TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor mye tÃ¥ler den orginale toppaktningen pÃ¥ 3s-gte motoren?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #115150  av SMT

heisan . jeg lurte på noen veit kor mykje laddetrykk den orginale toppaktningen til 3s-get motoren tåler?

hvis noen har ei meining er jeg åpen for forslag:)
og er det forskjellig boltsirkel på gti'ene og turboen'e?

#115258  av FireWalk

Jeg Har hørt at den orginale pakningen (sammen med det meste av orginal delene på disse motorene) skal tåle utrolig mye. Bolt sirkelen er lik både på MR2 GTI og MR2 Turbo.

#115260  av Master

Jeg tror 3.gen motorene fikk ståltoppakning, og tåler vesentlig mer enn 2.gen motorene.

#115289  av sleeper

den som sitter på 3 gen motorene er stålpakning... trur ikke du knekker den med det første!

#115345  av tbergstad

Jeg hadde en gt4-91 mod. Der røyk topp-pakninga på 0,8!!.. Det kan selvsagt ha noe med saken å gjøre at det var den originale pakninga og motoren hadde passert 200k..
Etter byttet topp-pakning kjørte jeg på 1.0 uten problemer da :wink:

#115482  av sleeper

tbergstad skrev:Jeg hadde en gt4-91 mod. Der røyk topp-pakninga på 0,8!!.. Det kan selvsagt ha noe med saken å gjøre at det var den originale pakninga og motoren hadde passert 200k..
Etter byttet topp-pakning kjørte jeg på 1.0 uten problemer da :wink:
trur nok det hadde noe med de 200k km jeg..... har ikke hørt om så mange som har hatt problemer med topp pakningen på 0.8...

#115516  av GT4 CS

min bil har gåt 236k, og aner ikke om topp pakkninga er byttet, men komp test viser at motor er som ny, null lekasjer og likt trykk i alle stempler. Men alikevel har jeg litt svetting og det lekker en form for olje under bilen min, men problemet er at det ikke er motorolje,ikke girolje,ikke servo olje og heller ikke bremseveske eller kjølevann, skulle likt og vist hva det var hehe. Kjørt for det meste på 1,1 i ladetrykk og det var først da svettinga begynte og komme, men kjører ikke kennetx med 1,2bar++ og orginal pakkning? Om hans holder så bør alle andre sine gjøre det og :wink: