TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toppen av Uflaks!! :(

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #109498  av FireWalk

Toppen av uflaks er herved nådd......

Mistet akkurat lappen i 6-9 måneder og 8000 kr i bot.....

så farvel til alle TS-OGN treff og andre bilrelaterte ting denne sommeren....

etter et år med blodslit og overtidsjobbing for å få i stand bilen ender jeg opp uten lappen... har hatt så jævlig mye uflaks på alle tenkelige måter nå.. jeg har tatt det meste med et smil.. men nå er begeret fylt... nå er det faktisk like før jeg klikker tulen..... jeg orker ikke mer rett og slett! MR2en er jo bare en sommerbil... i praksis mister jeg jo lappen i godt over et år.... og med min skakkkjørte økonomi er det ikke sjans i helvete for at jeg kan klare å betale 8000 i bot.....

jeg har:

28000 kr i minus på kontoen (primært pga reperasjoner på bil og fordi han idioten som ødela den nekter å gjøre opp for seg)

15000 kr som jeg skylder venner og kjente (lån for å få fikset motor etter havari osv)

og nå 8000 i bot.... må vel muligens ta opp igjen lappen på nytt også.. det vil jo vise seg....

nesten så jeg har mest lyst å gå å skyte meg....

jeg kunne jo såklart bare kjørt bilen uten lappen.. tatt sjansen på det... men med min uflaks hadde jeg vel havnet i en ulykke, og kjører man uten lappen får man vel ikke igjen en dritt på forsikringen... så det er vel bare å gi seg over og erkjenne at jeg nå har nådd bunnen av flaska.... veis ende.... over og ut.........

#109500  av kake

Kondolerer...

Åssen skjedde det ? Fått 2'ern tilbake fra verksted nå da ?

#109501  av FireFox

Doh! så utrolig kjipt :( :( kondolerer... hvis du har hatt lappen i over 2år, så slipper du å ta den på nytt.

hvor fort kjørte du? i hva slags fartsgrense?

#109503  av TOYPARTS

Kondolerer så mye, hva skjedde??

#109505  av Grøndis

Er dette sant eller??? :shock:

er vel ingen som kan ha så mye uflaks som du har hatt den siste tia...

#109506  av FireWalk

MR2en er fremdeles på verksted... er vel bare å få hentet den og avskiltet den først som sist nå...............

Jeg ble tatt i fiestaen... kom kjørende i 80... så ble det plutselig 50 sone, og der stod de og tok meg før jeg rakk å reagere ... luringene...
og jeg som alltid får "kjeft" fordi jeg kjører som en prest....

Vurderer å gå å henge meg akkurat nå...

ikke nok å miste lappen, men nå mister jeg jobben også ettersom jeg er avhengig av bil i jobbsammenheng....

jeg ser faktisk ikke noe lys i enden av tunnelen nå.. jeg gjør virkelig ikke det... :(

#109508  av ADHD:-)))

Eg og KONDOLERER!!! de er jo ikke noen or som kan komme til noe hjelp!!!
men eg sender nå min SORRY! MEDFØLELSE!! for din USNSYNLIGE UFLAKS!!!:-(

#109509  av KuHrOn_RaCeR

Kondolerer!!!
Skulle nesten begynnt med donering til deg :roll: :roll:

#109511  av FireWalk

Takk... kjekt å se at dere bryr dere.... sitter bare og stirrer tomt ut i lufta nå...

Var så lettet og glad for at MR2en snart var klar og på veien igjen.... og nå skjer dette....

det er ikke hver dag man mister både Lappen og Jobben på en gang..... :(

#109514  av grimfer

Det er ikke så mye som virker direkte oppmuntrende akkurat nå, det er jo forståelig. Jeg tror likevel det viktigste i din situasjon er å begynne å tenke på det du kan gjøre noe med!

Det første jeg ville ha gjort i ditt sted ville nok være å deppe en hel del, deretter ville jeg ha snakka med banken om penger og slikt. Forklar situasjonen for en kundekonsulent, og hør om de kan hjelpe deg litt til du kommer på beina igjen.

Banken tjener mest penger på de kundene de klarer å beholde!

Jeg er klar over at økonomi bare er en del av helvetet akkurat nå, og at ting ser temmelig svart ut. Men jeg håper du får se litt lys i enden av tunnelen snart. Uansett: Jeg føler med deg!

#109515  av andre 1

skal mann le eller skal man grine , er jo ikke mulig å ha så mye "Uhell" på så kort tid!!!! håper det ordner seg for deg å at du får pengene som denne "kompisen" skylder deg.....

#109520  av chris

jeg fatter det bare ikke. det går ikke an å ha så mye uflaks som deg!! jævlig trist å høre :(

Mista lappen selv jeg, for en tid tilbake. Den gangen kjørte jeg drosje, og var jo logisk nok avhengig av lappen i jobben. *host* skal ikke si hva jeg gjorde men.. *host*.. man kan jo f.eks. sykmelde seg, la oss si etter avtale med sjefen.. og la han slippe å utbetale de første 16 dagene med lønn. resten betaler staten.. skyld på ryggen f.eks... ha vondt i ryggen de neste 6-9 månedene, og så går du tilbake i jobb etter at de 6-9 månedene er gått ;)

Btw.. selv kjørte jeg egentlig MER bil i den perioden jeg var uten lappen, enn ellers. :P

Ganske ironisk at du ble tatt i fiestaen da.. for øvrig så kan i hvert fall ikke purkfaen gå ut i media og si "svinkjøring i sportsbil" :P

#109524  av FireWalk

chris skrev:jeg fatter det bare ikke. det går ikke an å ha så mye uflaks som deg!! jævlig trist å høre :(

Mista lappen selv jeg, for en tid tilbake. Den gangen kjørte jeg drosje, og var jo logisk nok avhengig av lappen i jobben. *host* skal ikke si hva jeg gjorde men.. *host*.. man kan jo f.eks. sykmelde seg, la oss si etter avtale med sjefen.. og la han slippe å utbetale de første 16 dagene med lønn. resten betaler staten.. skyld på ryggen f.eks... ha vondt i ryggen de neste 6-9 månedene, og så går du tilbake i jobb etter at de 6-9 månedene er gått ;)

Btw.. selv kjørte jeg egentlig MER bil i den perioden jeg var uten lappen, enn ellers. :P

Ganske ironisk at du ble tatt i fiestaen da.. for øvrig så kan i hvert fall ikke purkfaen gå ut i media og si "svinkjøring i sportsbil" :P
Dere kan jo velge selv om dere vil le eller gråte, personlig så velger jeg det siste...

Chris: du gjorde vel det ja.. problemet er jo bare at når man kjører rundt i MR2 blir man stoppet hele tiden uten grunn.. og når man da i tilegg ikke har lappen så sitter man i klisteret når man blir stoppet...

en annen ting er jo dette med forsikring. hva skjer om man skulle krasje og man kjører uten lappen!? får vel ikke igjen en krone da.....

så det er vel bare å avskilte bilen med en gang...

Jeg har akkurat vært langtidssykemeldt, ble nettopp friskemeldt av legen... han ville ikke sykemelde meg lenger, sa rett ut at nå syntes han jeg hadde hatt nok tid på meg og nå måtte jeg bare prøve å komme meg i jobb igjen, det var eneste måten å bli bra på.. å bevege seg... så den løsningen funker jo ikke...

jeg er jo avhengig av bil på jobb jeg og, så nå mister jeg nok jobben også.. 99% sikkert... :(

og det vil igjen føre til et enormt inntekts tap... samtidig som jeg drukner i gjeld... noe som igjen vil si at jeg må selge MR2en....... :(

#109526  av chris

FireWalk skrev:
chris skrev:jeg fatter det bare ikke. det går ikke an å ha så mye uflaks som deg!! jævlig trist å høre :(

Dere kan jo velge selv om dere vil le eller gråte, personlig så velger jeg det siste...

Chris: du gjorde vel det ja.. problemet er jo bare at når man kjører rundt i MR2 blir man stoppet hele tiden uten grunn.. og når man da i tilegg ikke har lappen så sitter man i klisteret når man blir stoppet...

en annen ting er jo dette med forsikring. hva skjer om man skulle krasje og man kjører uten lappen!? får vel ikke igjen en krone da.....

så det er vel bare å avskilte bilen med en gang...

Jeg har akkurat vært langtidssykemeldt, ble nettopp friskemeldt av legen... han ville ikke sykemelde meg lenger, sa rett ut at nå syntes han jeg hadde hatt nok tid på meg og nå måtte jeg bare prøve å komme meg i jobb igjen, det var eneste måten å bli bra på.. å bevege seg... så den løsningen funker jo ikke...

jeg er jo avhengig av bil på jobb jeg og, så nå mister jeg nok jobben også.. 99% sikkert... :(

og det vil igjen føre til et enormt inntekts tap... samtidig som jeg drukner i gjeld... noe som igjen vil si at jeg må selge MR2en....... :(
Blir vanskelig den sykmeldingstaktikken da ja :(

du kan jo holde deg til fiestaen da.. så slipper du å bli stoppet. selv må jeg bare si, at jeg opplever aldri å bli stoppa for noe her i trøndelag i hvert fall, med mindre jeg kjører for fort. er jo bare en gang i skuddåret at jeg opplever promillekontroll, og teknisk har jeg aldri møtt på noen gang.

#109528  av FireWalk

hvordan er dette med forsikringen da? om du hadde krasjet bilen, hadde du fått igjen noe på forsikringen da eller?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10