TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Film av banekjøring pÃ¥ Rudskogen 10.6 redigert

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #11215  av jan-erik

Har fått lastet den opp nå. Inneholder for det meste klipp av min MK3, samt 1 runde in-board (dessverre litt dårlig kamera plassering), samt klipp av noen andre biler som også var der. Filen er på 36MB og i Divx format, ca 6 minutter. http://ankh-morpork.no/mr2/public/rudsk ... b_divx.avi

Alternativt kan også filmen hentes på: http://213.151.143.2/mr2/

#11228  av kake

FÃ¥r ikke noe bilde litt ute i filmen, bare lyd :?

#11246  av jan-erik

kake skrev:FÃ¥r ikke noe bilde litt ute i filmen, bare lyd :?
Hmm. Rart. Flere som har opplevd det samme? Fungerer fint fila jeg har hos meg. Har brukt Dr. Divx 1.0 beta for å lage den, og den benytter vel Divx 5.05 Codec tror jeg.

#11250  av erling

Virka her, du mangler sikkert codec kake. Kul film Jan-Erik. Tøft lagd på slutten der. :) Hvilken bane liker du best av Våler og Rudskogen, nå som du har testa dem begge?

#11271  av jan-erik

erling skrev:Virka her, du mangler sikkert codec kake. Kul film Jan-Erik. Tøft lagd på slutten der. :) Hvilken bane liker du best av Våler og Rudskogen, nå som du har testa dem begge?
Takk for det :-)

Vålerbanen er best syns jeg, ikke minst fordi slitasjen blir mindre på dekk/bremser, samt at du kan holde høyere hastighet. Kanskje flere muligheter for å sladde litt på Rudskogen, men er jo ikke det som er hensikten med slik kjøretrening. Vitsen er å prøve å finne idealsporet som gjør at du kan ha høyest mulig fart gjennom svinger, samt at du har med deg farten ut på rettstrekkene igjen. Liker derfor ikke arrangementer som Gatebil. Skal på kjørekurs med bl.a Tommy Rustad og Fredrik Sørlie 1.8 på Rudskogen, så håper å lære enda mer da.

Nå var inboard filminga ikke spesielt god, men merker at man blir mer ukonsentrert med passasjer i bilen, og at man ikke treffer utgangen av svingene like godt. Ikke sikkert det syns så godt i filmen, men var ikke helt fornøyd med kjøringa. Men på film er det klart det gjør seg litt med litt breisladder, men effektivt i forbindelse med god rundetid er det ikke.

Anbefaler alle å forsøke seg noen runder på bane, vil garantert gi mersmak!

#11273  av NISMO

Banekjøring anbefales på det sterkeste...
Jeg kjørte for første gang på japsetreff og det blir ikke siste :twisted:

Jeg tenkte ikke så mye på rundetider, mere intressert i å sjekke hva bilen er god for på bane... Bremsene gav seg først :roll:

#11284  av erling

jan-erik skrev:Anbefaler alle å forsøke seg noen runder på bane, vil garantert gi mersmak!
Ja, må teste ved neste anledning, tenker jeg. Er blitt sugen på en tur nå i det siste. Har tidligere kun prøvd autoslalom. God trim i arma det ihvertfall.. :D