TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Henning Solberg kjøpte Toyota!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #11442  av ST205

Har en jeg kjenner i Trondheim som driver med import av japsebiler.

Han solgte en ST205 GT4 WRC til selveste Henning solberg... :)
Den skulle visst ikke registreres til veibruk. Kanskje vi får se den i løp? Hvem vet.

Jeg kjøpte også samme type bil av fyren, og er godt fornøyd.
sjekk http://www.thaulow.net for bilder av GT4'en(er den hvite tror jeg)

Synes min er finere, siden den er sort. Poster bilder straks jeg skaffer meg tilgang til digitalkamera. 8)

#11447  av CelicaTurbo

siden den ikke skal registreres skal den gjerne brukes i løp ja? Petter Solberg kjørte jo også en slik en i løp i sin tid mener jeg at jeg fant ut, før hans storhetstid vel og merke :)

#11454  av RumpShaker

Det var ikke noe stor overraskelse dette... :roll:
Jeg satt nemlig på med Henning Solberg en gang, den gang han kjørte løp med Toyota Corolla! :D :D Fyren er steik hakke GAL!!!!! Det var bare et oppvisnings løp, men MORRO var det! 8)

#11458  av Mr2 Mk2

Hehe kan tenke meg det ja,både Petter og Henning virker som 2 sinnsykt greie/kule folk da.

#11509  av CelicaT4WD

RumpShaker, du må ikke forveksle GAL med DYKTIG.
GAL = 220 km/t på landeveien i en 60-sone på natta mens det regner.
DYKTIG = Henning Solberg som kjører rundt resten av eliten. (hvis man da kan alle de andre for elite..) :?

#70380  av kaimagne

Jeg siterer fra http://www.pettersolberg.no/asp/innhold_fakta.asp?ID=16

1996
Volvo 240 i Supernasjonal. Norgesmester både i rallycross og bakkeløp. Sølv i nordisk mesterskap i bakkeløp. Vant 15 av 19 kjørte løp.
Debuterte i rally med en Toyota Celica ST165 i Rally Hedemarken. Det endte på taket!

1997
Toyota Celica ST185 (tidl.kjørt av Thomas Rådström). Norgesmester i bakkeløp, 5.plass i rally-NM.

1998
Toyota Celica ST205. Norgesmester i rally, 16.plass i Swedish Rally.
Fikk fabrikkskontrakt med Ford på høsten.

Altså ikke helt ukjent med hva Toyota leverer av biler... Det må nevnes at Henning var den som skaffa bilene, mens Petter bare kjørte. De hadde begge to hver sin bil, både ST 185 og ST 205. ST 165 som Petter vraka i debuten, var bilen til Henning... :)

Forøvrig anbefales det å se filmen om Petter, mye fin kjøring der, både med Toyota og andre biler...

Kai Magne

#70422  av Kebab gud

rart at henning ikke satset på noe nyere ..
hadde vert fedt om han rally rigget en Caldina GT-4 istede :P