chris skrev:Jeg trenger vel ikke nevne at jeg har vært i litt handel med @lpher, trenger jeg?
Har delt ut en del bilder og sånt tidligere, og prisen var det absolutt ingenting å si på. Er kjempefornøyd med cdspilleren (for å holde tråden her). Tror Alf vet hvilken det er, husker ikke alle bokstavene og sånn. Men det var en Pioneer 7400 ettellerannet (det står også der jeg har skrevet info om bilen og sånn). Med MP3 avspilling. Kjempesak!!! Jeg må si at jeg anbefaler alle her, som skal handle noe som helst som har med bilstereo å gjøre, om å ta kontakt med han først
Takker og bukker
chris skrev:
Et lite sleivskudd på tråden her:
@lpher: Vet ikke om jeg har spurt om dette før, men burde jeg ikke fått ordna luftehull i sub-kassene, for å "jukse" til mer luft? Jeg mener, og
Nein! ...dont do it....
Seriously....det er nok litt mer komplisert enn som så...men jeg kan vel si så mye at å borre et luftehull eller å sette inn en aeroport er det siste du skal gjøre om du tror kassen din er for liten....element i portede kasser skal nemlig ha enda større kasser om man skal porte dem....
Husker ikke helt litervolumet på dine kasser...selv om jeg burde det, i og med at jeg har en til stående..som ble laget feil til en mk3....med kassen din som mål....not my misstake tho
Når det er sagt, så er akkurat det du sier der en av de vanligste missforståelsene når folk bygger basskasse selv...
Som et eksempel....en gjennomsnitts 12" bass skal ha 33-35 liter i lukket kasse, mens den samme bassen gjerne skal ha 50-55 liter i portet kasse...
chris skrev:
mange jeg har snakket med, som har hørt på anlegget, mener, at sub'ene får for lite luft. De gir seg på siste centimeteren av slaglengden.
Hmmm...ble nysgjerrig nå...
Hva legger du i at de gir seg på siste cm'en?
chris skrev:
Snakket med en annen fyr på Bilradiospesialisten i Tr.heim, han mente at det ikke kom til å hjelpe med luftehull. Men han var ikke særlig overbevisende. Kan ikke du sjekke opp dette?
True...see the above answer

Ingen av oss på Bilradiospesialisten er noe spesielt overbevisende...det vet du da!
Seriøst....sving innom når du får det til, sånn at jeg får ta en kjapplytt på bassene dine....jeg har ikke hørt anlegget ditt etter at det ble spilt inn...or have i?
chris skrev:
-EDIT-
..og ja, @lpher, trådløs fjernkontroll, er det mulig å få ordna til spilleren min?
Shure thing....både ratt og vanlig fjernkontroll passer på spilleren din...
Koster 395,- FØR TS-OGN rabatt
@lpher