TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toppen av Uflaks!! :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#110197  av Zepticon

Kjipe greier dette her... Du har mine medfølelser.
Var selv bare 1km unna fotgjengerstatus i vinter. 6500kr i bot. Og det var en Kjip følelse... kan ikke forestille meg hvordan den ekstra km hadde føltes... Men har enda ikke fått noen regning fra Statens Innkrevingssentral
*håper dem har glemt det*

Uansett så kan du jo sykle. Vet ikke hvor langt det er men det er tross alt bedre enn å gå uten jobb, med mindre det er JÆVLIG langt da...
Men jeg tror jeg finnes det mange muligheter. Du må bare komme deg opp av gjørma å ikke la deg knekke så lett. Så ordner ting seg...

#110199  av FireWalk

det er bare det at det er ingen steder å leie i nærheten av jobben, jobben er veldig isolert utenfor bebyggelse, og eneste alternativet i så måte måvære å slå opp telt på parkeringsplassen utenfor jobben... :shock:

kan jo høre med advokat igjen... spurte en, han sa at det var ikke vits i å prøve, fordi det GIS ikke dispensasjoner uansett.,.. så når han sier det så skjønner jeg ikke hvordan dere kan si at dere kjenner folk som HAR fått det?!? når alle JEG har snakket med som driver medf dette sier at det er helt umulig...

#110200  av Kaizern

Hmmm, da er det bare en ting å gjøre.. Hive seg på trøsykkelen...

#110202  av Ã¸xseth

Kaizern skrev:Hmmm, da er det bare en ting å gjøre.. Hive seg på trøsykkelen...
tror du har orker det etter alle disse åra bak rattet?

#110205  av FireWalk

øxseth skrev:
Kaizern skrev:Hmmm, da er det bare en ting å gjøre.. Hive seg på trøsykkelen...
tror du har orker det etter alle disse åra bak rattet?
Tror ikke jeg helt har kondisen som skal til for noe sånt.. er ca 1 mil inn til jobb og 1 mil tilbake igjen.. ettersom jeg som regel jobber 8-8 skift så blir det jo totalt 4 mil å sykle pr dag... dvs at jeg bruker ca 2 timer på å sykle totalt om jeg sykler fort.. også 16 timer på å jobbe.. = 18 timer.. da har jeg 6 timer til overs i døgnet som jeg skal bruke på å spise, dusje, sove osv... det blir litt knapt :| jeg syntes det er ille nok slik det er med alt for lite søvn og alt for mye jobbing.. om jeg da må trekke ifra 2 timer ekstra på "fritiden" min så er jo det i seg selv ille nok...

Arbeids tidene mine er som regel slik:

begynner på arbeid kl 23:30 og jobber til kl 07:30. Fri 8 timer, så jobb igjen fra kl 15:30 til 23:30.

De siste dagene har fattern vært grei og kjørt meg og hentet meg, samt en kompis kjørte meg en annen dag.. Men jeg kan ikke forvente at folk skal drive og kjøre og hente meg 4 ganger for dag i 8 måneder.. det går jo rett og slett ikke.. en uke eller to gidder de kanskje... det værste er at på de tidene jeg jobber går det jo ikke noe buss heller, eneste om mårran, men det er jo så øde at jeg kan risikere å måtte vente 2 timer på bussen... så da er jeg jo like langt.. raskere å sykle igjen da..

En annen ting:

når jeg blir uten lappen i 8 måneder.. må jeg TA førerkort på nytt igjen da eller? med kjøretimer, teori og oppkjøring og hele pakka? med dertil enda mer økonomisk ruin?

Nå som jeg er så kriminell fra før.. vurderer jeg seriøst å begynne å rane gamle damer eller noe.. er jo så milde straffer for slikt likevel, sammenlignet med trafikk forseelser..

jeg ser rettsaken for meg:

Tiltalte ranet en kiosk. For det får han 4000 kroner i bot og 30 dagers samfunnstjeneste!

Under flukten kjørte han 40 km/t for fort, og får derfor 20.000 kr i bot og inndragelse av fører kort, og 20 dager betinget fengsel. og lappen blir han uten i 1 år.

Om man dropper bilen fra det regnestykket der så kommer man jo rimelig godt unna :P hehe.. :roll:

#110209  av Ã¸xseth

du får vertfall en god trim av og sykle de lange mila.
tror du bare trenger et par kjøretimer og ny oppkjøring, så det blir nokk ikke i det dyreste laget

#110211  av Zepticon

1 mil sykker du på ei halltime etter 2 uker.... Og etter 2 måneder er det ingen sak. Når du får igjen lappen er det bare å melde seg på Tour de France :lol:
Eller du kan skaffe deg en moped. Er jo bare å bryte seg ned i skauen om du ser purkefan. Med enn sånn Cross sak har dem ikke sjangs å ta deg om du stikker til skogs. Skulle klare å få tak i en sånn sak temmelig greit.
Med litt trim så skulle du klare å få dem opp i god fart :D

#110212  av Ã¸xseth

eller så du kan skaffe deg en moped bil/el-bil :lol:

#110213  av FireWalk

hehe.. jeg regnet faktisk en halv time pr mil om jeg sykler fort.. men i realiteten blir det vel heller 40 min...

og 4 mil a 30 min = 2 timer... og i realiteten blir det vel 40 min hver vei.. siden jeg jobber 8 timer, 8 timer fri og så 8 timer igjen blir det til og fra, og til og fra igjen... altså 4 ganger frem og tilbake.. blir uhorvelig mye sykling..

det blir jo faktisk 20 mil i uka det.... 80 mil i måneden.... innen jeg får igjen lappen har jeg da syklet 640 mil.... for en utrent krabat som ikke har syklet på 10 år er ikke det så veldig enkelt..... :wink:

kanskje jeg kan legge ut en lunge eller noe på Ebay? 8)

#110214  av Ã¸xseth

FireWalk skrev:hehe.. jeg regnet faktisk en halv time pr mil om jeg sykler fort.. men i realiteten blir det vel heller 40 min...

og 4 mil a 30 min = 2 timer... og i realiteten blir det vel 40 min hver vei.. siden jeg jobber 8 timer, 8 timer fri og så 8 timer igjen blir det til og fra, og til og fra igjen... altså 4 ganger frem og tilbake.. blir uhorvelig mye sykling..

det blir jo faktisk 20 mil i uka det.... 80 mil i måneden.... innen jeg får igjen lappen har jeg da syklet 640 mil.... for en utrent krabat som ikke har syklet på 10 år er ikke det så veldig enkelt..... :wink:

du får ha lykke til på trøkamelen din, men du må huske sykkel bukse for jeg gidder ikke pleie å kikke på den såre,røde rompa di når du kommer krypende og syter over at du ikke klarer og sitte ned etter de lange intime timene på sykkels setet ditt...

#110218  av FireWalk

øxseth skrev:
FireWalk skrev:hehe.. jeg regnet faktisk en halv time pr mil om jeg sykler fort.. men i realiteten blir det vel heller 40 min...

du får ha lykke til på trøkamelen din, men du må huske sykkel bukse for jeg gidder ikke pleie å kikke på den såre,røde rompa di når du kommer krypende og syter over at du ikke klarer og sitte ned etter de lange intime timene på sykkels setet ditt...
Dette er jo like realistisk og sannsynlig som at jeg bare skal gi faen og kjøre likevel.. med bilen full av håndgranater, antitank våpen og automat våpen.. sånn "i tilfelle" jeg blir stoppet....
Nei... det blir nok til at jeg kjører til og fra jobb iallefall.. kommer til å klikke tulen om jeg skal gå slik i 8 måneder..

nå har jeg sittet hjemme hele dagen uten å fått gjort en forpult ting siden jeg mistet lappen... Skal jeg sitte slik i 8 måneder blir jeg gal.. hadde vært bedre med fengsel da, der har jeg jo de insatte og snakke med... jeg bor jo litt utenfor sivilisasjonen slik at jeg er avhengig av bil for å treffe venner og kjente..

Jeg tipper at innen noen uker så klikker det totalt for meg og jeg lemlester noen som kommer med et skjevt ord eller noe.. kjenner bare sinnet bygger seg opp... slik kan det ikke fortsette... NEKTER å si fra meg jobben pga noe slikt.. da skal jeg heller kjøre på jobb og heller bli en skikkelig kriminell jævel av hele greia.. så får staten viljen sin til syvende å sist, nemlig å ta vanlige lovlydige mennesker og kriminalisere de for småting slik at de til syvende og sist BLIR storkriminelle... for det er jo det de oppnår med slikt..

du tar en lovlydig mann og tar fra han jobb, levebrød, lappen, sosialt liv osv.. hva sitter han igjen med da? Ingen ting.. og folk som føler de har mistet alt blir som regel desperate.. og hva gjør desperate mennesker? jo.. desperate ting...

Blir jo akkurat det samme som at folk som har sittet mange år i fengsel som kommer ut av fengeselet.. de har ikke sjans til å tilpasse seg i samfunnet.. og begår derfor nye kriminelle handlinger for å klare seg som best de kan...

dette blir jo litt det samme.. bare at de tar en helt alminnelig person og tar fra han alt.... i værste fall mister man ikke bare jobben og inntekten, men hus og bil og kone og barn i samme slengen..

Det er kun i NORGE at et så idiotisk system som dette kan eksistere.... selv ikke USA har like teite regler som dette her...

#110263  av GT_rider

Herregud.. :roll: Viss du vil beholde jobben, om du mister lappen i 8mnd, så går det nok helt fint å sykle, når du har stilt deg i den situasjonen du har, så får du og ta konsekvensene.Som sagt, så stiger formkurven betraktelig de første ukene du sykler.

Prøv å bytt skift med noen da, slik at det passer bedre med buss

#110271  av FireWalk

GT_rider skrev:Herregud.. :roll: Viss du vil beholde jobben, om du mister lappen i 8mnd, så går det nok helt fint å sykle, når du har stilt deg i den situasjonen du har, så får du og ta konsekvensene.Som sagt, så stiger formkurven betraktelig de første ukene du sykler.

Prøv å bytt skift med noen da, slik at det passer bedre med buss
joda sant nok... men alle kan glemme seg en gang i blandt.. I en sivilisert verden bør man jo ikke kappe hendene av folk for å ha stjelt en tyggegummi f.eks, men syntes det henger litt slike tendenser i luften enda hva trafikk anngår i Norge...

uansett.. å sykle over 20 mil i uka i allslags ruskevær og vind og storm.. DET er litt i overkant... Vi må her huske på at det blir da snakk om 16 timers jobbing, og nesten 3 timer med sykling.. da er det bare 5 timer igjen av døgnet, og på den tiden skal man da rekke og lage seg mat og spise, dusje, barbere seg, og sist men ikke minst sove... kan jo trekke fra iallefall 40 min på dusje, tilberedelse av mat osv samt fortæring av denne.. da er det vel ca 4 timer igjen. Da skal man rekke å sove og stå opp igjen og dusje og lage seg frokost og spise igjen osv. om vi later som om at man sovner med en gang man legger seg ned i senga så blir det da med andre ord maximalt 3 timer søvn.. klart.. det kan sikkert GÅ... men her må man jo tenke at man skal da være litt menneske også... det der er ingen måte å leve på.. jeg har jo vurdert å finne meg en annen jobb lenge pga at jeg har så lange arbeidsdager og får for lite søvn som det er.. jeg er alltid trøtt og alltid sliten... eneste grunnen til at jeg fremdeles jobber der er fordi jeg virkelig trenger pengene, og kan ikke si opp for så å gå ut i et usikkert arbeidsmarked når jeg har så mye gjeld og greier som jeg jo har.. defor måjeg bare bli værende..

Noe sykling er iallefall helt uaktuelt! Nå er jeg jo skadet i ryggen også så det er ikke allverden av anstrengelser jeg orker :?

Så det blir nok til at jeg kjører til og fra jobb iallefall...

vil tro det er ekstremt liten sannsynlighet for at jeg skal bli stoppet på den strekningen til og fra jobb... og om jeg kjører rolig og tar en diskret familiebil så burde det jo gå bra... Som Chris sa over, han kjørte jo nesten MER i den perioden han ikke hadde lappen, og det gikk jo fint.. da kan jeg ikke skjønne at det skal by på problemer å kjøre til og fra jobb.. spes på denne øde strekningen det er snakk om, er svært skjelden det er noe politi og kontroller her....

så den sjansen må jeg nok bare ta...

#110290  av GT_rider

Viss noen får vite at du kjører uten lappen, så kan du være sikker på at ryktet når onkel politi også. Og da står de der plutselig en sein kveld.

Jaja...du som tar risken, heldigvis....

Joda, er enig i at de er litt i overkant strenge med hensyn til straffen man får for å kjøre for fort ,ikke vet jeg hvordan det ser ut der du blei stoppa, men det er sikkert en grunn for at det er 50sone akkurat der.

#110298  av Master

GT_rider skrev:Viss noen får vite at du kjører uten lappen, så kan du være sikker på at ryktet når onkel politi også. Og da står de der plutselig en sein kveld.

Jaja...du som tar risken, heldigvis....

Joda, er enig i at de er litt i overkant strenge med hensyn til straffen man får for å kjøre for fort ,ikke vet jeg hvordan det ser ut der du blei stoppa, men det er sikkert en grunn for at det er 50sone akkurat der.
Hvertfall når det står all over et landsdekkende forum...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10