TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sommertreff ACR, rundetider

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#114390  av kennethx

De gangene jeg hadde med meg tid taker så kjørte jeg flere 1.53 runder både fredag og lørdag, men er mest fornøyd med 1.53 rundene jeg fikk til på søndagen når det var vått enkelte steder på banen og følgelig tok det med ro der. Følte at bremsepunktene begynnte å sitte litt bedre da, og det knappet nok en del av tiden.

Ellers var dette første gangen på stor bane for min del, og jeg kommer garrantert igjen til neste år :D

#114416  av chris

Jeg målte Markus til 113 mph 3/4 ut på rettstrekket, og han var uten sammenligning den raskeste rett frem i hvert fall :D

#114441  av jan-erik

@lpher skrev:
jan-erik skrev: Men Lotusen var uansett i en klasse for seg.
Du er inne på noe dær ja :D Men...var det bare meg...eller så den veldig sliten ut? :)
Den Lotusen er vel ikke veldig orginal lenger.... Er vel ikke veldig langt fra at det er en ren banebil. Flink sjåfør og fyr som har peil på oppsett av bil og slikt. Rydning Raceteam som har Lotusen der. Men er jo sånn det blir nok ting blir ekstremt, blir litt skruing da, så han havner sammen med Morten og Markus når det gjelder å måtte skru litt av og til.... :wink:

#114445  av TheStig

jan-erik skrev:Beste tid som jeg vet om klokket på min Porsche 968CS ble 1:53,9. Har ikke sett igjennom videoene enda, så vanskelig å si. Får jo aldri tatt tida på den runda man føler gikk raskest. Ellers ikke lett å sammenligne rundetider, da det er trafikk, noen kjører på R-dekk (som gir betydelig besparelser i tid). Om man er fornøyd selv er jo det beste, da fokus på tider og slikt kan føre til at kjører over evne og ender med vraket bil eller det som verre er. Jeg slapp med skrekken bare heldigvis.... 20 cm klaring til autovernet når bilen stoppet etter kontrane. Prøvde bevisst å ligge bredt i en sving, og ble litt for bredt og kom opp på den glatte curbsen, og da var det gjort.

Men Lotusen var uansett i en klasse for seg.
http://www.selvmord.net/gallery/diverse/Bilde_44

Blir morsomt å se hvor mye celican vår klarer å kutte ned tiden fra 1:54 når de sprengte demperene og slitte foringene skiftes ut med bedre greier.. Og ikke minst dekk som ikke er funnet i en dunge

#114450  av jan-erik

eGtTurbo skrev:http://www.selvmord.net/gallery/diverse/Bilde_44
Alt for nærme det der. Skal ha litt flaks også. Sånn går det når man skal prøve å drifte, og stort sett ellers bare kjører for å få best mulig spor og rundetider. Kunne blitt "Auda prisen" dette om bilen ikke stoppet der den gjorde. Hadde forøvrig 1,15G under den avkjøringa der, noe som var maks av det jeg hadde i løpet av helga. Hadde vel 1,11G på det meste under kjøring ellers med normale gatedekk.
Vedlegg
Bilde_44.jpg
Bilde_44.jpg (33.87 kiB) Vist 526 ganger

#114454  av supratt

Og tro meg Alf, jeg kunne tenkt meg å testet bilen din på bane ja :twisted:
Sist redigert av supratt den 14 jun 2005 23:28, redigert 1 gang totalt.

#114456  av supratt

Speeder skrev:Hva med 2tonner'n da? :)
Angående 2 tonneren. (GS300)

Vi fikk aldri klokka meg med den, men farten på rettstrekket var høyere enn jeg fikk til med Accorden fordi GS,en slapp ikke i svingene og jeg kunne kjøre "smooth" sporvalg ut av svingene og oppnådde nok bedre tid enn 1:57 som jeg fikk på Accorden med PIGGFRI :shock:

Og ja, om Jon Arve hadde hatt slicks på Accorden skulle vi ha fått til noen respektable tider med den som nok hadde knust 2 tonneren min
Men, med piggfri ble det bare firehjulsskrens i hver sving, men det er da gøy d og! :twisted: :wink:

Kjørte med 245-35/19 Bridgestone Potenza S03 på Lexusen da. :? De sitter jo litt bedre enn piggri dekk.

Fikk endel komentarer på plukkinga av biler med "dråget" mitt ja.

En ting er iallefall sikkert, og det merket jo flere av sportsbilgutta i helga, at det er IKKE hk som teller på bane, men dekk,vekt og uten sporvalg blir det bare sorgen. THATS IT! :twisted:

Banekjøring er og blir trening og selvsagt evnen til å tørre å "gutse" litt!!
Man lærer ikke bilen å kjenne om man ikke får litt rumpesleng eller firehjulsskrens engang iblant! :P
Grensene er somregel lenger der "ute" enn mange er klar over.

#114461  av TheStig

så det er frank vi skal kjempe mot neste sommertreff altså! :)

Tok endel tider og det virket ikke som det var noen biler med under 300 hk som merkbart slo tiden vår på 1:54 ?! vi hadde bare 156 hk, fwd, ulovlig slitte dekk og sprengte kyb dempere til 500 kr.. Sier seg selv at hvis man setter en mann med litt peiling bak rattet på en bra 200 hk bil kan man få noen skikkelig tider på tross av liten motor kontra de store gutta

Er iallefall sikkert at det er morsomt å se på 400-500 hk bilene men lurer virkelig på hvordan tider en slik bil er god for ...

#114462  av supratt

1:54 med 156 hk celica d da vil jeg tro? :?

Det er jo meget bra, da kjører dere svinger slik de skal kjøres tror jeg nok. :P

Ett av de største problemene om man vil få til gode tider er jo at om man har en moderat bil med moderat motor på mellom 150-250hk så er originalbremsene for dårlig.

For å få utnyttet det "lave" hk antallet så må man jo da bremse helt i siste liten inn mot sving og HARDT!!

For når jeg for min del iallefall har kjørt 3-4 runder med bil med 150-250hk så begynner jeg å få en rytme i det, men må bare bryte grunnet GLOHEITE bremser og evt. glasserte klosser. :cry: :cry: :cry: :? :shock:

#114466  av TheStig

det er altfor sant.. da jeg kjørte de raskeste rundene var bremsene til tider meget hakkete og ufølsomme. Men vi fyllte på splitter ny 5.1 bremsevæske samme dag som kjøringen så vi unngikk den verste kokingen. Men når vi får byttet ut det totalt utdaterte understellet må nok bremsene også gjøres noe med... Dineros dineros

Men et triks er jo da som du sier å bare kjøre noen få runder om gangen.. bryter opp rytmen men det for så bare være.. Vi klarte aldri mer enn 6-8 runder før det ikke var vits å kjøre mer

#114514  av @lpher

Varmgang i bremser? I have NO idea what you are talking about :D

#114520  av TheStig

haha.. sleiping.. hmm.. det er jo bare fordi du aldri hadde fart nok til å måtte bremse! :p

#114553  av @lpher

eGtTurbo skrev:haha.. sleiping.. hmm.. det er jo bare fordi du aldri hadde fart nok til å måtte bremse! :p
LOL...neppe :D

#114763  av Morten

En av de første rundene på lørdag ble klokka til 1.52,2 (av Snurre tror jeg). Litt trafikk, og følte egentlig ikke at den runda var så bra.. Hadde en på fredag som var MYE bedre (eller hva Jan-Erik?). Fikk desverre ikke tiden på den.. :cry:

Så begynte jo temp-problemene på lørdag, så fikk aldri rytmen da det kun ble 1 til 2 runder av gangen :evil: Men vet ihvertfall en ting: skal ha løst temp-problemet + ha R-dekk på neste gang jeg skal opp, så skal jeg virkelig ha det gøy!

#114806  av jan-erik

Morten skrev:En av de første rundene på lørdag ble klokka til 1.52,2 (av Snurre tror jeg). Litt trafikk, og følte egentlig ikke at den runda var så bra.. Hadde en på fredag som var MYE bedre (eller hva Jan-Erik?). Fikk desverre ikke tiden på den.. :cry:

Så begynte jo temp-problemene på lørdag, så fikk aldri rytmen da det kun ble 1 til 2 runder av gangen :evil: Men vet ihvertfall en ting: skal ha løst temp-problemet + ha R-dekk på neste gang jeg skal opp, så skal jeg virkelig ha det gøy!
Gikk radig unna den runda ja :D .

R-dekk skal på neste gang her også, det er helt sikkert. Tar nok minst 2 sekunder på rundetidene med det på, hvis ikke mere.