne gjorde med sin. Og jeg lover deg, du vil få en utrolig grom bil, med mye deler tilgjengelig i usa.

Ett lite bilde av hvordan de ser ut. http://www.wheelspecs.com/rides/images/295_766.png

dette er da en tilnærmet standard utgave, med noe motivlakk på siden. Den er ikke senket, og ikke sikkert den er med v8 heller. Men denne modellen er i allefall den tøffeste av de bilene der. :)

 #127194  av TheStig
 
kunne jo vært morsomt å sett en T18 gti i hendene på en styling mann.. Billig er de også

 #127199  av celicat23
 
Pick-up er nok ikke helt "meg" kan du si :) Kunne tenkt meg en camaro eller trans-am 1982-1991 modell, men tror ikke jeg vil klare å få de inn i garasjen jeg har. En camaro med iroc/rs skjørte settet, grise senket på brede 19" felger, hel lakkert i ford escort cosworth sin mørke blå metallic farge med bitte litte granne pearl i seg, med en liten kompressor på toppen av 8'ern....Oooooh. Me like.

Det som er litt kjedelig med å gå på en slik bil, er at mesteparten av pengene vil ikke gå med på å gjøre den enda fetere - de vil bare gå med på å restaurere bilen. "Vedlikehold" tror jeg er ett ukjent ord for de som eier amerikanske biler. Det er veldig "enten, eller" blandt de. Enten så er det rustene hauger som aldrig har sett ett oljeskift engang, eller så er det full restaurerte strøkene orginal biler. Det er godt og langt i mellom de som er modifisert, gjort litt kule, OG vedlikeholdt.

På en annen side, etter at du har gjort en slik bil strøken så kan du selge den uten å tape så mye penger på den. De som har gjort en del med amcar'n sin, vet og ta seg betalt.

Midt oppe i det her, så er det også noen grise høye drifts kostnader og forsikring ute å går. Men, fristende? Ja, helt klart.

T18? Hva er det for noe igjen? Gamle celica'n med vippe lykter?

 #127207  av TheStig
 
jepp, eller ikke den gammel gammel da med vippelykter..

 #127212  av CelicaTurbo
 
Om du ikke har funnet fine 90-93 MR2, Celica eller 200SX som er i god stand så er det pga at du ikke har lett nok. Det er fullt mulig å få nesten strøkne biler av disse tre om du legger listen rett under 100 ;) Vil så klart anbefale MR2'en om du ikke har noe krav om at bilen skal være spesiellt praktisk for noe annet enn en weekendtur. Det er kjøpers marked for tiden, dvs at det er vanskelig å selge biler men det er også enkelt å kjøpe gode biler med litt pruting.

 #127221  av Anders gullstein
 
Mazda MX 5 da? Umasse deler å få tak i til dem, samt luft i håret :wink:

 #127224  av TheStig
 
Anders gullstein skrev:Mazda MX 5 da? Umasse deler å få tak i til dem, samt luft i håret :wink:
NEEEEI!!! for guds skyld, ikke kjøp mx5! Jeg melder meg ut av klubben her da.. fy fan for noen jævla frisør biler. Bilen ligner den jævla beutybagen dama har med på langturer

 #127226  av chris
 
TheStig skrev:
Anders gullstein skrev:Mazda MX 5 da? Umasse deler å få tak i til dem, samt luft i håret :wink:
NEEEEI!!! for guds skyld, ikke kjøp mx5! Jeg melder meg ut av klubben her da.. fy fan for noen jævla frisør biler. Bilen ligner den jævla beutybagen dama har med på langturer
Haha! Jeg kunne ikke sagt det bedre selv :mrgreen:

 #127268  av lasse
 
Hva med en golf 1?
Om du satser litt kroner får du et pent eksemplar, og de er jo så feeeete...
Eller audi 90 quattro 20v?

 #127273  av celicat23
 
CelicaTurbo skrev:Om du ikke har funnet fine 90-93 MR2, Celica eller 200SX som er i god stand så er det pga at du ikke har lett nok. Det er fullt mulig å få nesten strøkne biler av disse tre om du legger listen rett under 100 ;) Vil så klart anbefale MR2'en om du ikke har noe krav om at bilen skal være spesiellt praktisk for noe annet enn en weekendtur. Det er kjøpers marked for tiden, dvs at det er vanskelig å selge biler men det er også enkelt å kjøpe gode biler med litt pruting.
Mulig. Jeg kan ikke skryte på meg å ha lett alt for god, nei. Jeg prøvde en gang før å kjøpe mr2, men alle jeg kom over var slitene i utseende. Og alle hadde girkasse som var som om man rørte i grøt og hvis man var heldig så fant man ett gir. Ga ett veldig dårlig inntrykk. Er vel litt av det som henger igjen i meg enda.

200SX har jeg heller ikke sett alt for godt etter. Er vel mer det generelle intrykket jeg har av de som kjører rundt her: sliiiiiiitene. Men de har potensiale til å bli grisefete med de riktige delene. Er motor osv noe holdbart på disse?

 #127274  av TheStig
 
mr2 mk2 koster jo under 100.000 nå .. de over er forhandler, overpriset eller de helt spesielle eksemplarene. At girkassen er grøt er jo fikset på en to tre.. bare å kjøpe nye foringer til overføringen.. wips

 #127275  av celicat23
 
Anders gullstein skrev:Mazda MX 5 da? Umasse deler å få tak i til dem, samt luft i håret :wink:
Må desverre slå meg på de andre her, og innrømme at jeg liker ikke gutter nok til å kjøre rundt i en MX5. Det er en skikkelig homo magnet.

 #127278  av TheStig
 
for jo masse kompiser da... rompekompiser.. but still :p

 #127279  av celicat23
 
lasse skrev:Hva med en golf 1?
Om du satser litt kroner får du et pent eksemplar, og de er jo så feeeete...
Eller audi 90 quattro 20v?
Har hatt '91 golf GTi, som var strøken med kun 1 tidligere eier i tyskland osv. Men så mye problem og dritt den golf'en ga meg, så har jeg lovt meg selv aldrig å eie noe gammelt VAG produkt igjen. Så golf I, II, og III er ikke aktuelt.

Audi 80/90 kan ikke bli fete. Har enda ikke sett en som er det. Alt som er å få tak på av bodykit osv hjelper ikke. Det oser 80-tallet og gammel gubbe av de.