TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny bil pÃ¥ banen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #1134  av Konrad

Hei på dere, jeg er ny og litt overasket over at det er så lite om den nye MR2`en ? Er det fordi det er så få av den eller er det ingen interesse ...?

Mvh
Konrad

#1135  av CelicaTurbo

Det er vel helst pga at det er få folk her som har en slik bil, det er jo gjerne litt yngre folk her mens det helst er eldre folk som klarer å finansiere en ny MR2. Det skulle gjerne vært flere folk her med både den først og den siste modellen for de fleste her har tidlige 90-modeller.

#1149  av arild

Jeg vil nå heller ha en nyere mk2 en en mk3 :) .. det er min mening i alle fall 8)

#1159  av CelicaTurbo

*host* enig der :) Men, det er to vidt forskjellige biler egentlig så de passer for forskjellige folk da. Mk3 er jo en liten roadster, og det går det ikke ann å kalle mk2 ihvertfall :)

#1160  av erling

Er nå bare en liten "flekk" på bakken mk2 oxo da... :D Men den har mest potensiale når det gjelder motor, osv. Synes det er teit å høre på bil- blader og programmer der de dømmer mk2 nord og ned fordi den er tyngst. Det er iallefall den sprekeste:
0-100km/t:

mk2 2.0 NA 7,2 sek
mk2 GTS 5,1 sek
mk3 140 hk 7,9 sek

Når mk3`n kommer med sekv. gir spiser den vel inn litt, men GTS`n skal den se langt etter. Mk1 vet eg ikkje no om, men den har ikkje sjangs på 5-ere iaf.

#1217  av mk1 black limited

mk2 2.0 NA 7,2 sek
mk2 GTS 5,1 sek
mk3 140 hk 7,9 sek

Når mk3`n kommer med sekv. gir spiser den vel inn litt, men GTS`n skal den se langt etter. Mk1 vet eg ikkje no om, men den har ikkje sjangs på 5-ere iaf.
Tja..si ikke det...:-) Jeg og en kamerat testet våre Mk1 med G-Tech en kald høstdag (kulde hjelper litt på ytelsen :-D), og beste 0-100 ble på såvidt over 7 sekunder. Dette var standardbiler med unntak av luftfilter og eksos. En standard mk1 med kompressor skal gjøre 0-100 på 6.5 sek. En mk1 kompressor med HKS turbokit (f.eks. http://www2.msstate.edu/~sgn1/MR2/mod/ml.htm) gjør vel 0-100 på under 5 sek....

#1218  av erling

Nå er det som regel standardbiler de tester i f.eks Top Gear, Autofil, Drive osv. HKS Turbokit er vel ikkje akkurat orginalt... :D Man klarer jo å få alt til å gå under 5 sek hvis man trimmer.

Men mk3 kommer vel med V6 snart, da begynner det å komme seg.

Til orientering mente eg ikkje å kritisere mk1 eller mk3, kun bilreportere som ikkje har gjort hjemmeleksa si på mk2. :D