twin cam vil jo bare si at man har to kamaksler (og 16 ventiler), mens variabelt løft og timing betyr jo rett og slett noe helt annet. Så, med to kamaksler og VTEC/VVTi-L kan man få høyere effekter enn med ordinær twincam (DOHC). Slik jeg har forstått det fungerer både kamaksel timing og løft i at kamakslene blir fysisk løftet hydraulisk, eller skjøvet en tanke sidelengs for å oppnå denne effekten.. det er ikke et annet sett med kamaksler som "blir koblet inn", men det er jo mulig jeg tar feil på den der da 

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet