TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sommertreff ACR, rundetider

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#114813  av sindrejl

chris skrev:Jeg målte Markus til 113 mph 3/4 ut på rettstrekket, og han var uten sammenligning den raskeste rett frem i hvert fall :D
så morsomt å se dem på bilforumet som påstår dem hadde 190 på enden av langstrekket :D :D

#114814  av Morten

sindrejl skrev:
chris skrev:Jeg målte Markus til 113 mph 3/4 ut på rettstrekket, og han var uten sammenligning den raskeste rett frem i hvert fall :D
så morsomt å se dem på bilforumet som påstår dem hadde 190 på enden av langstrekket :D :D
Jeg og hadde 190 på langstrekket hvis jeg dro helt ut (på meteret). Er ikke mer enn litt misvising som skal til før en har det vet du :wink:

#114818  av TheStig

marcus bremset ganske tidlig da!
Men en annen sak er at det ikke er det samme da å sammenligne de målingene som ble gjort med speedometer fart siden målingen ble gjort lenge før man bremset! Så mao akselererte man fortsatt da målingene ble gjort.. De "tullingene" på bilforumet med litt motor kunne godt hatt 190 kmt på nålen ja.. Stcc bilene med 300 hk har 210 km/t der

#114820  av sindrejl

vi stod ved enden og målte med radar da .... .... ...... Ganske heftig misvisning hos en del folk :P

#114824  av TheStig

hmm, jeg satt i bilen og så på dere og dere sto rett før post 1 og målte. Jeg bremset ikke før 60-70 meter senere.. hadde ca 150 kmt på en 156 hk celica så...

#114827  av Speeder

sindrejl skrev:vi stod ved enden og målte med radar da .... .... ...... Ganske heftig misvisning hos en del folk :P
Sto ikke dere oppe bak betongmuren da? De aller fleste bremset vel etter det, noen untak selvfølgelig. Markus var vel ikke heeelt vant til de nye bremsene, så han bremset nok rundt der dere stod. artig leketøy forresten, den er med på lånke også? ikke de helt store hastighetene der da sikkert.

#114828  av sindrejl

burde bli kurrant hastighet på slutten av strekket på lånke også.. ganske langt det strekket :)

#114835  av Speeder

sindrejl skrev:burde bli kurrant hastighet på slutten av strekket på lånke også.. ganske langt det strekket :)
oki, har bare sett litt filmsnutter derfra jeg :)

Men blir vel til att jeg tar en tur i sommer tenker jeg, har jo så mye mønster igjen i dekka :lol:

Tar nok med pilsdrikkeren også.

#114836  av TheStig

btw skal du være glad jeg ikke hadde strøm på telefonen min da du mistet potten sindre! Sto i svingen og tittet akkurat da jeg hørte og så en skrammlete mr2 med flygende deler.. Ekstra morro å se deg stoppe neste runde med nødblinken på mens du pakket potten nedi kofferten haha :D