TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sjekk dette!!!! nitro til mr2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#103135  av blixern

du får vel gjerne hva du betaler for........

Sats på ett ordentlig "wet" system vis du skal kjøre gass i motoren din....

Syns det er mye "jalla" dem tilbyr på Ebay...f.eks "chiptrim med 25hp+++ osv)......

Negative from me...

:roll: :shock:

#103136  av lexusmann

Me too... :?

#103137  av Maverick

Jeg har IKKE peiling på nitro, men det lukter humbug lang vei ..

Er det for godt til å være sant, så er det gjerne det .. :roll:

#103141  av sindrejl

jeg tror på den der.. er jo en knøttliten flaske og tørt system er veldig enkle.. enkel å montere og koster mye mindre, minuset er jo at man ikke får like mye hk.. men hallo.. 35hk mer er nok for meg :D for 850spenn er det verdt å teste ut egentlig.. nitro er nitro..

#103146  av CelicaTurbo

man må jo også tilføre bensin på et vis om man monterer tørrt system, det nytter ikke å kun kjøre på med gass med mindre man ønsker ett stykk havarert motor.. det er litt greit å ha et system som håndtere både bensin og gass på et skikkelig vis.

#103147  av blixern

er jo ikke mange kroner det er snakk om nei....
men en liten tommelfinger-regel, hvor mange hk får du for 850kr ?
Grei det er gass det er snakk om, men det virker for billig ut til å gi deg 35 hk.....

#103152  av Raze_r

men hvordan fungerer et tørt system egentlig??
hvor spruter man inn gassen osv??

tror du denne er skadelig for motoren?
hadde vært gøy å prøve,men er den skadelig for motoren er det ikke noe å tenke på en gang.....

takker :P

#103176  av CelicaTurbo

jeg ville ihvertfall spurt om hvilke dyser som fulgte med det kittet og kanskje sjekke hvor lenge det volumet i den flasken varer.

Tørre lystgass-systemer fungerer ved å sprute gassen inn i innsuget med en dyse av ønsket størrelse er montert der. Dysens størrelse bestemmer hvor mye gass som går inn og dermed mengden effekt. Tørre system vil si at det kun er gassen som sprutes inn, ikke bensin. Siden gassen ikke er noe annet enn store mengder ekstra oksygen så må man også tilsette korrekt mengde bensin for at blandingsforholdet mellom bensin og oksygen skal bli korrekt. Om man kun kjører på med gass uten å tilføre tilstrekkelig ekstra bensin vil motoren gå alt for magert med dertil stor sannsynlighet for kraftig tenningsbank. Gjøres det feil er det derfor potensiellt skadelig for motoren, og det vil uansett utsette motoren for kortvarig mer stress enn hva den er bygget for å tåle så det er klart at det går utover motorens levetid i større eller mindre grad, selv om produsentene av disse anleggene påstår noe annet (om den senker levetiden mer enn hva som er ubetydelig spørs vel, og kommer vel i stor grad ann på hvor stor dyse man velger å bruke). Våte lystgass systemer inkluderer et vis å tilsette ekstra bensin sammen med gassen.

#103179  av lasserj

skal man ha nos lønner det seg og kjøpe av kjente mærker, slik at du kan få den hjelpen man eventuelt trenger om montering, bruk og at du har grei tilgang på nye deler eventuelt,

men det nos-systemet virket litt jalla og lite, sikkert ikke mye morro i den.
med en 10lbs flaske 55kh dyse får man ca 90sek med Nitrous..

#103202  av Raze_r

så da må man stille inn slik at det sprutes inn riktig mengde m bensin når lystgassen sprutes inn?
eller blir da den mengden bensin sorutes inn hele tiden uans om du bruker nosen el ikke?
hvordan stiller man inn dette da?

og hvor mye koster et slikt anna nos system... (bra merke) ?

takker...

#103203  av MR2WideBody

SHADY-SHOT sier vel alt??

#103206  av maxgets

Raze_r skrev:så da må man stille inn slik at det sprutes inn riktig mengde m bensin når lystgassen sprutes inn?
eller blir da den mengden bensin sorutes inn hele tiden uans om du bruker nosen el ikke?

takker...
www.sverrekahrsracing.no les litt der du =)

#103216  av sindrejl

Raze_r skrev:så da må man stille inn slik at det sprutes inn riktig mengde m bensin når lystgassen sprutes inn?

takker...
er vanligvis ganske dyrt ;) men det skader ikke motoren noe spesielt mer enn litt ekstra slitasje i og med at den rett og slett går kraftigere ;)

og iogmed at det ligger på rundt 8-9k kjøper jeg heller kompressormatet motor først ;)

her står forresten alt dere lurer på:

http://www.sverrekahrsracing.no/lystgas ... vs-wet.htm

#103242  av Raze_r

men må jeg stille på noe i motoren eller noe det m bensina?
at den må til mer bensin når jeg bruker nos... eller er det elektronik som følger med nos-pakken og bare ledninger som jeg må trekke opp til div og så gjør det resten selv?

takker får svar...
ps: lurer på om jeg skal kjøpe det.... har veldig lyst og prøve,å se hvordan det funker... :P :D hadde vært morro