TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytte ratt...miste airbag?!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #105714  av Mr.Maximuz

hva mener dere om å bytte bort airbaggen med et mer sportslig ratt? rattet mitt er ganske pent, men vedlig slitt (strategisk slitasje på toppen og 10 på 2) :wink:

er det noe som kan shine opp rattet mitt? idèer noen?

#105728  av pkgrette

først må jeg vite hav det er laget av? vis det er som omp rattet mitt er det bare og ta fint sandpapir og pusse litt runde på det så kommer strukturen som var der tilbake.. :D

#105979  av Mr2stord

airbag er veldig god å ha, om du eingong sku få bruk for den. Store hode skader, er jo ofte da som skjer uten. Ein ting å tenke på.

#106388  av ArildM

Interiør polish? :P
Det skal vel helst ikke på rattet da...

#106502  av FireWalk

jeg tror han mener skinnet på rattet... at det er slitt/sprukket.....

Jeg mener på at du bare kan skifte selve rattet, mens airbagen i midten slipper du å bytte.. aner ikke hva dette koster, men kan ikke koste noe mer enn å kjøpe et custom ratt skulle jeg tro.. Airbagen er jo kjekk å ha! og er også et pluss når du en gang skal selge bilen.. det finnes kjøpere som faktisk har "airbag" som et av kriteriene når de ser etter bil, da også MR2.. undertegnede er en av dem.. jeg har vært i veggen en gang før, og hadde jag hatt airbag hadde jeg sluppet å få skallet hodet i rattet når det smalt... så Airbagen på bilen min kommer iallefall til å forbli! det er helt sikkert...

men rattet mitt er også litt slitt på toppen.. altså kl 12... mener på det skal gå ann å få bytta selve rattet, mens airbagen forblir intakt.. kanskje noen har gjort dette før?

#106581  av lasserj

det ikke lov til og fjærne airbag på fører side..