TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Flytter snart til Trondheim (student)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #109870  av Zepticon

Hehe...
Er ikke bare Lady_in_MR2 som har flytteplaner.... 8)
Har søkt og regner med å begynne på NTNU i august, noe som krever at jeg drar ræva mi ut av gutterommet og lærer å stå på egne bein.
Siden jeg har rimelig _tynn_ peiling på slikt håpet jeg noen av dere lokale trøndere kunne hjelpe meg med noen tips.
Det første jeg bekymerer meg for er at jeg må forlate bilen hjemme i garasjen.
:cry: *snufs*
Ryktet vil ha det til at Trondheim er en by der bilen er mer i veien enn til nytte. Stemmer dette? Kansje MC er tingen?
Så var jeg jo på utkikk etter en plass å bo. Jeg og en kompis tenkte at et sånnt bokollektiv var saken å satse på, men hvilke områder er de beste å bo i? Tenker på beligenhet, nabolag osv. har jo ikke lyst å havne i det værste lassis strøket :roll:
Miljøet ellers regner jeg med skulle være i orden. Hører mange som skryter av Trondheim :D *smiske litt*

Yes... Det var vel det... om noen vet noen som har bra hybler å leie ut så bare si fra... Har kontakter som kan sjekke dem ut for meg.

#109890  av FalcoN

Skal også flytte til Trondheim til høsten :)
Starter som automatikerlærling i august.....
Har planer om å flytte sammen med 3 kompiser...
Ikke hatt noe hell med å finne plass enda....vil ikke tro du skal få noe problem med å finne noe for 2stk....men det lønner seg å starte nå!
De beste hyblene leies ut fort!

Så hvis noen vet av en leilighet/hybel/hus :D til 4 personer i Trondheim så hyl ut til meg :)

Zepticon: se på http://www.finn.no

http://www.hybel.no
http://www.utleie.no

Er de sidene jeg bruker...Noen som vet av noen flere brae sider?

#109892  av chris

Vet ikke hvem som har lurt deg til å si at bilen er i veien i trondheim. Bil er viktig her! Selve sentrum er greit nok, men byen er ellers spredt over et relativt stort område, der bussforbindelsene etc ikke er like gode som i og rundt midtbyen. De største kjøpesentrene ligger rundt byen i bilavstand. Vi har bomring, men den skal plukkes ned 1.januar, så da slipper man den utgiften også. (for øvrig er bomringen ute av drift hver dag mellom kl 18 og 06, og hele helgen). Personlig anbefaler jeg deg å ha bil, hvis du har råd.. men du klarer deg godt uten, så lenge du holder deg i sentrumsnære strøk og ikke er aaaaltfor godt vant til å bruke bil ;)

Er ikke så mange lassis-strøk i Trondheim, men kom med de alternativene du finner frem, så skal jeg fortelle deg hvor de ligger (hvor sentralt etc), hvordan det er med kollektivtransport og veier, og om det er et fornuftig strøk å bosette seg i. Kan med en gang fortelle deg to områder du bør styre unna: Kattem og Kolstad.

Miljøet er som du sier, kjempebra :D

#109955  av Maverick

Som Chris sier, Trondheim er virkelig en artig by, da spesielt for studenter. Er selv student på NTNU (Dragvoll, vel å merke).
Hvor har du fått i fra at bilen er i veien? Makan til tull :)
Jeg våger å påstå at bil er et MUST, da avstandene kan bli store mellom sentrale deler av byen, (F.eks NTNU -> City Syd).

Lassistrøk? Tja, folk er forskjellige, heldigvis. Selv valgte jeg å flytte meg litt unna sentrum fordi det er billigere, roligere og så lenge jeg har bil er ikke avstander et problem. Men mange studenter velger jo likevel å bo i sentrum for å kunne drikke seg drita og gå hjem om natta.
Velger du sentrumsområdene (sentrum, ila, rosenborg, lerkendal forsåvidt også moholt og valentinlyst) må du regne med stive priser pr.kvm.

Skulle det være noen områder å styre unna, etter min mening, så må det være Saupstad, Kolstad og Svartlamon. Stor prosentandel utlendinger er eneste grunnen da, så hvis du ikke har noe imot å lære deg hebraisk så er disse strøkene også helt OK ;) Fordelene med disse områdene er at det er billig her da :)

Nei, du får gjøre som Chris skriver. Finn deg boliger/områder som du vurderer så skal vi heller si hva vi mener om områdene. Jeg regner med meningene er delt der også :)

#110039  av Zepticon

Kjempemessige saker altså.
Hadde planer om å bo litt utenfor byen ja. Så jeg ikke måtte leve på ris for å ha råd til husleia.
Når det gjelder å ha råd til bil så skal vel det ordnes på en eller annen måte. Om ikke har jeg en varm garasje her hjemme...
Har planer om å skaffe meg jobb når jeg kommer nedover. Hvordan er det med jobbmuligheter for ungdom der foresten? tenker da mest på kveld/helgevakter på kiosker osv.

#110074  av Maverick

Zepticon skrev:Kjempemessige saker altså.
Hadde planer om å bo litt utenfor byen ja. Så jeg ikke måtte leve på ris for å ha råd til husleia.
Når det gjelder å ha råd til bil så skal vel det ordnes på en eller annen måte. Om ikke har jeg en varm garasje her hjemme...
Har planer om å skaffe meg jobb når jeg kommer nedover. Hvordan er det med jobbmuligheter for ungdom der foresten? tenker da mest på kveld/helgevakter på kiosker osv.
De som ikke vil ha jobb får ikke .. Skal vel godtgjøres at du ikke får jobb hvis du prøver litt. Si ifra når du finner noen områder eller leiligheter du ønsker å prøve på.

Et stalltips kan være å få tak i leilighet FØR August. Da går prisene opp, samrtidig som alle leiligheten blir tatt og du risikerer å havne på gata de første ukene. (Dette skjer faktisk hvert år!!) :)

#110285  av chris

Maverick skrev:
Zepticon skrev:Kjempemessige saker altså.
De som ikke vil ha jobb får ikke .. Skal vel godtgjøres at du ikke får jobb hvis du prøver litt. Si ifra når du finner noen områder eller leiligheter du ønsker å prøve på.

Et stalltips kan være å få tak i leilighet FØR August. Da går prisene opp, samrtidig som alle leiligheten blir tatt og du risikerer å havne på gata de første ukene. (Dette skjer faktisk hvert år!!) :)
Faktisk er det anbefalt å lete NÅ!

Ekstrajobber og sånt lar seg skaffe, men det må nok jobbes en del for å få de. Mye studenter i byen vettu ;)

#110313  av Zepticon

chris skrev:Faktisk er det anbefalt å lete NÅ!

Ekstrajobber og sånt lar seg skaffe, men det må nok jobbes en del for å få de. Mye studenter i byen vettu ;)
Holder på.... Men er vell enda studenter som ikke har flyttet ut.
Men må jo ha hybel med plass til hjemmekinoen da... :roll:

#110386  av chris

Zepticon skrev:
chris skrev:Faktisk er det anbefalt å lete NÅ!

Holder på.... Men er vell enda studenter som ikke har flyttet ut.
Men må jo ha hybel med plass til hjemmekinoen da... :roll:
Yepp, men du må lete selv om de ikke har flytta ut. Mange som annonseres med "ledig fra xx.xx.05" osv.. og de er garantert tatt når den som bor der er ute av døra.

#110461  av spkstrp

sleng inn en annonse i avisa ? det gjorde jeg når jeg flyttet til bergen (6 mnd før jeg flytta faktisk) og er kjempe fornøyd :D så får du bare noen du kjenner (kanskje herfra? :P ) til å se på leiligheten.

#110813  av teknikeren

Zepticon skrev:http://www.hybel.no/vis.php?id=17003

Er denne noe å satse på tror dere?
NEI!!! For lang til ntnu... grøss

#110919  av Zepticon

teknikeren skrev:

NEI!!! For lang til ntnu... grøss
Hvor langt vil det si? det sto 20min gange fra sentrum.
Garasje hadde den visst også, så bilen slipper å stå ute.

#110936  av GT_rider

Syns ikke prisen var så ille, viss det var fri bredbånd, strøm, og garasje. Men den var kanskje litt liten i forhold til pris, og viss den ligger langt unna sentrum/ntnu, så er jo ikke det noe pluss heller.
På en annen side, så er nå ikke 10 min på sykkel langt heller da. Fin trim det. :)

#110943  av Maverick

Det der vil jeg faktisk si er litt vel langt unna alt, da spesielt NTNU.
Fordelen er rolig strøk, godt strøk. Jeg ville prøvd å funnet meg noe annet ja :)