TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pay by MONEY ORDER .... Ka farsken?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #120225  av celicat23

Ett selskap i usa syter litt om at jeg må betale med en "money order". Que pasa? Hva / hvor / hvordan fungerer det? Noen som har gjort det før?
 #120229  av Hyperion

celicat23 skrev:Ett selskap i usa syter litt om at jeg må betale med en "money order". Que pasa? Hva / hvor / hvordan fungerer det? Noen som har gjort det før?
Jeg har handlet en del på Ebay og har vært borti dette. Dette er egentlig det samme som en sjekk. På http://www.bidpay.com kan du lage en som sendes til den som skal ha. Da sparer du en tur i banken, flere hundre kroner i gebyr og den kommer frem mange dager før enn om du skal ha en bank her til å gjøre jobben. Men det advares mot å bruke slike, mottaker får penga uansett om han velger å sende deg produktene eller ikke. Men er det et bånn seriøst firma så. Ikke sikker på om bidpay bare er en tjeneste i forbindelse med kjøp på Ebay, men det finner du ut. Det finnes flere lignende tjenester også tror jeg!

#120766  av kake

Kan gå god for bidpay, selv om det tar ca en uke fra du overfører pengene, til mottakeren får sjekken. Bakdelen med det er jo at du bare sender pengene fra deg, uten noen garanti for at du får varen. Grunnen til at enkelte på ebay bruker denne måten på utenlandskunder er vel utbredt kredittkortsvindel. Paypal løser jo det med og bare fryse kontoene.

#120837  av Dalan

Bidpay fungerer veldig bra det, men det tar som kake skrev ca en uke fra du sender fra deg pengene til mottakeren har de.
Veldig rett-frem måte å gjøre det på, ingen lang registrerings-prosess eller noe.
Er det et seriøst firma som sier de sender utenlands så er denne betalingsmetoden helt grei :)

#120843  av celicat23

Ok. Takker for info'n!