TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sveiset eff.anlegg i gÃ¥r, vil gjerne dele bilder med dere...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #102799  av donk2k

Har sveiset meg eff.anlegg. Det bråker noe veldig.. ( :!: TØFT :!: ).
Skal ut i bilen nå og koble til et voltmeter der sigarett-tenneren sitter. Tengte jeg skulle ta noen bilder av dèt og anlegget, men har kun mobil med camera.

Er det noen som har noen forslag om hvordan jeg kan få bildene fra mobilen inn på pcèn? Har ikke Blue-touth eller Ir på hovedkort heller ingen datakabel...

Synes forresten jeg mistet effekt på høyt turtall med den nye eksosen (2,5", kun en liten lyddemper). Kan dette stemme eller er det bare jeg som innbiller meg ting? (Har åpent luftfilter også, hvis det har noe å si...)
Og sist men ikke minst; kan noe gjøres får å "vinne tilbake" litt effekt i toppregisteret? (ikke for dyrt...)

#102800  av Rolfis

Har du mailklient på telefonen kan du vel sende en mail til deg selv med bildene som vedlegg og åpne mailen med datamaskinen....

#102803  av GT_rider

Stemmer nok at du mister litt effekt på høyt turtall med 2,5" effektanlegg. Det du kan gjøre for å få tilbake effekten, er rett og slett å sette på ett mindre annlegg, eller å sette inn flere lyddempere ,slik at du får mere motstand i eksosen.

#102817  av donk2k

Her er et bilde fra mobilen. Må fikse litt bå enderøret, kappskiva var brukt opp når jeg skulle gjøre det i går. Ble som dere ser nødt til å ta det på feil side. Synes det ble greit alikevel. Fikk ikke tatt opp lyd, men det komme deinere sammen med fler bilder. Sveisene ble ikke veldig fine iogmed at det var første gang jeg tok i et sveise apparat. :!:
Vedlegg
MÃ… FIKSES ASAP!!
MÃ… FIKSES ASAP!!
mr2 1.jpg (47.88 kiB) Vist 1276 ganger

#102835  av Toye

JA... du mister effekt når du "mekker" et slikt anlegg selv :-(
Du MÅ ha riktig motstand i anlegget og det får du best ved å montere et effektanlegg som er tilpasset MR2.
Den endestussen du har montert bør du gjøre noe med ja, ligner ille på de forkromma røra du får kjøpt på Torshov. Stemmer det?
Kapper du i disse røra vil "emaljen" på utsiden begynne å flasse av :-(
I know... jeg har jobbet som selger for Torshov og disse røra er billig import fra Asia!!!
Får håpe at det er en annen type eksosrør du har :-)

#102879  av donk2k

Stemmer det. Torshov Hele veien. Skal gjøre noe med den ja. Vet ikke helt hva enda men.. Får vel spare til et som er beregna til bilen da, men jeg har jo grom lyd mens jeg venter.. Vil på en annen side ikke si at jeg merket mye forandring, kun bittelitt (så lite at jeg egentlig ikke er helt sikker på om det er anderledes i det hele tatt.)

Over til min voltmetermontering. Jeg er ferdig nå, mangler bare en kraftigere lyspære og en grønn/blå dong til pæra. Legger ut et bilde tatt etter mye slit med fres og slagdrill.

Nytt bilde kommer når lyspæra er i orden. Blei ikke så verst til slutt...
Vedlegg
mod.jpg
mod.jpg (26.98 kiB) Vist 1214 ganger

#102966  av Johnny_Bravo

ja dette var jo et prosjekt dette å :)

#102993  av donk2k

Bilder av resultatet kommer snart. :)

#103036  av donk2k

hva synes dere?
Vedlegg
resultat.jpg
resultat.jpg (39.49 kiB) Vist 1138 ganger

#103056  av Mr2Nyter'n;p

Helt ærlig... Jeg forstår ikke vitsen... Gjøre sånne inngrep i en klassiker av en bil for et voltmeter... Neei... Hver sin smak da.... Bra utført ihvertfall.. :wink:

#103105  av andre 1

må si meg enig med deg mr2nyteren!

#103116  av GT_rider

andre 1 skrev:må si meg enig med deg mr2nyteren!
Ditto.. Ser ikke helt vitsen med det voltmeteret,men det er nå så. Ikke min bil

#103118  av MR2WideBody

faktisk helt enig med de andre her, hvertfall de 3 før meg, men det er jo din bil, så gjør det du synes er fint, alle trenger ikke ha like meninger som deg. Syns du det er fint, så er det fint!!

#103161  av sindrejl

synes ikke at det var stygt.. men hey.. voltmeter? boostmeter er vel det eneste som man burde gjøre inngrep i bilen for å få plassert ;)

#103207  av donk2k

Fant et voltmeter når jeg rydda i boden skjønner dere. Planen var å bytte det ut etterhvert. Hvis det blir kompressor-motor, så har jeg jo hullet klart til boost-meter. Sigarett-tenneren fungerte ikke, så jeg startet med å kjøpe en ny sånn dings til å dytte inn. Den fungerte bra, nesten for bra for når den var varm nok spratt den ut i en vill fart og traff setet på høyresiden. Ble ikke prøvd flere ganger for å si det sånn. Men jeg forstår godt hva dere mener med at det ikke ble så veldig pent. Håper det blir bedre med boost-meter, hvis det noengang kommer inn. Går det ann å koble til boost-meter uten å ha turbo eller kompressor. Hente signalet et annet sted eller noe :?: