TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg hater fugler!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#108731  av Goose

Du kan alltids snakke med nabuer om problemmerog fortelle om å henge en dau fugl. DEt hjelper som regel å snakke med de du bor rundt med... ellers ås kan du henge fuglen opp på ledningen (late som den fikk strømstøtt) Det vil nok ikke nabuer skjønne at det er du som har gjort det.

#108747  av FireWalk

mange gode ideer her.. men jeg vil jo helst slippe å drive å knote oppi de strømførende ledningene der da.. enden på visen er vel at det blir hengende et dødt menneske der istedet... og det tiltrekker seg jo som vi alle vet Gribber.... :shock:

Jeg har snakket med naboene, for å få dem til å slutte å hive ut mat.. men de skjønner jo ikke problemet mitt, og sier at jada, det skal de slutte med... men så 2 dager senere begynner de på igjen.. så det er nyeløst... virker nesten som om de gjør det med vilje pga at de er sjalu på bilen eller noe, ikke vet jeg... forbaska irriterende iallefall!

UF lyd ja.. hadde kanskje vært noe det, hengt opp noe i garasjen... et horn med 140 dB UF lyd burde jo skremme vekk det meste.. men det ville vel ikke gjort underverker for hørselen til naboenes hunder.... men på den andre siden kunne det jo vært en fin hevn.. ;)

#108748  av Kaizern

Dra til Sverige å kjøp deg et par pakker med TIGERSKOTT :lol: MOHAHAHAHA

#108756  av Goose

FireWalk skrev:mange gode ideer her.. men jeg vil jo helst slippe å drive å knote oppi de strømførende ledningene der da.. enden på visen er vel at det blir hengende et dødt menneske der istedet... og det tiltrekker seg jo som vi alle vet Gribber.... :shock:

Jeg har snakket med naboene, for å få dem til å slutte å hive ut mat.. men de skjønner jo ikke problemet mitt, og sier at jada, det skal de slutte med... men så 2 dager senere begynner de på igjen.. så det er nyeløst... virker nesten som om de gjør det med vilje pga at de er sjalu på bilen eller noe, ikke vet jeg... forbaska irriterende iallefall!

UF lyd ja.. hadde kanskje vært noe det, hengt opp noe i garasjen... et horn med 140 dB UF lyd burde jo skremme vekk det meste.. men det ville vel ikke gjort underverker for hørselen til naboenes hunder.... men på den andre siden kunne det jo vært en fin hevn.. ;)
Er det bilen din dy bryr deg om eller de bikkjene?
Heng opp lyden og se hva som skjer.

#108761  av 2r-e-rik

[quote="FireWalk"]mange gode ideer her.. men jeg vil jo helst slippe å drive å knote oppi de strømførende ledningene der da.. enden på visen er vel at det blir hengende et dødt menneske der istedet... og det tiltrekker seg jo som vi alle vet Gribber.... :shock: quote]

slapp av... ledningene er isolerte å godt festa... så du kan klatre opp å henge deg i dem vis du vill... du faller ikke ned å du får heller ikke strøm... er elektrikker så jeg vet dette... men vis du er en mann av cash så får du e-verket til å legge kablene i bakken... å da blir du kvitt di stygge stolpene også...
men som sakt så koster det... snakk med e-verket... det skader ikke å spørre... men vil tippe på at det kan komme på 10-20ooo.. det er ca pris her i hvertfall...

#108772  av Erlend

Hahaha! Er så sinnsykt mange bra ideer her :D Smøre inn ledningene med falkepiss, spikre opp daue fugler histen og pisten, sette opp trykklufthorn og ordne trapp opp til katta...er det mulig :lol: Personlig har jeg tro på ideen med en plastpose midt på ledningen...trenger ikke å klatre opp dit for å henge den der heller. Ellers jobber jo fuglene på instinkt, så en plasthubro som det blir foreslått nedenunder gjør helt klart underverker! Bare pass på at den står slik at de lett ser siluetten av den :)
Sist redigert av Erlend den 20 mai 2005 15:52, redigert 1 gang totalt.

#108774  av Zepticon

Har du vurdert dynamitt?

Problem: Var en minkfarmer som ble lei av at kråkene fråtsett på avfallsdungen bak fjøsen (der han dumpet restene av minkforet). Mye skrik og skrål hele døgnet.

Løsning: Plaserte en kubbe dynamitt mitt i dungen etter at han dumpet dagens avfall der. Går rund hjørnet på fjøsen, venter til hele flokken har begynt å ete i seg dritten. BANG!

Resultat: Det henger kråker i hver eneste telefon/stømledning i en omkrets på 50 meter fra ground-zero. Hele åkeren atmed fjøsen er svart.
Fjøsen har en dyp rødfarge. Kverket hele flokken.

Moral: Dynamitt FUNKER!

Henge opp en av kompisene deres i en tråd burde også funke... Om jeg hadde vært å driti på en bil og kom neste dag og fant kompisen min hengene fra et tre hadde jeg nokk fått temmelig kalde føtter...

Du kan også kjøpe en sånn plast Hubro og plasere på taket til garasjen. Tror dem skulle funke temmelig greit dem også.

#108783  av FireWalk

plast Hubro `? hva er det? hehe..

Dynamitt ja, blir vel som å skyte spurv med bazuka det.. for det er jo skjelden det sitter mer enn 3-4 fugler i slengen der.. men tingen er jo at de driter etter tur hele døgnet... :?

#108785  av kaimagne

Tror løsninga blir at du flytter til Strømmen jeg... ;)

#108806  av FireWalk

kaimagne skrev:Tror løsninga blir at du flytter til Strømmen jeg... ;)
hehe.. jaha? er der noen ledige leiligheter og IT jobber der da? :wink:

#108807  av Ã¸xseth

Svinball skrev:En død fugl i tau der som de pleier å sitte funker visstnok bra... :D

Prøv heller med en katt...

Vist jeg ikke husker helt feil, så gårdet ann og få kjøpt opplås bar garasje(noe i den duren). det er plass til en bil, og... husker ikke mer :roll:

så en reklame i et bil blad en gang, tror det var en oppblås bar eller var det kansje pressening??

#108811  av Zepticon

FireWalk skrev:plast Hubro `? hva er det? hehe..

Dynamitt ja, blir vel som å skyte spurv med bazuka det.. for det er jo skjelden det sitter mer enn 3-4 fugler i slengen der.. men tingen er jo at de driter etter tur hele døgnet... :?
Hubro er en ugle... Ganske stor sak faktisk... Største i norge....
Har sett disse til salgs i flere viltmagasiner som Villmarksliv, Jakt & Fiske osv. Skru den fast på hustaket eller oppe i lyktestolpen.

#108813  av FireWalk

kanskje jeg kunne montert opp noen høytalere utenfor garasjen, som gjenga fuglelyder fra falk eller ørn eller noe? noe som skremmer vekk småfugler og måse? det kunne vel kanskje ha funket?

#108815  av Ã¸xseth

kan kansje fungere det også... men tenk på hvor kjekt du kan ha det med måkene?
de er glupske og spiser nesten hva de kommer over. ergo du kan hive ut brød biter dynket med sprit/rødsprit. da er det lett og sanke de inn, eller bare sitte og se på de dumme fulene som ikke klarer og fly av sted.
du kan jo også prøve med aceton etter en liten stund du har sjenket de opp, da er det nesten garanter at du ikke ser de igjenn... :lol:

#108817  av GT_rider

da hadde vel naboene klagd over bråk :roll: