TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mk1 mekk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#109134  av alex007

ja da klarte bilextra det igjen , fikk samme skiver med samme innpress...
er det noen som hadde gidda å måle hvor mye skivene skal bygge fra bunn og opp? hadde vert til stor hjelp!

Ot:

Ellers så såg jeg en mr2 mk1 som var på eikås i dag å kjørte rally nasjonal... bilen flytta seg noe sykt og hadde fete bredda skjermer bak! uten om det hadde han den STØRSTE vinga verden har sett!

#109151  av ML

til 8.86mod
Ø 258mm, h 47mm og bremsetykkelse 22mm minimum 21mm

fra9.86til 89
Ø 263mm, h39,5mm og bremsetykkelse 10mm minimum 9mm.
Dette er fra Bema.
-------------------------------
til 12.86
ø 240mm, tykkelse 10mm min 9mm, dybde 39mm

fra 01.86 til 12.89
ø263mm, tykkelse 10mm min 9mm, dybde 39mm
dette fra hellanor
--------------------------------
til 8.86
ø 258, høyde 47mm, bremsetykkelse 22mm min 21mm

fra 9.86
har ikke
dette fra kcl (kolberg caspari L)
------------------------------------
Litt merkelig at de oppererer med foskjellige mål, men det er tydelig et skille august 86. :)

Hilsen
May Liss

#109335  av Mr2 Mk2

alex007 skrev:Ellers så såg jeg en mr2 mk1 som var på eikås i dag å kjørte rally nasjonal... bilen flytta seg noe sykt og hadde fete bredda skjermer bak! uten om det hadde han den STØRSTE vinga verden har sett!
Det er min gamle om jeg ikke tar helt feil :?
Ellers var det vel en viss Rotor Mk1 :twisted:
Sist redigert av Mr2 Mk2 den 23 mai 2005 16:26, redigert 1 gang totalt.

#109466  av alex007

Ot:
Jostein skrev:
alex007 skrev:Ellers så såg jeg en mr2 mk1 som var på eikås i dag å kjørte rally nasjonal... bilen flytta seg noe sykt og hadde fete bredda skjermer bak! uten om det hadde han den STØRSTE vinga verden har sett!
Det er min gamle om jeg ikke tar helt feil :?
Ellers var det vel en viss Rotor Mk1 :twisted:
vist det var denne
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=757008

On t:

De skivene jeg har fått nå har en høyde på 36mm og en diameter på 240mm tykkelsen er 9mm

min bil er 2/86 så skal jeg da bruke disse:
ø258
høyde 47mm
tykkelse 22mm

#109518  av ArildM

Nice side du lika til SuperZite :) tnx

#109785  av alex007

ingen av 86 mod gutta som hadde gidda å måle høyden på skivene bak :?: Bilextra mannen sier det er brukt flere typer det året, både han og jeg er litt oppgitt :cry:

#109808  av SuperZite

Tok å fant fram mine gamle skiver hadde ikke kasta dem enda. Det er til en 86 mod husker ikke helt mnd. Jeg har selv byttet til +87 bremser. Vis du tar med deg VIN nr og går til Toyota for du riktig med engang.

BAK:
Diameter 240 Tykkelse 10 ca dybde ca 30 ca
Front:
Diamter 240 Tykkelse 17 ca Dybde 39 ca

Blir ca tall pga de er slitte og rustne. Som man kan se av bildene.
Vedlegg
skiver 86 mod 2.jpg
skiver 86 mod 2.jpg (29.32 kiB) Vist 488 ganger
Bak og front.
Bak og front.
Skiver 86 mod.jpg (25.8 kiB) Vist 488 ganger

#149074  av alex007

Da holder jeg på med understellet på bilen min, igjen!

Denne gangen blir ikke bilen satt sammen for å komme gjennom eu-ok, denne gangen gjør jeg det for å få delene til å se bra ut! og for å få byttet alle foringene. Skal også bytte noen endeled. En engelskmann på twobrutal.co.uk forumet har funnet ut at endeledd fra bmw 5 serie før 89 passer. Kan ikke bekrefte dette pr dags dato, en tur på biltema skal kunne bekrefte dette.
Bakdemperene er også skiftet. Her ble det noe kluss med at KYB akkuratt har sluttet å produsere gr-2 dempere til min bil så jeg må gå for exel-g serien bak.

Når alt er installert skal bilen på hjulstilling.
Det blir ikke noe senkesett på bilen denne sesongen heller.

Noen bilder er gammle, men legger de ved for å vise hvordan min mk1 "foraldres" :lol:

OT: Noen burde ta seg bryet med å fikse slik at bildene vi legger ut kommer i rekkefølge
Vedlegg
Ny bremseslange, Eu Godkjent
Ny bremseslange, Eu Godkjent
mr2(5).jpg (39 kiB) Vist 176 ganger
Gammle bremseslangen... IKKE EU GODKJENT!
Gammle bremseslangen... IKKE EU GODKJENT!
mr2(4).jpg (37.26 kiB) Vist 175 ganger
Glassblåst og behandlet med noe spasial lakk. Byttet demper og "bumpstops", støvhetten til demperen. Understell under montering
Glassblåst og behandlet med noe spasial lakk. Byttet demper og "bumpstops", støvhetten til demperen. Understell under montering
DSC00175.JPG (229.54 kiB) Vist 176 ganger
Byttet Fjærtopp, Behandlet karroseri med sinkspray Eu Godkjent
Byttet Fjærtopp, Behandlet karroseri med sinkspray Eu Godkjent
mr2(7).jpg (31.11 kiB) Vist 428 ganger
Rust i fjærtopper, ikke EU ok
Rust i fjærtopper, ikke EU ok
mr2(9).jpg (31.5 kiB) Vist 175 ganger

#149075  av alex007

mer..
Vedlegg
Bærearmen har blitt glassblåst,behandlet og fått nye foringer.Det er også nye bolter og muttrer på armen. I bakgrunnen kan en skimte den nye festeplata til bærearmene.
Bærearmen har blitt glassblåst,behandlet og fått nye foringer.Det er også nye bolter og muttrer på armen. I bakgrunnen kan en skimte den nye festeplata til bærearmene.
DSC00176.JPG (171.55 kiB) Vist 178 ganger
Den gamle festeplata til bærearmene var gjennomrustet! Kjøpte ny i april 2005 og monterte de. Sjekk bærearmen!
Den gamle festeplata til bærearmene var gjennomrustet! Kjøpte ny i april 2005 og monterte de. Sjekk bærearmen!
mr2(10).jpg (36.17 kiB) Vist 180 ganger