TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• is200 vert pengen?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #118903  av Oas

Jeg ser litt på IS200 de billigste ligger på rundt 250 000kr+
mens bmw 316-318 ligger fra 170 000+
synes lexusen virke litt fordyr i forhold til at det ser ut som BMW er mere utsyrt også.
Er det noen som har prøvd begge bilene? har prøvd en 316 men ikke is200 men fra bildene å si virker is200 mindre kvalitest messig også.
Eneste som trekker meg mot is200 nå er at den ikke er så vanlig og at den er fra japan :P

noe jeg burde vite ? =)

#118910  av lexusmann

Stemmer ikke, kommer an på årsmdell, kilometerstand og generell stand. Du finner is 200 ned mot 200k, iallefall..bare å lete litt rundt...autodb.no og finn.no + flere andre...er ikke så mange av dem, men...kan absolutt anbefale en is 200!! :wink:

#118918  av Kjelliken

:? kan vel ikke sammenligne den med en 316 eller 318. eneste fornuftige en kan sammmen ligne den med må jo være en 320

da har de i allefall like stor maskin. men da har vel BMW en mere gamp. :wink:

#118939  av Kebab gud

skal man sammenligned en IS200 med en BMW blir det 320i ja .. (før 2002 faceliften)

og da han dinside.no tatt jobben med å teste de for deg!
http://www.dinside.no/php/art.php?id=3621 <-- IS200 vs 320i..
Duel av rekke6erene..

må vel også si ettersom jeg har en BMW E46 si det at ...
hvordan kan du si at IS200 er mindre kvalitest messig?
IS200 er bare rent tilfeldigvis den bilen som har fått tyskerene til å tape stor på det amerikanske markedet .. IS200 er verdens mest feilfrie bil.. mens 3serien sliter med rykte på seg som verst i klassen :P
er rett og slett snakk om beste mot verste..
Joda - DinSide har fått en ny favoritt i mellomklassen med tolitersmotor. Og den er ikke tysk!
(kan vel også si at IS200 vant over Mercedes C200 også)

#118940  av chris

bmw 316 og 318 kan ikke sammenlignes med lexus is200 i det hele tatt. og man kan i hvert fall ikke si at "ut i fra bildene virker lexusen mindre kvalitetsmessig". Kvaliteten på lexus er jo ekte toyota kvalitet, og bare feelingen av å sette seg inn i en lexus is200 er ikke å sammenligne med bmw. Går brukbart godt, utrolig god å kjøre, sitter herlig i svingene, herlig girkasse, ser veldig bra ut både innvendig og utvendig.

#118941  av lexusmann

Kebab gud skrev:skal man sammenligned en IS200 med en BMW blir det 320i ja .. (før 2002 faceliften)

og da han dinside.no tatt jobben med å teste de for deg!
http://www.dinside.no/php/art.php?id=3621 <-- IS200 vs 320i..
Duel av rekke6erene..

må vel også si ettersom jeg har en BMW E46 si det at ...
hvordan kan du si at IS200 er mindre kvalitest messig?
IS200 er bare rent tilfeldigvis den bilen som har fått tyskerene til å tape stor på det amerikanske markedet .. IS200 er verdens mest feilfrie bil.. mens 3serien sliter med rykte på seg som verst i klassen :P
er rett og slett snakk om beste mot verste..
Joda - DinSide har fått en ny favoritt i mellomklassen med
tolitersmotor. Og den er ikke tysk!

(kan vel også si at IS200 vant over Mercedes C200 også)

WORD!!!!!!! :)
Og til neste år kan BMW bare gå hjem å legge seg...dem hakke tjangs!!!!

#118945  av Kebab gud

selvsagt har de det .. til høsten er det lexus som må leve oppp til forventningene .. BMW har allerede bevist seg med nye 3serien.. (solv om interiøret er VÆRRE enn E46.. men nå var E46 det beste BMW har klart med interiør da :/)

nå er det Lexus som må bevise seg..
(alt tyder så langt på at de har klart det.. har vert noen australienske testere som har fått føle IS250 og is350 på fuji speedway.. men de fikk ikke kjøre.. bare sitte på)

#119028  av Oas

tenker ikke på kvaliteten på delene med , om de rasler/sitter ordentlig på/lagget av bra matriale etc.

og ja motor ene er bedre, men tenker ikke å sette dem som konkurrenter, mener om den er vert det, har 30min e18 kjøring til skolen så vil ha en bil med kilometer stand rundt 70 000 eller mindre ikke at det teller men har KM skrekk ^^

ser den billigste lexuses jeg fant lå på 199 000 og hade gått 110 000.
mens en bra utsyrt BMW 318i så jeg flere stykker nede på 170 000 og de hade gått rundt 50 000
samme års model.

i første post var de med samme år og KM

eks : er de hvert prisen i forhold til hva man får.

bmw :
http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc ... s=3&tot=94

lexus : http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc ... s=8&tot=13

http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc ... s=2&tot=13

btw: neste årets lexus ser sykt bra ut 8) , men kan bare drømme om dem :(

#119086  av Kebab gud

IS kommer med nesten alt som standard..
har mange ekslempler på det ..
Klima, CDskifter, ELvinduer bak..
alt slikert er standard i en IS mend tilleg i en BMW..
jeg sier bare prøv de..
(PS: en IS hiolder seg mye bedre i pris også :P)

#119390  av KK-ma70

+ mye ferre besøk til verksted...
Synes IS er mye bedre å kjøre enn samme årsmodell til BMW, og BMW er god å kjøre...
Synes også at interiøret til BMW blir utrolig kjedelig i forhold til IS.
Motoren til 320 kan jeg ikke utale meg om, har kun prøvd dieselutgaven...

#119805  av supratt

IS 200:- Holder seg vesentlig høyere i pris(lavere verditap)
-Kvaliteten når bilen har passert f.eks 100000km på en Toyota med +++++ kvalitet kontra BMW kan ikke sammenlignes.
-Driftsutgifter på ett år er fort en tredel på IS,en kontra en 3 serie
-Hvor gøy og kult er det å kjøre samme BMW som "nesten alle wannabees" i nærområdet????? :roll:
-Lexusen er bedre balansert enn en 3-serie, og 3-serien er ikke akkurat dårlig på det området.
-Forstillingsproblemer og "hjerneproblemer" er ting som er fremmedord for oss som kjører Toyota og Lexus, men ting som mange BMW eiere etterhvert får full innsikt i.
- Servicekostnadene er vesentlig sjeldnere og koster mindre i tillegg til at vanlige slitedeler som bremser,klosser,clutch og lignenede varer fort 30000-50000km lenger på en Toyota og Lexus.
- En ny Tysker er en bra bil, men la de rulle ca. 100000km slik at vi nordmenn har råd til å kjøpe bilen, jo da kommer den virkelige kvaliteten til syne, det er da du ser forskjell på en f.eks 6år gammel 3serie og en 6år gammel IS200.
:wink:
- Sitat Tommy Rustad:" TIGHT OG FIN..."Det kan sies enkelt om enn langkjørt Lexus, men prøv en langkjørt hvilken som helst tysker det er naturlig å sammenligne med og spør deg om den var TIGHT OG FIN?????

Joda, BMW,en er ingen dårlig bil, men å sette en 318i eller en 320i opp imot en IS200 blir som å sammenligne en Golf mot noe eksotisk, om du tar poenget mitt :wink:

Be unique, drive something the others havent discovered yet. :D

#120027  av Oas

takk for super respons , akurrat det jeg var ute etter :D

#120245  av Cmon

Kjøpte nestn en IS200 selv nylig, men ny jobb og flytting til hovedstaden satte en foreløpig stopper for det.
Mine argumenter for valg av Lexus kontra 3 serie
*Lexusen er spesiell og skjelden!! Dette gjør at den ikke taper seg så fort i verdi
*Toyotas driftsikkerhet + kvalitetrsfeeling som minst matcher BMW

Jeg hadde en 1999 Is200 sport på prøve. Folk her trodde det var en splitter ny bil. Alle som så nærmere på den og satt på meg var helt sjokkert over hvor stille den var, både når det gjaldt veistøy og "gnissing".
Mitt eneste ankepunt ang IS'n er at jeg gjerne ville hatt en sprekere motor. de 155 HK gjør en bra jobb, men bilen er mere en cruiser enn en sprinter. Jeg fikk ikke testet den på svingete fjellveier, men rapportene sier at den er rå der.
Når det gjelder pris tror jeg nok du vil havne på 220-250' for et strøkent eks fra 1999-2000 med >100' km på tellern.
Ikke vær redd km standen. Vi snakker jo om Toyota-teknologi. Så lenge serviceboka er ok, er også motoren det.
Prøv en Lexus er mitt råd

#120280  av lexusmann

supratt skrev:IS 200:- Holder seg vesentlig høyere i pris(lavere verditap)
-Kvaliteten når bilen har passert f.eks 100000km på en Toyota med +++++ kvalitet kontra BMW kan ikke sammenlignes.
-Driftsutgifter på ett år er fort en tredel på IS,en kontra en 3 serie
-Hvor gøy og kult er det å kjøre samme BMW som "nesten alle wannabees" i nærområdet????? :roll:
-Lexusen er bedre balansert enn en 3-serie, og 3-serien er ikke akkurat dårlig på det området.
-Forstillingsproblemer og "hjerneproblemer" er ting som er fremmedord for oss som kjører Toyota og Lexus, men ting som mange BMW eiere etterhvert får full innsikt i.
- Servicekostnadene er vesentlig sjeldnere og koster mindre i tillegg til at vanlige slitedeler som bremser,klosser,clutch og lignenede varer fort 30000-50000km lenger på en Toyota og Lexus.
- En ny Tysker er en bra bil, men la de rulle ca. 100000km slik at vi nordmenn har råd til å kjøpe bilen, jo da kommer den virkelige kvaliteten til syne, det er da du ser forskjell på en f.eks 6år gammel 3serie og en 6år gammel IS200.
:wink:
- Sitat Tommy Rustad:" TIGHT OG FIN..."Det kan sies enkelt om enn langkjørt Lexus, men prøv en langkjørt hvilken som helst tysker det er naturlig å sammenligne med og spør deg om den var TIGHT OG FIN?????

Joda, BMW,en er ingen dårlig bil, men å sette en 318i eller en 320i opp imot en IS200 blir som å sammenligne en Golf mot noe eksotisk, om du tar poenget mitt :wink:

Be unique, drive something the others havent discovered yet. :D
Og så er den finere, MYE finere!!!!! :D
(betyr mye)
Kebabgud, hvor du sett/lest det med australienerne??

#121217  av Kebab gud

fant det bare .. kan se om jeg finner det naar jeg kommer hjem