TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hjelp til og legge ut bilder

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #121362  av SMT

hei. jeg får ikke til og legge ut bilder her på forumet.det kommer bare opp med at di er for store, førde om de er under grensen.

noen som kan hjelpe meg litt hær? er ikke noe kløpper på pc som dere sikkert har skjønt :roll:
en kort forklaring eller no har julpet veldig mye.må jo begynne og få ut noen bilder da :twisted:

på forhånd takk for hjelpen

#121371  av Gjertsen

først må du resize bildene dine. vil tru du har over 1000x10000
Hva med å bytte til 800x600? er passe bilde samt liten plass om det er jpg.
Det gjør du i ett bilde program!

Å legge ut så ser du under her du skriver en post, så står det "Bla gjennom" Der blar du på din egen pc for å finne bildet
Når bildet er valgt så klikker du på knappen under "bla gjennom" som heter "add attachment" og etter non sekunder så er bildet lagt til posten din.
Så kan du f.eks se på det du har skrevet og bildene, for å se om du er fornøyd med "Forhåndsvisning"
også "ok"
done. bildet er oppe og alt er fint.

Har du problemer med å få mindre bilde så se etter Resize image. eller noe sånt.
lykke til.
kan også sende fila til meg om du vil ha dem i mindre format
ts-master_mind15@hotmail.com

Fjern "ts-" så har du min mail :) og msn.

#121422  av CelicaTurbo

er dette snakk om bilder i albumet eller bilder som vedlegg på forumet? Grensen på vedlegg er 2MB per bilde og med hensyn til alle brukerne på forumet er det en god ide å holde seg godt under den størrelsen. Det er ingen begrensning i pixler*pixler der. I albumet er det litt strammere begrensninger men absolutt mye mye mer enn hva som er naturlig brukt på internet. Bruk et program til å skalere ned bildet, og om problemet gjelder vedlegg i poster så vil det i 95% av tilfellene holde å bare åpne bildet i et bildebehandlingsprogram og deretter lagre det på nytt for da blir filformatet pakket mye mye bedre enn hva kameraet gjør ;)

#121446  av SMT

takker for hjelpen.skal rett hjem og pråve når jeg er færdig på jobb. 8)

#121447  av SMT

takker for hjelpen.skal rett hjem og pråve når jeg er færdig på jobb. 8)