TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ble litt banekjøring i dag.. :D (bilder og film)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #10425  av MR2turbo

Var ute å kjørte på Revebanen i dag, Porsche klubben arrangerte,
men på grunn av pinse og andre aktiviteter så ble vi ganske få..
dvs. at vi fikk kjørt ekstra mye :D
Ble ikke den mest effektive kjøringa, for banen er ikke så stor, men det
ble mye sladding og hvining i dekk..
Redstuff bremseklossene mine klarte seg utmerket, men det er såpass
mye svinger at dekka ble litt varme innimellom, så da måtte jeg pause
litt, for at ikke all gummien skulle "rulle" av.. ;)
Skikkelig mye morro for 200kr! Stor Takk til Porsche-klubben for bra
initiativ! :P

Her er en liten film: http://www.home.no/mlundber/reve080603.wmv

Og her er noen bilder ;) Det er bare noen få, finnes flere under "meetings" på hjemmesiden min...

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

#10429  av RumpShaker

Dette så bra ut!!!
Hvordan var bilen? Fikk du testet motor og grep skikkelig?

#10430  av RumpShaker

Dette så bra ut!!!
Hvordan var bilen? Fikk du testet motor og grep skikkelig?

#10432  av jan-erik

Tenker det var artig for deg å endelig komme på bane igjen Markus :-) Så ganske liten ut den banen der, så kan tenke meg bremser og dekk fikk kjørt seg. Fin turbolyd når du passerer forbi pit-en der :-) Kom du opp i noen hastigheter, eller var det stort sett bare og dra ut de første girene?

Godt å se forresten at Mk3 var representert også :-). Er denne med i TSOGN?

#10433  av Burnout

Sinnsykt feit bil du har Markus,har du peil på hvor mye du har brukt på den??

#10450  av MR2turbo

Burnout, takk for det! Tror jeg har brukt ca 100k totalt.. :roll: men det er jo hobbien så man skal jo ikke telle kroner på det akkurat..

Jan Erik, det var veldig morro å få pressa bilen (og seg selv?) litt igjen..
Jeg fikk gjort meg ganske kjent med å "sette opp" bilen før sving så man kommer godt inn i svingen uten å understyre, og la den bredt så den var på håret av å snurre, fortsatte med kontraen inn i neste sving osv.. ble mest sånn "leking" for å gjøre meg enda bedre kjent med bilen..
Og så ble det jo og så jeg prøvde å kjøre fortest mulig, da :)
brukte mest 2.giret, men kom opp i 3. på de to slettene som er der, så der hadde jeg ca 120 før jeg bremset..

MK3'en er ikke her på forumet så vidt jeg vet, men han er NSK medlem..
Den gikk godt på banen den og ;)

RumpShaker, som jeg skrev over så ble det mest 2.og 3. gir kjøring så no veldig utnyttelse av motor var det ikke.. Men fikk jo gjort meg bedre kjent med bilen når den begynner å slippe.. fikk det til å løsne skikkelig noen ganger sånn at jeg både måtte jobbe inn den første sladden og deretter kontraen osv.. ;)

Det ga litt mersmak så jeg kommer sikkert til å være der ved seinere anledninger og. :P

#10453  av Burnout

MR2turbo skrev:Tror jeg har brukt ca 100k totalt.. :roll: men det er jo hobbien så man skal jo ikke telle kroner på det akkurat..
Nei det er sant d..Men ingen kan si du ikke har noe igjen for de penga,dææven.hvor manhe hk er d ca nå da?

#10455  av MR2turbo

Nei det er sant, hadde jeg ikke brukt de på bil hadde de sikker blitt brukt til noe vas alikevel... Tror jeg har rundt 250hk, men jeg har ikke målt, og jeg har jo heller ikke begynnt på den delen av bilen enda .. driver å jobber med noe der og... så får vi se etterhvert hva som kommer ut av det... 8)

#10456  av Burnout

Ser jo ut som etseende har vært 1 prioritet ja. :D

#10457  av MR2turbo

jo, det har jo vært det... vet ikke om jeg klarer å bygge den raskeste mr2'en i Norge, men det er jo verd et forsøk er det ikke :)

#10460  av Burnout

MR2turbo skrev:jo, det har jo vært det... vet ikke om jeg klarer å bygge den raskeste mr2'en i Norge, men det er jo verd et forsøk er det ikke :)
Klart det,bare det beste er godt nok vettu!Men du har nå den kuleste mr2 en jeg vet om i norge :D 8)

#10470  av Hobbes

Da satser jeg på å få den letteste mk2 :o

#10473  av MR2turbo

Burnout, morro å høre det :D

Hobbes, Ja så lenge du får opp kg/hk forholdet så er det jo mere å hente på letting av bilen egentlig.. ;) Blir morro å se etterhvert....

#10476  av Burnout

hehe men det er sant..Men har desverre ikke noe forhold til mkII,aldri sittet på med en.Har en anelse om at de er snillere/ikke så stiv som mkI.Når jeg blir 18 skal jeg gå til et firma/forhandler og få teste den,det er jo en helt klart PEN bil.Men har ikke noe forhold til den som sagt da er det vanskelig å vite,håper ikke den har mistet alt som Mr2 MkI står for?

#10478  av MR2turbo

Den har noen likheter, ja, men føles ikke fullt så ut som en go-kart.. I hvertfall sånn jeg har opplevd det med de mk1ene og mk2ene jeg har kjørt.. :) Ta deg noen test-turer du når du får lappen, så får du kjenne selv ;)