TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dumpventil

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #117634  av chris

Noen som har noen tips til dumpventiler? Som ikke lager lyd som høres ut som den kommer fra en sliten volvo ? Og evt tips til hvor det er lurt å handle sånt?

Til 3S-GTE.

#117666  av Master

Kjøpte min HKS SSQV på ebay fra et firma som heter qualified japaneese parts. QJP.JP Rask og fin kundeservice. Tror jeg betalte 1700 kr for den komplett frakta og (ikke fortolla) inn i landet... han satt lavere verdi... :roll:

Bare spør alle guruer hva som er den beste uoriginale dumpventilen for 3s-gte motoren, og de vil svare HKS sin.. Grunnen er at den har helt likt design som den "bypass-ventilen" som sitter på motoren originalt bortsett fra den resirk bypass funksjonen når du ikke kjører med turbotrykk. (gjør bare at du sparer noen dråper bensin)

Det beste er såklart det originale, men det lager jo ikke stort med lyd :twisted:

#117673  av mr.two

Master skrev:Kjøpte min HKS SSQV på ebay fra et firma som heter qualified japaneese parts. QJP.JP Rask og fin kundeservice. Tror jeg betalte 1700 kr for den komplett frakta og (ikke fortolla) inn i landet... han satt lavere verdi... :roll:

Bare spør alle guruer hva som er den beste uoriginale dumpventilen for 3s-gte motoren, og de vil svare HKS sin.. Grunnen er at den har helt likt design som den "bypass-ventilen" som sitter på motoren originalt bortsett fra den resirk bypass funksjonen når du ikke kjører med turbotrykk. (gjør bare at du sparer noen dråper bensin)

Det beste er såklart det originale, men det lager jo ikke stort med lyd :twisted:
Min orginale lager mye lyd den...men ja, som du sa, HKS er veien å gå hvis man bare må ha uorginal.. :wink:

#117676  av jumbo

Synes den originale lager masse lyd jeg... mer enn jeg er glad for faktisk.

#117766  av FireWalk

betalte ca 1500 kr for min hos MTTE. Jason Croft var som vanlig behjelpelig og jeg fikk alt tilsendt som "sample". altså 0 moms. :)

Chris: har du fått deg Turbo motor?

#117778  av Master

altså den originale lager lyd den, spesielt med åpent filter, men det er jo ingenting forhold til en ssqv f.eks. Den høres jo på flere hundre meters hold :shock:

#117791  av FireWalk

Master skrev:altså den originale lager lyd den, spesielt med åpent filter, men det er jo ingenting forhold til en ssqv f.eks. Den høres jo på flere hundre meters hold :shock:
Jepp.. er jo kul lyd i den orginale og.. høres ut som om noen spretter en shampagne kork i en garderobe eller på et annet sted med mye ekustikk... (ekko) hehe..

HKS SSQV ventilen lager jo sinnsykt med lyd.. folk snur seg jo 100 meter unna.. :p Men må ærlig talt inrømme at det blir jo litt slitsomt i lengden med den voldsomme PSSH lyden.. :)

#117807  av chris

HKS SSQV høres ut som noe for meg :twisted:

Markus, var det noe sånt du hadde eller? den laga jo et helvetes til leven i hvert fall :D

#117808  av chris

FireWalk skrev:Chris: har du fått deg Turbo motor?
:twisted:

#117828  av blixern

Hadde en turbosmart XL eller noe i Celicaen, stor åpen trompet, men ikke resirkbar. Den laga lyd som bare det, skulle jeg hente dama i byen å dompet litt i samme gata så ble hun skikkelig flau å frustert...

#117889  av Raze_r

bygge turbo i bilen din eller ny bil med turbo?

#117954  av chris

Raze_r skrev:bygge turbo i bilen din eller ny bil med turbo?
bytter motor ;)

#117982  av jumbo

På høy tid! :mrgreen: