Det er ikke så vanskelig å bytte tennplugger som det kan se ut til. Bare å fjerne luftfilterboks og batteri, og så ha pluggnøkkel som går mellom topp og rammevagn.
Dessuten skal pluggene bare byttes hver 100.000 km, så særlig store problemet er det uansett ikke.
Den spesielle lyden skyldes egentlig ikke boxermotoren, men plasseringen av turboen på høyre side i motorrommet. Dermed blir rørene fra venstre sylinderrekke lengre, slik at eksospulsene kommer i utakt. Ikke verre enn det... Lytt til en Legacy eller Forester med sugemotor, ikke mye som ligner på lyden i WRX der eller hva?
Jeg har forøvrig bestilt "equal length" manifold, hehe. Da forsvinner den såkalte "boxerlyden" helt.
PS! 93-modell Impreza GT er ikke så veldig kult, den var på en måte ikke ferdig utviklet. Myke foringer, mye dempere osv.
Forbruksdeler til Subaru har ok pris, men fortsatt dyrere enn Toyota. Mer spesielle deler og/eller deler som ikke lagerføres er svinedyrt, og tar ukesvis å få levert (ikke lager i Europa, sukk).
Driftssikkerheten er veldig bra. Girkassene er utsatt ved trimming eller hard bruk. Standard GT/WRX har et genialt oppsett til effektiv kjøring på norske krøtterstier, men de blir for myke til f.eks. banekjøring.