TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Arctic Circle Raceway

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #10789  av memo

les: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=10766 før dere fortsetter, så dere får innblikk i hva som skjer :D

litt mer utfylt:
Da vi kom dit, var mange i full fart på banen allerede...bare sykler..
4 og 6 sylindra maskiner, som bråker no grønnjææævli...og fy FAEN så dem gikk!

Vi hadde det sinnsykt moro ved bare å se på..var trossalt ingen andre der enn oss...halvtimen, tre kvarter senere, kom en av de svenske instruktørene til oss, og snakket...
det endte opp med.."vi är färdiga om ca. en halvtimme...da kan ni åka hvis ni vill"

vi ble selvfølgelig store i gliset...de satt og drakk pils og spiste grillmat i depo'et, mens jeg og en kompis kjørte som fy på banen...
noe morsommere enn det, har jeg sjelden opplevd med bil :)

Da vi hadde kjørt endel, og latt bilen få kjøle seg ned litt, ble det endel leking fra vår, og fra deres side...et par av de som var der, trente nemlig til å bli "stunt-sjåfører"...sier seg selv at det ble endel elleville triks der..
som f.eks baklengs på sykkelen, opp på bakhjul, opp på framhjul, burnouts, og ting på sykkelen vanlige folk sliter med å få til på sofaen.

Alt i alt...EN HELT SINNSYKT BRA KVELD...gliset er stort :D :D :D :D :D :D

Fredag den 13 ble absolutt ikke ille i det hele tatt 8)

Her er noen bilder:

cockpit'en i celica'en
Bilde

overview av celica'en
Bilde

en av syklene de brukte på banen
Bilde

JEG VANT! muaha..
Bilde

enda et av celica'en
Bilde

instruktørene var flinke :lol:
Bilde

jævli flinke 8)
Bilde

OKEI...burnout med en Renault varebil...også en av instruktørene..
(som har drevet med racing før..porsche, etc, etc i England)
Bilde

svi litt gummi
Bilde

...litt til
Bilde

ser det ut som om han faller av? neppe..han skal henge ut
Bilde

flere sykler som ble brukt..
Bilde

og her..tja..henger han ut av bilen, etter en burnout :shock:
Bilde

litt mer sviing
Bilde

nydelig bilde av celica'en 8)
Bilde

#10790  av memo

...og det at det ikke er bilder av oss på selve banen, har jeg forklaringen på...vi filma banekjøringa ;)

skal prøve å få filmen så fort som mulig på nett

-memo

#10793  av Burnout

Det så jo bare DRITKULT UT!!!!Dææven noen har bare gullhår i ræva! :D

#10810  av CelicaTurbo

virkelig skamheldig ja :)

#10817  av @lpher

Tøft!! :D
..det var det dær med gullhår ja :D

@lpher

#10822  av Erlend

Bah! Snakk om å være heldige :shock: Slettes ikke ille fredag den 13 nei... :mrgreen: :mrgreen:

#10837  av MR2turbo

Skikkelig bra!! Blir bra hvis du legger ut film og.. Skulle vært ordentlig morro å vært der en gang, bare synd at det er så langt dit fra Sandnes...

Er du fonøyd med bilen etter å ha prøvet den skikkelig, da? :)

#10849  av memo

er sinnsykt fornøyd med bilen ja :)

eneste feilene som er nå, er en litt kranglete takluke, og en klunke-lyd som kommer fra ei fjær bak under bilen..
i tillegg brukte den litt olje under banekjøringa..men jeg husker ikke helt hvor mye som ble fylt på sist gang, så jeg er usikker på hvor mye..
men vi kjørte riiiiimelig hardt, så at den ville sluke over litt ekstra, er forståelig...jeg tror likevel jeg må få skifta oljefilteret..

har elendig økonomi akkurat nå, så det må fikses senere..håper bare det ikke er noe alvorlig, noen av tingene...

-memo

#10853  av Burnout

høres bra ut når kommer filmen opp da?

#10874  av MR2turbo

memo skrev:er sinnsykt fornøyd med bilen ja :)

eneste feilene som er nå, er en litt kranglete takluke, og en klunke-lyd som kommer fra ei fjær bak under bilen..
i tillegg brukte den litt olje under banekjøringa..men jeg husker ikke helt hvor mye som ble fylt på sist gang, så jeg er usikker på hvor mye..
men vi kjørte riiiiimelig hardt, så at den ville sluke over litt ekstra, er forståelig...jeg tror likevel jeg må få skifta oljefilteret..

har elendig økonomi akkurat nå, så det må fikses senere..håper bare det ikke er noe alvorlig, noen av tingene...

-memo
Det høres jo bra ut, det der er jo bare småting, som kan fixes ved anledning.. Litt olje må du nok regne med at den bruker, det er helt normalt på de motorene :)

Forresten skikkelig fint det siste bilde av bilen din :D

#10895  av @lpher

memo skrev:er sinnsykt fornøyd med bilen ja :)
Been there done that....
Var i en helt annen verden jeg da jeg fikk Celican min ihvertfall :D
memo skrev: eneste feilene som er nå, er en litt kranglete takluke,
Tja...har hørt om et par tilfeller av det på Celican...hvilke symptomer har du? hva skjer når du prøver å bruke den?
memo skrev: og en klunke-lyd som kommer fra ei fjær bak under bilen..
Om bilen er senket, så er sånn det skal være...OM jeg ikke er helt på jordet, og det er en helt annen type lyd du tenker på... :D

Du er sikker på at lyden kommer fra selve fjæra?
memo skrev: i tillegg brukte den litt olje under banekjøringa..men jeg husker ikke helt hvor mye som ble fylt på sist gang, så jeg er usikker på hvor mye..
Again...no need to worry....3S-GE er kjent for å drikke litt olje....innen for rimelighetens grenser selvsagt...Toyota sier sjøl at den skal gjøre det....
memo skrev: men vi kjørte riiiiimelig hardt, så at den ville sluke over litt ekstra, er forståelig...jeg tror likevel jeg må få skifta oljefilteret..
Bruke BARE originalt Toyota filter...im not kidding :)
memo skrev: har elendig økonomi akkurat nå, så det må fikses senere..håper bare det ikke er noe alvorlig, noen av tingene...

-memo
Det er det sikkert ikke...men det viktigste er selvfølgelig å få diagnose på det...for å luke ut eventuelle ting som MÅ tas med en gang....og postpone'e ting som kan 'vente litt' :D

@lpher

#10898  av Mr2 Mk2

da er jo alt bare velstand :D
Hvor mangen hk skjuler det seg i den?

#10916  av memo

Tja...har hørt om et par tilfeller av det på Celican...hvilke symptomer har du? hva skjer når du prøver å bruke den?
virker som om den ene siden er treeig...så den vil ikke åpne/lukke seg skikkelig...får prøve litt silikonspray her og der..håpe at det bedrer seg...
Om bilen er senket, så er sånn det skal være...OM jeg ikke er helt på jordet, og det er en helt annen type lyd du tenker på...

Du er sikker på at lyden kommer fra selve fjæra?
nei, er egentlig ikke det...
veit ikke helt hvordan jeg skal beskrive lyden...som om noe litt tung ligger løst i bagasjerommet..men der er det ingenting :)
da er jo alt bare velstand
Hvor mangen hk skjuler det seg i den?
den er original, med remus effektanlegg og lukket K&N filter...
så jeg tipper rundt 10hk mer enn originalt, dvs. ~165hk

#10918  av erling

MR2turbo skrev: Forresten skikkelig fint det siste bilde av bilen din :D
Ja! Digger Azev A.. Kanonfine. Venta sjøl på sånne i 11 mnd før jeg kansellerte bestillingen. Ble utålmodig gitt. :D

Ser rett å slett ut som om du hadde en helt grei fredag den 13'de memo, og at undertegnede er litt misunnelig... :D

#10920  av memo

ja, synd at jeg har slått to av dem skeive...vibrering i bilen når man kjører...skjedde bare for et par dager siden, og får dem retta opp igjen på tirsdag...kjipt...menmen..koster ikke allverden :)

-memo