å sykle 10 km er en ting... men husk på at jeg jobber 8 timer, så 8 timer fri og så 8 timer igjen på en "vakt". dvs at jeg må sykle 10 kom til jobb, 10 kom tilbake igjen, 10 kom til jobb igjen og 10 km hjem igjen, på EN dag... da snakker vi om 40 km på en dag.. og dette er en del.. om været i tilegg er dårlig, noe det ofte er her på vestlandet så er det ikke spesielt kjekt.. stemmer som celicaturbo sier at jeg har fri dagen derpå..
Tidsaspekt er også noe som kommer frem. Husk at de fleste jobber kanskje 7,5 timers dag. Å stå i kø i 40 min er da ikke noe problem de har jo fremdeles over 16 timer igjen av dagen når jobb og kø-ståing er overstått.. når jeg har jobbet mine 16 timer og 3 timer sykling så har jeg bare 5 timer igjen til søvn og spising og dusjing
Nå vil dere sikkert påstå at iogmed at jeg har fri dagen etter så går det fint å hoilde seg våken i 24 timer, for så å gå på jobb igjen og jobbe og SÅ sove litt, osv.. men prøv dette over en lang periode, og kombiner det med 40 km sykling hver dag... skal love dere at det blir en påkjenning utenom det vanlige.. Det er lett å sitte her å si at "så enkelt er det!" men når man ikke har forsøkt det i praksis så blir det noe helt annet..
Dere må ikke glemme at jeg har en ryggskade som gjør at jeg ikke kan annstrenge meg spesielt... Sliter meg gjennom dagene på jobb, er meget travelt å sitte og stå uten å ha muligheten til å legge seg ned å hvile ryggen.. men jeg gjør det likevel for pengenes skyld..
kall det gjerne en storm i et vannglass.. Men ikke uttal deg om noen andres livs situasjon før du vet hva det går ut på..
ang økonomi kan jeg si at jeg har brukt nermere 100.000 kroner på å fikse bilen... har da stylet den opp, nye felger, dekk, motoroverhaling, reperasjoner etter at en kompis krasja den osv..
har stort sett lånt penger med venner og kjente for å få fikset dette, samt jeg har trekt over kontoen mye.. dermed har jeg utrolig mye gjeld, og utrolig mye regninger som kommer inn.. Derfor må jeg prøve å jobbe litt mer enn vanlig for å klare å betale ned lån og gjeld, samtidig som regninger skal betales..
For øyeblikket klarer jeg å få venner og kjente til å kjøre og hente meg på jobb.. men jeg tviler på de gidder dette i all evighet.. snakket litt med sjefen i dag.. de ville ikke gi meg "sparken" slik at jeg kan få arbeidsledighets trygd... men det er mulig jeg kan få til noe sykemelding her... Får gå til legen å høre der også.. jeg har jo et ryggproblem, skal jo opereres om en stund også, så det er mulig jeg kan ta ut noe sykemelding igjen... Om jeg klarer å få legen med på dette så er jeg jo JÆVLIG heldig... har vært sykemeldt lenge nå.. var en som jobbet der tideligere som er pensjonist nå,men som muligens ville ta over og jobbe litt fremover for meg...
så får vi se.. skal undersøke litt mer i morgen.. Når ting går så galt som det har gått her, så har man jo ikke noe annet valg enn å fjuske litt og utnytte systemet litt..