TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trodde bilen var klar for sommern , men neida!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #105211  av Ace

En kjapp tur på eu-ok satte en kjapp stopper fort dette gitt

2'er feil :

Varsellamper (Er noen varsellamper som lyser pga en motstand i dynamo som slår ut, ladetrykket og alt funker , fortalte de om dette på forhånd og sa at jeg hadde time på verksted 12.mai som var første dagen de hadde plass)

Driftsbrems / park.brems. Fikk ikke testet dette pga bilen var for lav for deres bremssjekk. dermed 2x 2'er feil siden de ikke fikk sett på dette. Måtte ha den innom sjekken på biltilsynet siden denne var noe lavere...

Ratt - Har mono ratt som de visst nok trengte papirer på =/ Noen som veit om et sted på nett hvor de selger monoratt så jeg kan sende en mail etter papirer ?

Vinduer - filmen som var lagt på siderutene var visst veldig fy fy siden dette ikke var gjort av toyota men andre fagpersoner ( er gjort meget bra)

Retningslys- En liten glipp fra min side å ikke bytte til oransje lys i blinklys forran før sjekken...

Målt avgasser - Tok meg en ekstra tur rund for å forsikre meg om motoren hadde gått seg litt men lambda verdien var utenfor 1+- 0.03

1'er feil :

Markerings lys - blink på sidene er det brukt sotspray på , selv om man ser godt at det er oransje lys som blinker. Brodern har helt sota på sine bakblinkers uten at dette var noe problem. Har sett godt med andre biler som har gått igjennom med dette oxo. småplukk!

lys for kjennemerke - jaja var klar over dette også men hvor mange mr2 rundt i landet her er det som bruker dette ?

Alt i alt veit jeg nå hva som må gjøres , men alikevel SABLA irriterende !

#105213  av CelicaTurbo

høres ut som de har vært litt strenge med deg, og ellers angående lys for kjennetegn er det normalt en 1'er feil og burde ikke hindre godkjenning, men alle biler har jo dette orginalt og det tar maks to minutter å bytte og koster 5 spenn så det er jo ikke akkurat problematisk da..

#105215  av Master

1'er feil må ikke rettes for eu-godkjenning.

#105225  av Ace

Jepp er klar over at 1'er feil ikke har spes å si , men når man allrede har vært på eu-ok et sted å fått 1'er feil som ikke er bedret når man MÅ ha den på biltilsynet hvor de er nazi :lol: er ikke alltid det så bra ....

#105256  av sw20

DRA EN ANNA PLASS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#105265  av ToreGTi

Sier d samme,dra en annen plass du!!

#105314  av sindrejl

dæven hørt på makan.. ekstremt strenge.. btw spør her neste gang så kjenner nok en flust av folk her folk som tar eu sjekken uten å bry seg om soting av lykter og sånnt så lenge det ikke er trafikk farlig..

#105656  av Mr2stord

om dei ikkje får den ned i sin br.tester er ikkje da dit problem. Ergo sku dei ikkje ført opp 2er feil på da. Dei må ta ein test på vei. Da gjere me med slike biler. Og ja, gå ein plass der dei veit kva som er viktig og kva som berre er tøys.

#105697  av saftisme

Jeg har sota alle blinklys, bremselys og hele dritet... jeg kom rett igjenom.. (av forige eier) han spurte tilog med om det var greit med sota baklys\sideblinkers.. det var vist helt i orden :P

#105708  av Ace

saftisme skrev:Jeg har sota alle blinklys, bremselys og hele dritet... jeg kom rett igjenom.. (av forige eier) han spurte tilog med om det var greit med sota baklys\sideblinkers.. det var vist helt i orden :P

Ikke kom med sånt jeg blir bare mer deprimert !, er slike ting som får man til å miste helt lysten til å gå det lille stykket ned i garasjen å skru videre på bilen :( Nå som nye sideskjørt var påsatt og alt var så bra

Bilde

Bilde