TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvor mange MR2 Mk1 er det i norge?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #105549  av kghaas
 
Fant en side hvor det stod at det var tatt inn ca. 400 biler i løpet av 85-90 av MK1. Er det noen som har en ide om hvor mange som er i livet i dag?

 #105623  av pkgrette
 
bare tatt inn 8 mk1 er som er 87 modell som ny bil hit til landet:D
ingen 88 og igjne 89 som er nybil innport:d resten er innport:d 8)

 #105648  av Hobbes
 
Min gamle mk1 gikk til "de evige motorveier" i 2002 :cry:
 #105834  av 2fast4u
 
kghaas skrev:Fant en side hvor det stod at det var tatt inn ca. 400 biler i løpet av 85-90 av MK1. Er det noen som har en ide om hvor mange som er i livet i dag?
Har ikke noe eksakt tall på Mk1 pr i år, men tallene fra 31.12.03 sier at det var registrert (med skilter) totalt 295 Mr2 Mk1 av årsmodell 1984 - 1989.
Det er også ca 10 stk SW20 (Mk2) av årsmodellen 1989 i Norge, og sannsynligvis blir da tallet på Mk1 rundt 285 - 290 stk.
Kjenner også til flere som er vraket i 2004/05 så det blir sikkert noe lavere tall nå.

NB! Dette er tall på biler med skilter, står sikkert mange avregistrerte rundt omkring og ruster. :?

:wink:

 #105870  av kghaas
 
Takker Steinar. Det var faktisk fler en jeg trodde men det er jo bra!

 #105980  av ArildM
 
Kontra hvor mange biler det finnes med skilter totalt er vel Mk1 en av de bilene som er sjelden å se på norske veier :)
Men desto bedre ;)

 #106166  av Anders gullstein
 
Med mindre de ikke har vært i noe kollisjon, så er ikke dette bilen som blir levert hos hugger'n uansett hvilken stand den er i.
 #322396  av marlboro1310
 
ja, gammel gammel gammel post dette, men...ett veldig interessant spørsmål,hvor mange Mk1ere er det i Norge på skilter mon tro :?:
 #322414  av Insanity
 
jeg har en rød 85 mod PC 59*** gått ca 190 K
 #322418  av mr2pondus
 
pkgrette skrev:bare tatt inn 8 mk1 er som er 87 modell som ny bil hit til landet:D

ingen 88 og igjne 89 som er nybil innport:d resten er innport:d 8)
Kommer en smule an på hvordan man rekner og. Den første targaen min var oppført som en 89 mod,
regga i nov 88,men produsert i Des 86. Solgt ny i Askim i Nov 88.
Den jeg har nå ble regga i Okt 88,og solgt som en 88 mod fra Jæger i Bergen.Targa denne og,men også den produsert i slutten av 86.
Begge var selfølgelig mk1 sen versjon.
Begge kan jo ha lagt over i fra 87,da jeg ikke vet når de kom til landet.

Kan og legge til at det ikke er stort flere enn 10 mr2 mk1 targa på skilt i Norge.
Vi må ta godt vare på damene våre!!
Sist redigert av mr2pondus den 17 apr 2009 11:37, redigert 1 gang totalt.
 #322422  av ArildM
 
Min er en "ekte" 87modell. Førstegangsregistrert i 2006 :)
 #322438  av mr2pondus
 
ArildM skrev:Min er en "ekte" 87modell. Førstegangsregistrert i 2006 :)
Er din "dobbelinnportert" Mener å ha lest at Sverige aldri tok inn mr2 mk1.
 #322439  av ArildM
 
Med forbehold kan jeg bekrefte begge deler, i alle fall veldig få Mr2 Mk1 i Sverige. Rart det egentlig, men grunnen til at Mr2 Mk1 ble importert til norge var vel noen nyrike norske japper? Takk og pris for dem i så fall :mrgreen:
Har gått ganske mange år i tyskland min ja, hvor den blant annet fikk montert StyleAuto styling tidlig på 90-tallet om jeg ikke husker feil :) Har TüV papirer og alt på både stylinga og senkinga, bare synd at begge fjærene var knekt. Har TRD fjærer liggende dog.

Jaja nok off topic.
 #322509  av @lpher
 
ArildM skrev: Rart det egentlig, men grunnen til at Mr2 Mk1 ble importert til norge var vel noen nyrike norske japper? Takk og pris for dem i så fall :mrgreen:
Fattern, som jobba hos en Toyota forhandler den gangen, sier at det ble besluttet å prøve ett antall biler inn til norge, bare etter STORT påtrykk fra en del ildsjeler i systemet ;)

Jeg har foresten, for lenge sia, skannet og lagt ut den norske mk1 MR2 forhandlerinfo folderen som fattern fikk den gangen i 1985. :)