TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VM i Offshore - Trondheim

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #123298  av _speedy

Noen som har vært å sett eller?
Var der under treningen i går..Heftige saker! :D
Fikk også med meg rusinga av en viss Koenigsegg CCR.. :twisted:

#123318  av @lpher

Var å så på kvalifiseringa i dag :D Inne på VIP'en...rett ved vannkanten...helt ytters på piren...rett i den lille knekken på langstrekket! :D Fytti helv...for en lyd på båtene!! :D GÅSEHUD er obligatorisk når man sitter 10meter unna en værsting-båt som suser forbi i 200kmt ++!!! :D Satt akkurat så nære at vi fikk en liten frisk spray av sjøvann ved hver passering! TØFT! :D :D :D

Dette må bare oppleves! :D Jeg skal ihvertfall nedover å se på racet i morra...THATS for sure! :)

Glemte kameraet..men kompissen tok ett par bilder med mob'en tror jeg...skal se om jeg kan få tak på dem...og legge dem ut :)

#123329  av jan-erik

@lpher skrev:Var å så på kvalifiseringa i dag :D Inne på VIP'en...rett ved vannkanten...helt ytters på piren...rett i den lille knekken på langstrekket! :D Fytti helv...for en lyd på båtene!! :D GÅSEHUD er obligatorisk når man sitter 10meter unna en værsting-båt som suser forbi i 200kmt ++!!! :D Satt akkurat så nære at vi fikk en liten frisk spray av sjøvann ved hver passering! TØFT! :D :D :D

Dette må bare oppleves! :D Jeg skal ihvertfall nedover å se på racet i morra...THATS for sure! :)
Rått ikke sant!! Når de kjørte innerst i Oslo fjorden for noen år siden var jeg på S/S Norway som lå ankret opp rett ved siden av "løypa", og kan skrive under på at det er litt av en lyd når de passerer 10m unna :D I tillegg var det lavflygende helikoptre som fulgte rett over båtene, og det ble omtrent i samme høyde som der vi stod på toppen av dekket.

Har ikke vært på F1 enda, men frister veldig med en tur til Monaco for å se... så kan man jo sammneligne hva som er råest.

#123331  av Dalan

jan-erik skrev: Har ikke vært på F1 enda, men frister veldig med en tur til Monaco for å se... så kan man jo sammneligne hva som er råest.
Jeg var i Monaco 2 dager etter løpet nå i år, og kan skrive under på at det må være noe man må oppleve i løpet av livet.. :D
Tribuner og alt av utstyr stod oppe enda, og de fleste kakse-båtene lå inne i havna.. Det er hvertfall noen her i verden som har mer penger enn de egentlig har godt av :D

#123368  av chris

Pga pissregn tror jeg at jeg dropper å dra ned på havna i dag.. så får jeg heller glede meg til motorlyd i egen bil om en ukes tid :D

#123374  av _speedy

@lpher skrev:Var å så på kvalifiseringa i dag :D Inne på VIP'en...rett ved vannkanten...helt ytters på piren...rett i den lille knekken på langstrekket! :D Fytti helv...for en lyd på båtene!! :D GÅSEHUD er obligatorisk når man sitter 10meter unna en værsting-båt som suser forbi i 200kmt ++!!! :D Satt akkurat så nære at vi fikk en liten frisk spray av sjøvann ved hver passering! TØFT! :D :D :D

Glemte kameraet..men kompissen tok ett par bilder med mob'en tror jeg...skal se om jeg kan få tak på dem...og legge dem ut :)
Satt der på fredagen jeg...Fyttikatta!:D
Neste helg blir det nok å følge med hele helga...:)

#123415  av @lpher

chris skrev:Pga pissregn tror jeg at jeg dropper å dra ned på havna i dag.. så får jeg heller glede meg til motorlyd i egen bil om en ukes tid :D
Pissregn my ass! :D Kidda ikke stå opp du sikkert?! :D

Var bra oppmøte i dag også gitt :D Men det virka som de hadde endra "banen" litt...for de kjørte ikke like tett inntil land nå...men det er vel forståelig når det blir 9 båter på vannet samtidig! :D

Trist med Spirit Of Norway og Jotun da....

Men fytti helv...for en lyd det er på den Jotun-båten?!! :D Kompressormata V8'er...istedet for den tradisjonelle Lambo V12'ern :D
MYE brutalere lyd i den gitt! :D ...så lenge det varte ihvertfall... :?

#123438  av Magnus;)

var å så på i dag, sinnsykt tøff lyd, og helikoptere som flyr sammen båtene osv :D
Enig med @lpher at jotun båten med sin v8 kompressor har utrolig rå lyd :D

#123442  av Castrol

Offshore er bare så utrolig tøft! :D Får aldri nok jeg ihvertfall, trofast tilhenger av sporten siden 91..hehe! :D

Satt på vip tribunen på fredag og var på sjøen i går og i dag.

Filmet litt på treningen fredag.. :wink: (høyreklikk + lagre som..)

Jotun passing by

Spirit of Norway

Lyden fra motorene til Jotun ruler, helt hinsides fet lyd! :D

Kommer noen bilder etterhvert og.. :wink:

#123447  av Castrol

Bilder... :wink:
Vedlegg
Offshore_VM_2005_Roscioli_Hotels.jpg
Offshore_VM_2005_Roscioli_Hotels.jpg (58.29 kiB) Vist 184 ganger
Offshore_VM_2005_Quatar_96.jpg
Offshore_VM_2005_Quatar_96.jpg (48.37 kiB) Vist 183 ganger
Offshore_VM_2005_parade_Victory7.jpg
Offshore_VM_2005_parade_Victory7.jpg (33.32 kiB) Vist 839 ganger
Offshore_VM_2005_Lamborghini_V12_båtmotor.jpg
Offshore_VM_2005_Lamborghini_V12_båtmotor.jpg (58.12 kiB) Vist 202 ganger
Offshore_VM_2005_Jotun.jpg
Offshore_VM_2005_Jotun.jpg (55.12 kiB) Vist 183 ganger

#123451  av Castrol

Mer... :wink:
Vedlegg
Offshore_VM_2005_Victory7.jpg
Offshore_VM_2005_Victory7.jpg (35.74 kiB) Vist 837 ganger
Offshore_VM_2005_Spirit of Norway_drypit.jpg
Offshore_VM_2005_Spirit of Norway_drypit.jpg (49.09 kiB) Vist 187 ganger
Offshore_VM_Spirit_of_Norway.jpg
Offshore_VM_Spirit_of_Norway.jpg (42.78 kiB) Vist 837 ganger
Offshore_VM_2005_Spirit of Norway.jpg
Offshore_VM_2005_Spirit of Norway.jpg (46.04 kiB) Vist 837 ganger

#123472  av conniew

dit ville jeg idag.. men været.. damn..
fikk nå HØRE det iallefall, helt bort på stavset hvor jeg bor.. I said damn.. :P

#123596  av chris

Nå ble det til at jeg dro ned likevel, og fiiiiiiiiiii fader for en herlig lyd på de båtene :D :D
Stod helt nede ved sjøkanten, så og si, og båtene passerte i 250+ noen meter utpå vannet :D TØFT :D

Været ble jo VESENTLIG bedre etterhvert.

Og i likhet med alle andre her, så digga jeg mest lyden på Jotun-båten :D

#124677  av _speedy

Wehey! Fikk med meg 2 x Koenigsegg + McLaren SLR i dag! :)
Offshore VM tiltrekker seg mange biler...Har også sett Aston Martin DB7(?), Ford F-150 Lightning, Div. Jaguar,Porsche 996, masse R-sykler, Ford Mustang, Cadillac Escalade ++

Skal utover i morgen og søndag...Noen andre som har sett flere grombiler? 8)