TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg hater fugler!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #108395  av FireWalk

Jeg har et problem som aldri tar slutt.. jeg blir så oppgitt... Tingen er at langs gata utenfor står det telefonstolper med tilhørende strenger som går langs gata og såklart da også RETT over innkjørselen hvor jeg må parkere bilene mine..

Scenarioet utarter seg dermed slik:

Fuglene setter seg på strengene der de er i sikkerhet... der kan de sitte i ro og mak og DRITE ned på bilene mine... Slik holder de på hele døgnet.. jeg må vaske bilen flere ganger for dag for å holde de ren... kan jo ikke kjøre rundt med en bil som er full av bæsj heller!... ekstra uapetittelig er det at driten som regel treffer siden av bilen også slik at det renner nedover dørhåndtak osv.. og dette er jo ikke noe en ønsker å ta i.....

Naboene kommenterer at jeg kommer snart til å vaske vekk lakken på bilen min... men faktum er jo at bilen er nylakkert og denne skiten har jo en særdeles ugunstig PH verdi som lett kan lage stygge merker som ikke går vekk om det får ligge for lenge på lakken....

For å gjøre vondt værre:

to av naboene har anskaffet seg hund.. hundene står som regel fastbundet ute i hagen enkelte ganger iløpet av dagen. I den anledning hviver de ut brød og annen mat på plenen, så hundene kan spise... problemet er bare at når hundene er INNE ligger maten igjen, og dette blir jo et ELDORADO for alt fra spurv til måse og sikkert alt mulig annet avskum som kan fly også.. Jeg blir så provosert!!! og atpåtiol så kommer de SAMME naboene og kritiserer meg pga jeg vasker bilen så ofte... jeg prøver iherdig å forklare at det er pga all fugleskiten.. men de ser jo aldri den fugleskiten pga jeg vakser den raskt av, så de bare grynter på nesen og har liten tro på min "teori" som de kaller det.... En gang jeg stod og spylte kommer naboen bort og begynner den vanlige regla: ja du vet hva jeg har sagt... all den vaskingen den TAAAR lakken den altså!!!

var like før jeg tok høytrykk spyleren og spylte både han og hunden... hadde jeg bare hatt lang nok slange....

Klikker snart i vinkel!!! makan til DRITT problem skal man lete lenge etter! vanligvis syntes jeg det er kjekt å vaske MR2en, men når det blir en regelrett DRITTJOBB så er det ikke noe morsomt lenger....

legger ved noen "bildebevis" så der kan få se hva jeg har å slite med...

så gale er det faktisk at om jeg vasker bilen, for så å gå opp igjen å skifte til noen tørre klær så er det kommet 2-3 nye fugleskiter på bilen når jeg kommer ned igjen.. iløpet av bare 5 minutter!!!!!

Da Neemi var her ble hun vitne til hvordan det utarter seg.. så hun kan bekrefte forbannelsen som hviler over meg ang dette her..

bilder:
Vedlegg
skikkelig dritt problem...
skikkelig dritt problem...
P1010005.JPG (23.73 kiB) Vist 1208 ganger
fiestaen får også gjennomgå.. men av en eller annen grunn konsentrerer de beskytningen rundt MR2en...
fiestaen får også gjennomgå.. men av en eller annen grunn konsentrerer de beskytningen rundt MR2en...
P1010025.JPG (35.33 kiB) Vist 1207 ganger
P1010002.JPG
P1010002.JPG (25.66 kiB) Vist 1207 ganger
prøver å parkere slik at det skal treffe frontruten og glass generelt, og ikke lakken..
prøver å parkere slik at det skal treffe frontruten og glass generelt, og ikke lakken..
P1010001.JPG (24.64 kiB) Vist 1207 ganger
Hendelsesforløpet slik det utarter seg 24 timer i døgnet.....
Hendelsesforløpet slik det utarter seg 24 timer i døgnet.....
faen.jpg (38.95 kiB) Vist 1207 ganger

#108396  av FireWalk

og nå kommer noen HELT sikkert til å foreslå en toppgarasje.. men la meg bare si det med en gang: det er faktisk en enda værre jobb å drive å vaske denne enn å vaske bilen... Så jeg må vel bare leve med at bilen må høytrykkspyles hver gang jeg skal noe sted.... så jeg må alltid beregne 10 min ekstra uansett om jeg bare skal en liten tur ned på butikken... dritten sitter jo så godt også, så det kan være vanskelig å få det vekk selv med høytrykk spyler...

jeg kommer seriøst til å anskaffe meg hagle.. begynne å skyte fugler... problemet da er at kadaverene ramler ned på bilen og lager bulk...

noen som har noen gode forslag? :evil: :evil: :evil: :evil: :shock:

#108404  av 2r-e-rik

FireWalk skrev:og nå kommer noen HELT sikkert til å foreslå en toppgarasje.. men la meg bare si det med en gang: det er faktisk en enda værre jobb å drive å vaske denne enn å vaske bilen... Så jeg må vel bare leve med at bilen må høytrykkspyles hver gang jeg skal noe sted.... så jeg må alltid beregne 10 min ekstra uansett om jeg bare skal en liten tur ned på butikken... dritten sitter jo så godt også, så det kan være vanskelig å få det vekk selv med høytrykk spyler...

jeg kommer seriøst til å anskaffe meg hagle.. begynne å skyte fugler... problemet da er at kadaverene ramler ned på bilen og lager bulk...

noen som har noen gode forslag? :evil: :evil: :evil: :evil: :shock:
klipp av kablene... bare husk på å kjøp en 1000volt isolert tang... kan hende du blir uten strøm et par dager... men det er vell heller det enn dritt på bilen...

#108406  av Neemi

FireWalk skrev:Så jeg må vel bare leve med at bilen må høytrykkspyles hver gang jeg skal noe sted.... så jeg må alltid beregne 10 min ekstra uansett om jeg bare skal en liten tur ned på butikken... dritten sitter jo så godt også, så det kan være vanskelig å få det vekk selv med høytrykk spyler...

Og du kan ikke å beregne tid og er verdens tregeste menneske allerede :roll: :roll: :twisted: :lol:

Hvordan skal dette ende??
Kan forøvrig bekrefte den fuglemøkka på bilen til Firewalk.
Jeg derimot sto parkert litt nedi veien og fikk ingenting på min :D

#108409  av GT_rider

[quote="NeemiJeg derimot sto parkert litt nedi veien og fikk ingenting på min :D[/quote]

Da er det løsningen for han og. Ser jo ikke ut som han benytter seg av garasjen fra,for bilene eller hva det nå er de står parkert utenfor.
(HÃ¥per for min del ikke det er huset hans :oops: )

#108410  av FireWalk

jepp..heller uten strøm... er rett og slett DRITTlei av å drive å vaske vekk den møkka nå...

Neemi: jepp, så det der... men min tar faktisk nedi fremme om jeg parkerer der... pga den asfalt kanten, dessuten så er det jo ikke noen "permanent" parkeringsplass iogmed at gaten er såpass smal.. så før eller senere hadde det nok blitt en ripe eller bulk om den skulle stått der.. særlig populært kan jeg aldri tenke meg at det hadde vært heller..

Nei.. er nok bare å finne frem haglen ja ;)

#108411  av kake

:lol: :lol: :lol:

Kjøp deg et luftgevær du, eller kanskje softgun?. Da blir de nok skremt når du blåser hodet av et par av de.

btw...du skulle fått noen til å filme deg i løpet av en dag...det kunne faktisk blitt en ålreit reality serie :wink:

#108418  av celicat23

Kraftig gass pistol/softgun er alt du trenger. Det fungerer - kan skrive under på det.

Kvirre-virre-vitt, jeg satt og dreit på en toy-o-ta. Kvirre-virre-vitt, nå er jeg død. Tralalalalala.

#108464  av FireFox

Du kan få låne paintball utstyr av meg, om du ikke knærter fuglene helt, så setter du i hvertfall igjen dritt på dem oxo :D

#108465  av FireFox

Btw: er det gullars du har tegnet?? :P hehe bra tegnig vaffal :lol:

#108466  av FireWalk

FireFox skrev:Btw: er det gullars du har tegnet?? :P hehe bra tegnig vaffal :lol:
paintball er ikke dumt... ta igjen med samme mynt :-) problemet er bare å treffe dem da... skal jo godt gjøres.. også ender det vel opp med at jeg får masse fuglelik og bulker og malings flekker på bilen etterpå også :P
men tanken var jo god!

hmm.. gulars ja! hehe.. Det var det første som slo meg... endelig en som skjønte den! :lol: hehe..

#108468  av summitX

Blåser det mye der du bor Firewalk?
husker pappa hengte en plastpose oppi strøminntaket til huset da han var drittlei av fuglene som dreit på altanen vår, funka faktisk veldig bra(sålenge det var vind :p )

#108471  av Tor

Luftgevær er løsningen :)

#108492  av Maverick

Vel, jeg vet ikke hva du gjør for å være så uheldig som du her, dog er ikke dette et 'skummelt' problem da.

Hadde et lignende problem der jeg bodde før, med en måse som følte innmari for å drite på verandaen der jeg skulle sitte.

Problemet ble løst på følgende måte:
Skjær opp noen brødbiter, uten skorpe.
Dynk alle bitene i sprit, minimum 40%. Selv brukte jeg Absolute.
Legg bitene på et fat og vent ...

Måsen spiste alt og siden har ingen sett møkkafuglen!
:P