TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Drag-race i Midt-Troms!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #11189  av tahustvedt
 
Jeg var på drag-race i hele dag. Det var arrangert av den lokale Am-car klubben men alle bilmerker kune delta så lenge de var i forsvarlig stand. Jeg angrer på at jeg ikke kjørte selv, uansett om jeg ikke hadde hatt noe å stille opp med mot de fleste så hadde det vært gøy. Det var en strippa kompressormata MKI MR2 som kjørte i bare grunningen. Den var ekstremt rask! Med den bilen som imponerte meg mest var en Lotus Esprit Turbo so nærmest steilet i launch'en. Lotus'en og en Porsche 911 Turbo holdt fortet mot de amerikanske bilene som var spesialbygd for drag med motorer store som Bastø-Fosen og dekk som ville fått Reodor Felgen til å rødme... for ikke å snakke om eksosanlegget!

Bilde
Acura NSX er så pen bil at jeg blir litt mo.

Bilde
Kompressormata Trans-Am.

Bilde
Bråkebøtte med lugger som Tyson!

Bilde
Ett eller annet sted inni der står det en Volvo.

Bilde
Kompressormata Camaro mot Escort, hmm...

Bilde
Blå Impreza mot Trans-Am. Imprezaen fikk veldig dårlig start.

Bilde
En strippa MR2 MKI med kompressor som viste mange at "there is a replacement for displacement". Den rotta gikk styggfort!

Bilde
Apropos biler som gikk fort! Denne Lotusen var ekstrem! En Turbo Esprit som formelig steila... og bråka som eff!!! Det smalt og flamma i pottene som om han kjørte på military power.

Bilde
NSX'en banka livskiten ut av denne Corvette C5'en. Jeg digga det hver gang en amerikaner blei banka av japsene eller europeerene. :D

Bilde
Denne 323 GT-R'en knuste noe i drivverket på siste løpet. Den lagde en ekstremt dyr lyd akkurat da bildet ble tatt. Stakkars fyr! Den Nissan' ser kjent ut. ;)



Neste år vil jeg kjøre også. :)

 #11238  av Erlend
 
Hehe, høres ut som han må bruke de 50000 kronene til noe annet enn å oppgradere motoren... litt synd, for den var småfet :D

 #11245  av jan-erik
 
De enorme aluvingene har vel vært diskutert her en en annen tråd. Jeg har full forståelse for at de er ulovlige, med mindre noen skulle greie å hoste fram et Tüv papir, da de vil være trafikkfarlige for fotgjengere. Når det er sagt syns jeg det ser for dumt å ha en slik vinge på en vanlig bil, tror ikke den har så mye å si for marktrykket bak. Med mindre han har 300hk eller noe sånt så kan det jo blir aktuelt, men er vel bare å lage en patent som gjør at man kan skru den av og på, slik at man kan kjøre med den på bane. Har jo ikke bruk for den på vanlig vei uansett.

Slik ekstrem styling gjør at biltilsynet bare blir verre å ha med å gjøre, og også vil slå ned på annen styling. Jeg mener at om man viser litt moderasjon så vil normal styling gå igjennom alle slags kontroller, med mindre da du skulle treffe et skikkelig r*ssh*l av en tjenestemann.

 #11269  av CelicaTurbo
 
vel, noen synes dette er kult tross allt, biltilsynet synes definitivt ikke det.. og er vel forsåvidt enig i at ekstrem-styling kan være med å bryte ned biltilsynets bilde på styling forøvrig, ihvertfall styling som ser ut som om det er designet for å kappe hodet av høner på et slakteri :shock:

 #11286  av tahustvedt
 

 #11545  av mk1 black limited
 
Den kompressormatede mk1'en vedder jeg på stammer fra Paal Rasmussen i Asker. Han solgte den til en kar oppe i nord et sted. En '86 han kjøpte SC-motor til fra Fensport med waterinjection m.m. Endte visst på ca. 200 hk. Flott å se at den er i full vigør!

 #11547  av tahustvedt
 
200Hk ville forklart litt av hvert! :lol:

Ingen av oss forestilte oss at det var en kompressormata MR2 som rulla frem, vi så for oss en standard MKI. De hadde til og med satt den til å kjøre første løpet mot en standard Opel Omega stasjonsvogn. Men når han satte nedover strekka var det mange som fikk hakeslepp... Det virket som om den var litt treg å gire, den var nesten alltid og stanga i turtallsperra i første og andre giret. Og så hvinte det godt ifra kompressoren i lauch'en.

 #11658  av Erlend
 
:shock: OOoh... fett! Er STOR fan av mk1, spes med kompressor...skulle hatt noen flere SC-modeller i Norge. :roll: