TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tankevekker...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #10577  av Burnout

Bilen koster sinnsykt mye penger i dette landet. Det har myndighetene bestemt, og det merker vi alle som hver dag tilbringer en time eller to bak rattet.

Kommer de mildt sagt grådige bilavgiftene til å forandre seg? Ja, det gjør de sikkert: Til det enda mer grådige! Det finnes mange og store organisasjoner som skal tale oss bilistenes sak. Hva de har fått til viser historien og veien fram til dagens avgiftspolitikk.

Så lenge politikerne åpent sier at det ikke skal være noen logikk i bilavgiftsystemet, hjelper det ikke med noen form for argumentasjon. Hadde vi nordmenn bare vært litt tøffere, litt mer som franskmenn, hadde det blitt schwong på sakene. Når franske bilister føler seg urettferdig behandlet reagerer de nemlig gjerne med å blokkere de største gjenomfartsveiene i Frankrike, og det gjør de helt til de folkevalgte hører på hva folket har å si! Tøft!

Tenk om vi hadde turt å opponere av og til. Da skulle jeg personlig gått rundt og servert Autofil-kake og kaffe i blokaden.
Men slik er ikke vi nordmenn. Vi gjør som vi får beskjed om, samme hvor urettferdig det måtte være.

#10584  av Christian

And what else is new...?

Er enig, helt på trynet, men det er Ola på sitt beste det :?

#10605  av Amund

Er glatt med på en protest mot myndighetene jeg!! :twisted:

de trengerr virkelig å få høre det!

#10608  av MR2turbo

Man merker den mentaliteten over allt!! Sånn som her i Rogaland... De satt opp bommer over alt, og "alle" var enig i å boikote abonementet.. for da hadde det gått en uke og så måtte det blitt stengt på grunn av totalt kaos... Men når de lokket med en måends gratis kjøring for de med abbonement, så kjøpte samtlige på jobb abb.brikke og ga f... i boikoten.. Unskyldningen var at det ble jo billigere, og bommen var jo kommet for å bli alikevel... Håpløst tilfelle..

...Jeg kjører fortsatt uten abbonement på begge bilene... på trass...!

Et tilfelle der en bom ble saget ned med baufil ble anmeldt av en nabo sånn at de skyldige ble tatt :roll: så glade er de i ekstra avgifter her i Rogaland.. :(

#10609  av Burnout

Ja vi burde absolutt manne oss opp her,stå imot forslgene de kommer med er jo mer å mer håpløse.At de øker avgiftene,beviser jo bare hvor lite "clu" dem har.. :roll:

#10628  av CelicaTurbo

Det jeg synes er litt værre enn bompenger er dette som min bror gjorde meg oppmerksom på:

http://www.r-b.no/apps/pbcs.dll/artikke ... /103061003
http://www.r-b.no/apps/pbcs.dll/artikke ... /103060702

:shock:

#10631  av Erlend

Politi og vegmyndigheter kjenner de fleste biler og sjåfører som tilhører denne kulturen. Gjennom patruljering blir disse plukket opp og tatt med til kontroll ved en av Vegvesenets kontrollstasjoner.Videre vil trafikalt personale delta og snakke med passasjerer og førere om kjøretøy og fart.
Snakk om mistenkeliggjøring! Her blir man tatt ut og dratt med til en kontrollstasjon bare fordi du KANSKJE kan kjøre for raskt eller uvørent en dag? Det blir som å ta med seg noen bolere som sitter og koser seg på fest og drikker, fordi de KANSKJE kan drikke for mye og slå ned noen på gata! Det samme kan vanlige folk, og folk med vanlige biler... Bare fordi politiet har erfaring med at slikt kan skje med de to gruppene rettferdiggjør ikke at de kan sikte inn spesielle personer. Hvis de vil komme bilkulturen til livs må de ta HELE kulturen, hele samfunnet må ordnes med, ikke en og en enkelt... :roll:
Han hadde dessuten laget hull i luftfilteret for å få mer lyd. Dette ble han pålagt å skifte.
Har politiet noe med dette å gjøre? Det går jo bare på eierens egen lommebok pga dritt i motoren etterhvert...

Ellers så lurer jeg på hva som er definisjonen på et "trafikkfarlig kjøretøy"... frontleppe i plast? :P

#10635  av CelicaTurbo

Jeg kan ikke skjønne at de kan gjøre dette med loven i hånd engang? Normalt er det jo slik at politiet må bevise skyld, ikke at personer må bevise sin uskyld? :?

Angående huller i luftfilteret mente de nok at fyren hadde drillet huller i luftfilterboksen på "skitten" side for å få grommere lyd. Omtrent det samme som vi gjør når vi fjerner ressonansboksene bare at vi da gjør det på en mer "skikkelig" måte.. :)

#10637  av Burnout

På godt Norsk "HØL I HUE"...Dette er jo håpløst,håper den dagen kommer da de skjønner va de holder på med!

#10639  av Amund

ble stoppa i teknisk kontrtoll forrige mandag. han kommenterte at bakdekka mine var "litt" slitt, ( les: sliks) :roll: , men lot det gå da jeg var på veg for å kjøpe nye dekk, og det var fint ver... :wink: jo, og så ba han meg huske å slå på lysa, (les: vippe opp dass lokkene). (hadde de oppe 200 meter...)

Var drit nervøs for at han skulle kommentere eksosenanlegget mitt. for det lager MYE lyd! ( og dessuten ble det litt ekstra når ressonanse boksene "forsvant".

#10641  av Burnout

er ikke effekt anlegg lov?er det db grense eller no??

#10644  av CelicaTurbo

Det er en støygrense ja men ellers er det ingen andre regler (pluss utslippene så klart, så dvs katalysator for biler beregnet på dette).

Men det er jo heller ingen regler som sier at det ikke er lov å drille huller eller modifisere luftfilterboksen sin.. det er ingen regler mot styling heller, men trafikkstasjonen kan be deg fjerne det om de mener at det er trafikkfarlig..

#10645  av jan-erik

CelicaTurbo skrev:Det er en støygrense ja men ellers er det ingen andre regler (pluss utslippene så klart, så dvs katalysator for biler beregnet på dette).

Men det er jo heller ingen regler som sier at det ikke er lov å drille huller eller modifisere luftfilterboksen sin.. det er ingen regler mot styling heller, men trafikkstasjonen kan be deg fjerne det om de mener at det er trafikkfarlig..
Er det noen anke mulighet på avgjørelsene de tar, eller sitter de der som noen diktatorer?

Vurdere litt styling på bilen min selv til vinteren, men med alle de oppslagene det har vært i det siste kvier jeg meg litt. Er nok smart å velge litt diskre styling, en diger alu-vinge på baklokket blir man vel fort stoppet med. Om det i det hele tatt er noe pent er en annen sak, om det trengs med den motoren jeg har skal jeg vel heller ikke si så mye om :-)

#10646  av Burnout

IKKE SKREMME AV BILTILSYNET OG ANDRE,styl bilen på din måte.Får lyst til å kjøpe et vrak til 1kr og,kjøpe verdens største vinge og alt slikt.Bare i ren PROTEST!

#10647  av kake

Det der er skremmende oppførsel fra politiets side ja, når man leser slikt føler man at man virkelig bor i en stalinist stat.

"Bileier Even Hagen fikk dessuten pålegg om å skifte hjulopphenget. Christian Fredriksen fikk pålegg om å fjerne et digert klistremerke på frontruta. Han hadde dessuten laget hull i luftfilteret for å få mer lyd. Dette ble han pålagt å skifte.
Men de var ikke alene. Ved 22-tida i går var det utskrevet 12 mangellapper."

Biltilsynet har tydeligvis for lite å drive med virker det som... :roll: