TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo is 200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

#108803  av Erlend

Kompressor ville jeg ansett som et bedre alternativ i så måte :) TTE har utviklet fiks ferdig kit til IS200 - med ca 200 hester som resultat burde det være passe pulver! Hvis man absolutt tenker på turbo ville jeg tro at det var mer holdbart og bedre å ta et totalt 2JZ-GTE-motorbytte enn å montere turbo på den eksisterende motoren :)

#108821  av celicat23

Lyden av kompressor *våte drømmer*

#108877  av Erlend

celicat23 skrev:Lyden av kompressor *våte drømmer*
Du sier ikke det :D Liker nå lyden av turbo også jeg da :wink: Men ingen av delene er å forakte akkurat! Begge deler har sine fordeler og ulemper...mye personlig smak som avgjør egentlig! Skal man gå for max power men turbolag, eller skal man gå for jevn kraftutbytte fra start, men ikke like store muligheter for å hente ut hestene? Skal man gå for hviiiiinet eller for huff, puff og psssshht ;)

#108933  av @lpher

Erlend skrev:
Du sier ikke det :D Liker nå lyden av turbo også jeg da :wink: Men ingen av delene er å forakte akkurat! Begge deler har sine fordeler og ulemper...mye personlig smak som avgjør egentlig! Skal man gå for max power men turbolag, eller skal man gå for jevn kraftutbytte fra start, men ikke like store muligheter for å hente ut hestene? Skal man gå for hviiiiinet eller for huff, puff og psssshht ;)
Eller...man kan få i pose og sekk....ved å montere 2 turbo'er :D (2JZ-GTE)

#109732  av lexusmann

Liker nå best hviiinet, jeg, da...(kanskje i og med at jeg har 2 års erfaring.... :) )

Er vel et regnestykke man må se på...er IKKE billig med TTE- kompressorsettet, da... Men så får man VOLDSOMT med kjøreglede tilbake!!!!!!!!

#109864  av Elzin

lexusmann skrev:Liker nå best hviiinet, jeg, da...(kanskje i og med at jeg har 2 års erfaring.... :) )

Er vel et regnestykke man må se på...er IKKE billig med TTE- kompressorsettet, da... Men så får man VOLDSOMT med kjøreglede tilbake!!!!!!!!
voldsomt med farts glede :D og du øker sikkert kjangsen på å miste lappen ettersom du blir avhengig av å bruke den :P

#109911  av alpinelexus

veldig vanskelig og svare på hvor mye et turbosett vil koste.
skal du senke kompresosjonen?mye ladetrykk? mange hk er du ute etter?
bytte clutch? osv.
Jeg har bygget et kompressor sett til bilen min i vinter og det kostet ikke så mye, men da kjøpte jeg alle deler løst og bygget braketter, trykk rør, deksler, remhjul, stramme hjul, bygget om bensin pumpe. flyttet en noen holdere i motorommet.
kjører med orginal clutch enda, men venter på at den sier takk for seg.
bilen går på mellom 0,4 og 0,45 bar i ladetrykk.

#110541  av lexusmann

Det hos Turbokits kosta jo $4300...er kanskje andre leverandører også...men jeg ville satset på TTE sitt kompressorsett!!! Lyden er ubeskrivelig! Eneste minuset er jo at skal man pop-off ventil( sikkert feil navn :) ), har den ingen hensikt annet enn lyden på en kompressormata motor.