TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hater promillekjørere!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#118433  av jumbo

Vel, er helt enig i at fyllekjørere burde klappgjellet, men i dette tilfellet er bileieren uskyldig inntil politiet kan bevise at han faktisk kjørte bilen. Inntil da, er det meningsløst å beskylde ham for noe som helst. Er drittlei av at bevisbyrden ikke ligger på påtalemakten i bilsaker slik som i resten av sakene.

#118457  av FireWalk

Fyllekjøring er noe av det værste jeg vet... Var en som drev og fyllekjørte etter å ha vært på fest hos meg en gang, og da ga jeg klar beskjed om at om jeg fikk tak i han så kom jeg til å banke han grundig opp... Jeg tror alle mine venner vet hvor jeg står når det gjelder fyllekjøring. Så det er ingen som tør å gjøre dette når jeg er i nærheten iallefall, og jeg håper og tror at de frastår fra sånt ellers også. Når du setter deg bak rattet i påvirket tilstand er du et våpen ute av kontroll...

Samtidig må jeg si meg enig med Jumbo når det gjelder bevisbyrde.

Det burde vært likt i trafikk saker som i andre saker. Dessuten missliker jeg det faktum at du i praksis er skyldig intil det motsatte er bevist når det gjelder trafikk saker, mens ellers er du uskyldig intil det motsatte er bevist...

#118720  av 2r-e-rik

faren til x'en min er en notorisk fyllekjører... når jeg får vite at han er ute å kjører så drar jeg å leiter etter han... å vis jeg en gang møter han, å han krasjer med meg så er det en mindre fylle kjører som kommer til å kjøre i fylla noe mer ihvertfall...

noe so er en liten trøst i hele tragedien er at han for ca. en måned siden kræsja i et skilt utenfor en barneskole.. i skole tiden... han hadde 1,8 i promille.. fikk 2 uker fengsel + 50000kr i bot...

men faen heller da... hva om han traff en unge??? får jo samme straffa da... men et menneskeliv er verdt mer enn det...
da er jeg enig med et øye for et øye... en tann for en tann...