TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Klistremerkene ?!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #11989  av chris

øyh! nå er det på tide å få ordna klistremerker!! For det første har jeg bestemt meg for å beholde bilen, for det andre, søskenbarnet mitt har fått på club-honda merker på CRX'en sin (på bakruta og små på dørene). Da kan ikke jeg være noe dårligere! ;)

Dessuten, det er på tide at vi profilerer oss, og har mulighet til å skille de som er medlem og de som ikke er medlem når vi møter likesinnede biler :)

Og ennå en ting.. kompis av søskenbarnet mitt er helsvoren toyota-entusiast, men han hadde bare hørt om den andre toyotaklubben, ikke denne (ja, jeg ga han url hit). Vi MÅ vise oss fram litt her nå synes jeg :)

#11990  av memo

HELT enig.. vi har en fyr her i nabolaget som er enmannsforetak..som lager slikt..skal ikke ha store greiene for det heller...

jeg bestiller 6x1m med dekaler til sidene på bilen idag/i morgen..det skulle han ha 1400 for, + 300 for oppskjæring...
en bil trenger bare 0,5m x 3m på en side, dvs. at "1400 + 300" prisen
er nok til 2 biler. 1700kr / 2 == 850kr for dekaler på bilen? ikke ille i det hele tatt syns jeg...men merk at de er ensfarvede...skal ha knallgule på min :)

hvis dere vil, så kan jeg høre med han ang. hva han skal ha for X antall frontrute merker/sidemerker...men da trenger jeg å vite størrelse på dem, hvilken type skrift, osv...

og jeg kan ikke legge ut for folk her desverre...økonomien liker ikke slikt :)
dvs. først finne ut hvor mange som skal ha, deretter høre om pris for x antall merker, og så få forhåndsbetaling...fyren sender neppe ut i postoppkrav :)

om noen har bedre forslag, er det bare å si ifra

#12002  av chris

memo skrev:HELT enig.. vi har en fyr her i nabolaget som er enmannsforetak..som lager slikt..skal ikke ha store greiene for det heller...

jeg bestiller 6x1m med dekaler til sidene på bilen idag/i morgen..det skulle han ha 1400 for, + 300 for oppskjæring...
en bil trenger bare 0,5m x 3m på en side, dvs. at "1400 + 300" prisen
er nok til 2 biler. 1700kr / 2 == 850kr for dekaler på bilen? ikke ille i det hele tatt syns jeg...men merk at de er ensfarvede...skal ha knallgule på min :)

hvis dere vil, så kan jeg høre med han ang. hva han skal ha for X antall frontrute merker/sidemerker...men da trenger jeg å vite størrelse på dem, hvilken type skrift, osv...

og jeg kan ikke legge ut for folk her desverre...økonomien liker ikke slikt :)
dvs. først finne ut hvor mange som skal ha, deretter høre om pris for x antall merker, og så få forhåndsbetaling...fyren sender neppe ut i postoppkrav :)

om noen har bedre forslag, er det bare å si ifra
Hva slags dekaler skal du ha?

Logoen (hvordan den skal se ut og skrift og sånn) ble vel bestemt tidligere her, i en eller annen tråd? Med Toyota-logoen først, og teksten "Toyota Sportscar Owners Group Norway" eller "Toyota Sportscar O.G.N." som alternativ. Og så url'en under i mindre skrift. Jeg tror jeg ville hatt fulle og hele navnet, men det spørs om det kanskje blir litt langt (?).

Jeg kunne tenkt meg to i passe størrelse, en til hver dør, enten nede langs lista, eller oppe under vinduet, ved speilet. Er usikker på om jeg vil ha på bakruta. i så fall må den være såpass at den dekker nesten hele, og det tror jeg at jeg dropper. Skal ikke ha på frontruta heller, ikke i første omgang i hvert fall. Hvor mange cm de på dørene skal være, har jeg ingen formening om. Men sånn jeg har forstått, er det ikke bare JEG som skal ha her, så vi blir vel enige om en størrelse ;) Må være såpass at det vises i hvert fall.

-EDIT-
Får vi det billigere om vi bestiller alle samtidig, eller går det på ett ut?

#12035  av Erlend

Trodde Kristian skulle bestille etter sommeren jeg, felles for hele forumet, slik at de som ville være med bare meldte seg på en liste eller noe slikt...

Gratulerer med at du beholder MR2en Christian, riktig valg! :wink:

#12048  av chris

Erlend skrev: Gratulerer med at du beholder MR2en Christian, riktig valg! :wink:
Tror jeg er forelsket :D Klarer i hvert fall ikke å kvitte meg med den. Savner litt turboen, men det får bare være. Blir som å være forelsket i ei jente det, bare at man savner litt større pupper, eller noe i den dur :mrgreen:

Får begynne å planlegge litt hva jeg skal gjøre med bilen etterhvert :) Må jo gjøre den litt personlig ;)

#12089  av MRQuoc

tja, man kan jo kjøpe store pupper , men ikke skyld på "persnolighet" :o

#12106  av chris

MRQ skrev:tja, man kan jo kjøpe store pupper , men ikke skyld på "persnolighet" :o
Sånn sett kan man "bare kjøpe turbo" også.. :D Men jeg vil uansett ikke bytte bort bilen min. Liker dens personlighet. Må i så fall bytte innmaten :)

#12122  av Erlend

Moro å gjøre bilen personlig :) MR2en er så pen utvendig, så der trengs det bare evt. vinge/større skjørt/frontspoiler/soting/hvite blinkers/lowrise-lykter/felger/dekk/eksosanlegg/lakk eller evt. konvertering av baklys og slikt :) Inni kan man bytte ut setene, rattet, mattene og girspaken, montere shortshifter-kit og anlegg, nye pedaler, nye instrumenter, kle konsollen med skinn/alcantara osv.

Var det noen tips der? :lol:

#12138  av CelicaTurbo

jeg ordner tilbud på klubbmerker når hverdagen er tilbake nå til uken, jeg foretrekker så klart at alle medlemmer som ønsker slike merker også får identiske merker i form og størrelse.

Memo, du kan gjerne undersøke pris hos din kontakt når det er klarlakt størrelse og endelig form på klubbmerket, samt undersøke kvalitet og metode for merket, matrial-alternativer osv.

#12163  av PÃ¥l

Erlend skrev:Moro å gjøre bilen personlig :) MR2en er så pen utvendig, så der trengs det bare evt. vinge/større skjørt/frontspoiler/soting/hvite blinkers/lowrise-lykter/felger/dekk/eksosanlegg/lakk eller evt. konvertering av baklys og slikt :) Inni kan man bytte ut setene, rattet, mattene og girspaken, montere shortshifter-kit og anlegg, nye pedaler, nye instrumenter, kle konsollen med skinn/alcantara osv.

Jøss da Erlend! får ta det litt med ro i begynnelsen. men blir nok noe lignende prosjekt etterhvert. Har lyst til å vente kanskje et år eller to før jeg gjør noe særlig med bilen, men vi får da se. Dekaler er det klart vi må ha, men vil heller ha noe lite og diskret f. eks øverst i bakruta eller sideruta bak enn en SVÆR på sidene e.l. vil ikke være for prangende heller :) men her er jo folk forskjellige. Det som teller er jo å ha en bil som er bare "din", som du hadde kjent igjen med en gang, selv om den står blant andre like biler.

#12168  av henningl

CelicaTurbo skrev:jeg ordner tilbud på klubbmerker når hverdagen er tilbake nå til uken, jeg foretrekker så klart at alle medlemmer som ønsker slike merker også får identiske merker i form og størrelse.

Memo, du kan gjerne undersøke pris hos din kontakt når det er klarlakt størrelse og endelig form på klubbmerket, samt undersøke kvalitet og metode for merket, matrial-alternativer osv.
merke til kanalskjørt / rumpe er passe i størrelse 30cm bredt og 5-6cm høyt.

skal dere ha til frontrute er det vel bare å måle.

men det litt vanskelige her er jo kanskje betalingen.. i og med at dere ikke har klubbkasse kan dere heller ikke legge ut 4000 spenn i merker heller sånn uten videre.

#12172  av chris

Erlend skrev:Moro å gjøre bilen personlig :) MR2en er så pen utvendig, så der trengs det bare evt. vinge/større skjørt/frontspoiler/soting/hvite blinkers/lowrise-lykter/felger/dekk/eksosanlegg/lakk eller evt. konvertering av baklys og slikt :) Inni kan man bytte ut setene, rattet, mattene og girspaken, montere shortshifter-kit og anlegg, nye pedaler, nye instrumenter, kle konsollen med skinn/alcantara osv.

:mrgreen:
"bare".. hehe. joa, takk for tipsa. Det skal bli etterhvert. Penger og sånn må tillate :)

#12173  av chris

henningl skrev:
CelicaTurbo skrev:jeg ordner tilbud på klubbmerker når hverdagen er tilbake nå til uken, jeg foretrekker så klart at alle medlemmer som ønsker slike merker også får identiske merker i form og størrelse.

merke til kanalskjørt / rumpe er passe i størrelse 30cm bredt og 5-6cm høyt.

skal dere ha til frontrute er det vel bare å måle.

men det litt vanskelige her er jo kanskje betalingen.. i og med at dere ikke har klubbkasse kan dere heller ikke legge ut 4000 spenn i merker heller sånn uten videre.
Det er egentlig bare å betale inn forskudd til en som til slutt betaler inn hele summen. Trenger ikke være så vanskelig det :)
Merker til rumpa er litt dumt på en MR2. Skal det være bak, må det være på bakruta, ellers er det ikke plass noe sted. Vil ikke ha merker på fangeren bak, det er ikke pent. Ser ut som sånn "nei til eu" merke ellerno. hehe.

Tror jeg ville hatt merker oppe på dørene, under speilet. Og evt på bakruta. Men det er MIN mening da ;)

#12220  av Erlend

Jeg er enig med Christian angående forskuddsbetaling. Det kommer til å fungere best.

Under speilene er et flott sted å ha merkene for den autentiske street-racer-looken :)

#12226  av CelicaTurbo

det blir garantert delvis og gjerne helt forskudd..

memo: noe nytt fra din kontakt? Dette er foliemerker som er maskinelt skåret?