TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Etterlysning!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #117461  av B_Quist

Da jeg ikke har mottatt alle pengene som avtalt for bilen, legger jeg ut en etterlysing på den, i tilfelle jeg ikke skulle finne fyren igjen...
Han skylder meg mye penger for den, og han virker veldig useriøs. Får jeg ikke pengene innen ett par dager nå, drar jeg nedover for å leite etter han.

Bilen ble solgt til en fyr i porsgrunn.

Det er en svart Celica 90mod med full styling, så den er vises godt i trafikken.

Hvis noen ser bilen, vennligst ta kontakt så fort som mulig. Helst skriv ned hvor den er blitt sett. Gatenavn osv.

Bilder av bilen ligger her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=9289

#117485  av cs2451

Gav du virkelig fra deg bilen før du fikk alle pengene??

#117499  av Kaizern

Har du skrevet under på salgsmeldingen? :roll:

#117506  av cappuccino

sjipe greier. å stole på folk nå til dags er en ukjent ting for mange tror jeg.

#117508  av CelicaTurbo

hm, håper det der ordner seg gitt, med litt press så går det gjerne greit, og hvis ikke får du anmelde fyren eller noe. Jeg håper kontrakten er i orden ihvertfall slik at det blir lettere å hevde din rett..

#117540  av B_Quist

Har en skikkelig solid kontrakt, så det skal ikke være det store problemet å løse dette her. Men jeg la ut dette bare for kansje å få noen tips om hvor han er, i tilfelle jeg ikke skulle finne ham når jeg reiser nedover for å ta fyren. Det er ca 2,5 timers kjøring dit så...

#117544  av sleeper

Jeg så bilen for noen uker siden på vallmyrene i porsgrunn!
siden har jeg ikke sett den!
skal si ifra hvis jeg ser den igjen!

#117574  av GT_rider

levere fra seg bilen uten å få alle pengene.. jaja.. :roll: :roll: :lol:

#117883  av grimfer

Det er det samme når bilen blir overlevert, så lenge man har en gyldig og bindende kontrakt.

Kjøper vil ikke gi fra seg penger uten å være sikker på å få bilen, selger vil ikke gi fra seg bilen uten å ha pengene på konto.

Det sier seg selv at dette blir umulig.
B_quist har ikke gjort noe dumt her. det eneste han kunne ha gjort, var å få en slags garanti fra banken til kjøper eller noe slikt. Men det er ikke nødvendig.

Hvis noen andre her har fått lov til å motta alle pengene på konto før de har gitt fra seg bilen, så er det mer uvanlig!

Kontrakten teller som endelig salgsdokument. B_Quist kan nå anmelde idioten og få bilen tilbake, evt. få alle tap dekket med renter...

#117931  av mk1 black limited

Løsningen på problematikken du beskriver heter bankremisse.

#117935  av sindrejl

bankremisse er tingen, selger / kjøper ikke bil uten det :)

#118386  av MR_T

sindrejl skrev:bankremisse er tingen, selger / kjøper ikke bil uten det :)
Ã¥joda, betalte kontakt jeg :)

#118632  av sleeper

kjøpt alle bilene mine kontant jeg... :D :D (moro og ha 70k i lomma!)

foresten så har feler av kammeratene mine sett bilen de siste dagene! kjører rundt i skien sentrum om kveldene!

#118749  av B_Quist

Bilen er meldt stjålet hos politiet, så tips tas imot med stor takknemlighet!

Hvis noen av dere som bor i området kunne tenkt seg å ta en kikk på hjem adressen hans etter bilen, så si ifra. Ville hjulpet mye!

#118768  av kaimagne

B_Quist skrev:Det er ca 2,5 timers kjøring dit så...
Da hadde ikke jeg sittet hjemme og skrevet på dataen... Ta deg fri i dag, reis ned til Skien, hent bilen og se om det er noen skader på den. Hvis ikke, så er du en erfaring rikere. Hvis det er skader på den, så er det bare å få stallsatt bilen hos Toyota for taksering, og levere skaderapport til polisen for videre etterforskning...

Mest sannsynlig så kommer du ingen vei med det økonomiske, men man vet jo aldri. Det _kan_ jo være at han er en ærlig sjel, selv om det høres tvilsomt ut...

PS. Ta med stor, stygg kompis... GT4 CS passer fint til det, han kan sikkert bli med, i Securitas-uniform, det bruker å hjelpe hvis det blir bråk... ;)