hm, ja det var klossene også ja, de er gjerne litt værre enn å bytte skiver da, men er egentlig ganske så enkelt og fort gjort så du burde ikke få noen problemer med det, men første gangen er det kjekt å få med seg en kompis som har gjort det før kanskje. Kobberpasta er det kjekt å smøre på baksiden av de nye bremseklossene før du monterer dem (altså ikke på siden med bremsebelegget) for å forhindre skriking i bremsene.. ellers må stempelet i kalipperen presses tilbake for å gjøre plass til de nye og tykkere bremseklossene, og dette kan være tungt om du ikke har en skrutvinge og plankestump, eller en vannpumpetang eller lignende tilgjengelig. Om du skal bytte klosser bak så må stempelet her skrues/roteres inn, det kjenner ikke jeg til detaljene rundt så noen andre bør gjerne kommentere om det.
angående å lufte bremsene er det ingen nødvendighet ved bytte av bremseklosser, men det er absolutt en god ide å bytte ut den gamle bremsevæsken for det er sikkert mange år siden den har blitt byttet sist.
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet