TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tankevekker...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#10715  av Christian

Hva slags rettigheter har man egentlig om man blir stoppet i en kontroll/rutinesjekk?
Kan man nekte å åpne panseret og heller si at et godkjent verksted skal sjekke den, mener å ha hørt om noe slikt?
Mener også å ha hørt at man kan nekte å vise innholdet i bagasje rommet?

Med andre ord, litt i samme stilen som ved en evnt. husundersøkelse, siden de da trenger en ransakelses ordre....?

#10716  av CelicaTurbo

ifølge diskusjonen på 200SX-OGN kan man ihvertfall nekte dem å prøvekjøre bilen din..

#10723  av Burnout

Man har nok sikkert en del rettigheter på papiret,men de enten "driter" i dem eller finner en vei utenom.Er så mye "viss som atte",at de får de uansett til å gå sin vei!

#10728  av Erlend

Tja, sålenge man har en bil som er pent stylet slik at det ser nogenlunde originalt ut, så trenger man ikke å bli redd for å bli stoppet i kontroll (av bilen) vel? De sjekker vel bare lys og slikt hvis man har en sportsbil som ser helt original ut? Så kan man ha alt man vil under panseret...bare ikke noe som lyder helt sykt da... Har lyst på en trimma og anonym Lexus jeg :D ...hvis jeg blir rik.

#10729  av Christian

Veit ikke det...
Hmm, er jo rart om det ikke står noe om dette ett eller annet sted da?

Edit : Dessuten er det vanskelig å skjule ting som er gjort inni bilen :?

#10730  av Erlend

Christian, tenker du på inne i kupeen? Trenger ikke å ha noe spesielt der, bare man gjemmer bort evt. ekstra målere på en diskret måte og ikke monterer nytt ratt? Stoler derimot :lol: Kan være litt vanskelig å gjemme bort...hvis man ikke trekker dem i skinn da :P

#10732  av Christian

Er vel ikke akkurat stolene som er problemet mitt i alle fall :wink:
Tenker mer på instrumentene, sbc og ratt og slikt ja, var det ikke toyparts som hadde et helvete pga instrumenter på A-stolpen? Den er ikke akkurat til noe hinder for synet veit jeg :roll:

#10736  av Erlend

De skulle heller brydd seg om alle rånerne med en klase wunderbaum i frontruta, den er mer til siktproblemer enn førere som bygger inn instrumenter i A-stolpen... Dumt!

#10756  av Morten

En kollega ble forresten stoppet i noe som må være tidenes kontroll på E39 ved Vikeså i går. Hele gjengen hadde rotta seg sammen og ALLE bilene ble stoppet!!!
Med hele gjengen mener jeg da:
Politiet for å skrive bøter, biltilsynet for å kontrollere bilene, toll(u)vesenet til å kreve sitt dersom noe var muffins og (min favoritt) optiker for å ta synstest :!: :lol:
I tillegg hadde de med et par politi-jurister til å snakke med dem som ikke var enige osv.....
Er det rart det ikke finnes ressurser til å oppklare rans- og draps-saker?

#10757  av Burnout

Så dette på nyhetene ja...Klart det er viktigere en voldetkt og slikt :roll: :roll:

#10795  av chris

I dette landet er det å kjøre fort med bil, eller å ha en pen bil, en større kriminell handling enn det å drepe noen, voldta noen, rane noen.. osv

#10800  av jan-erik

Var samme storkontroll på E16 ved Sollihøgda på onsdag. En kamerat av meg ble tatt i 128km/t i 80 sonen. :-( . De holdt det gående i 24 timer. De hadde samme opplegget i fjor, da mistet kollegaen min lappen. De måler i slutten av 2-felten som går ganske bratt oppover. Var 90 km/t før, og ingen kjører vel under 90-100 km der. Lumpent gjort. I tillegg blir de like overrasket vært år over at så mange kjører for fort der. Hva med å tenke på at kanskje hastigheten der er satt for lavt. Blir frustrert jeg!

#10804  av Burnout

Jævla bil-Razzia de driver med for tiden da...

#10812  av CelicaTurbo

synes jeg hører litt for mange rykter om kontroller av bilens tekniske stand jeg, altså kontroller som skal huke rånere som har modifiserte biler :?

#10813  av Burnout

Ja nettop,hvorfor kan de ikke nøye seg med å ta volvo rånerne??
Nei men seriøst igjen,det er jo håpløst det de driver med nå.De tror sikkert de er kjempe smarte,og at fordi de tar noen biler som har en2cm for stor ving eller effekt anlegg som gikr under 10hk ytelse,så redder de verden.. :roll: :roll: :roll:
Det virker som de gjør mer for å ta rånere(mangen er ikke engang det),en de gjør for å ta mordere/voldteksmenn....Setter igang alle ressurser som er :roll: