TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Import

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #110401  av AeZ_

Noen som har en aning om hvilke sider som finnes av Sveitsiske bil sider, slik Usa har autotrader osv... Tenkte kanskje det er billigere å importere derfra enn Usa.
Takk for svar;)

#110421  av AeZ_

takk for svar! Men hva er kursen på ? hehe.

#110422  av Rolfis

AeZ_ skrev:takk for svar! Men hva er kursen på ? hehe.
100 CHF gir deg/koster 517.64 NOK
http://fxtop.com/no/

#110425  av AeZ_

såpass ja, da blir det jo ekstremt mye billigere å handle fra Usa...

#110447  av 2000celica

AeZ_ skrev:såpass ja, da blir det jo ekstremt mye billigere å handle fra Usa...
Akkurat det er min erfaring også
Sammenlignbare biler koster det samme i $ som i Euro, dvs du har en 20-25% rabatt fra USA. Seff er det litt mer fraktkostnader,men men...... 8)

#110468  av CelicaTurbo

flyttet til off-topic siden det ikke er en salgs/kjøps-annonse
 #110512  av Tore

For å gjøre usikkerheten større, kan jeg føye til at standarden på bilene i Sveits er generelt veldig god.

Dette skyldes at de har lave fartsgrenser og at de ikke salter veiene. Har en kompis som skal ned dit nå å hente en BMW 330 XD, og han kjøper heller litt dyrere i Sveits enn å risikere et dårlig kjøp fra Tyskland... :evil:

#110880  av spkstrp

har hørt at bilene i usa holder mye lengre enn biler i feks england. Forutsetter vell en del highway miles ;)

#110973  av Tore

Engelskmenn KAN IKKE BEHANDLE BILER!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Skulle vært forvist til sykler, hele gjengen!

#110976  av ErikG

Det spørs jo helt på hvor bilen kommer fra i USA da. Hvis den kommer fra innlandet så greit, men kommer den fra kysten ville jeg ikke vært like sikkert. Legger seg sinnsykt med salt på bilene også ruster det. Et annet problem med biler fra USA er at det ikke er e-merkede lykter. Du må altså bytte lyktene for å få bilen godkjent, og som kjent er ikke nye lykter noe billig.

#111008  av TOYPARTS

ErikG skrev:Det spørs jo helt på hvor bilen kommer fra i USA da. Hvis den kommer fra innlandet så greit, men kommer den fra kysten ville jeg ikke vært like sikkert. Legger seg sinnsykt med salt på bilene også ruster det. Et annet problem med biler fra USA er at det ikke er e-merkede lykter. Du må altså bytte lyktene for å få bilen godkjent, og som kjent er ikke nye lykter noe billig.
Med de nye reglene som kom i fjor så trenger man ikke å gjøre noe som helst når man tar hjem bilene fra usa, alle biler som er registrert i et annet eøs land og usa blir automatisk godkjent i norge, med mindre det er noe veldig spesielt.

#111009  av Master

TOYPARTS skrev:
ErikG skrev:Det spørs jo helt på hvor bilen kommer fra i USA da. Hvis den kommer fra innlandet så greit, men kommer den fra kysten ville jeg ikke vært like sikkert. Legger seg sinnsykt med salt på bilene også ruster det. Et annet problem med biler fra USA er at det ikke er e-merkede lykter. Du må altså bytte lyktene for å få bilen godkjent, og som kjent er ikke nye lykter noe billig.
Med de nye reglene som kom i fjor så trenger man ikke å gjøre noe som helst når man tar hjem bilene fra usa, alle biler som er registrert i et annet eøs land og usa blir automatisk godkjent i norge, med mindre det er noe veldig spesielt.
Jepp! Dette har jeg sjekka grundig.. biler fra USA og eøs land skal godkjennes automatisk. Eneste er vel at på mange amerikanske biler har du oransje parklys - dette er fy fy i norge og må byttes.

http://www.amcar.no/nyheter/indexjulbyr1.html