Side 1 av 1

hva har dere å si om disse? (senkejfører)

Legg innLagt inn:30 jun 2005 18:30
av Raze_r
var på ebay og kom over disse:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33582

hva har dere å si om disse fjørene?

takker for svar...(prisen var grei da :wink: )

Legg innLagt inn:30 jun 2005 19:03
av Raze_r
ingen som har noe å si :roll:

Legg innLagt inn:30 jun 2005 19:04
av lasse
Bare å kline til...
Senka bilen min på tirsdag med disse fjærene, ble lavt og stivt ja 8)

Legg innLagt inn:30 jun 2005 19:42
av Raze_r
kan det stemme at det er disse som senker mest?
har hørt det et stelle,men husker ikke hvor :roll:
senker det ikke 43 , 40 eller noe?
hvor mye ga du får dine? hvor kjøpte du fra?

Legg innLagt inn:30 jun 2005 19:58
av lasse
Jeg ga 2000,- pent brukt av mr two på forumet her, skal visst senke 40 foran og 43 bak, ser helt perfekt ut spør du meg, legger ut et bilde (skikkelig dårlig, tatt med mob i en garasje...) i følge mr two så senker de mer enn TTE, Eibach osv...

Legg innLagt inn:30 jun 2005 20:44
av kake
Jeg har disse, og de senker 39mm foran og 43mm bak iflg specs (Det stemmer rimelig bra for 90-93). De er av typen progressive og det er forholdsvise myke fjærer. De kunne med fordel ha vært litt hardere, men hardheten på de er veldig bra balansert mellom fronten og baken. Kjøremessig er TTE og H&R fjærene en smule bedre, men utseendemessig går S.Techene til tops, nærmest perfekt senking.

Hva slags dempere har du planlagt å bruke de med ? Originaldemperne kan du glemme, de vil nok gi opp etter et par mnd tipper jeg :) Dessuten vil de ikke klare å dempe noe særlig når de er såpass lange.

Jeg har KYB AGX dempere, stillt inn på 2 foran og 2 bak. 205/40- og 215/40-17 Goodyear F1, TRD topmounts, noen TRD foringer, ellers er understellet helt 100%. Lik hardhet foran og bak gir best balanse i bilen min iallefall (Hardere bak enn foran gjør kun at ræva slipper fortere). Er underlaget perfekt kan du gå opp til 3-3, men er det ujevnt er det fare for å sprette av veien hvis du kjører på grensa. 1-1 tilsvarer omtrent slik den er originalt.

For prisen av hva du betaler for den komboen er det klart mest bang for the buck, men har du penger ville jeg nok kanskje valgt gule koni. De er bedre på rebound-demping og de har helt trinnløs justering. Dvs at de er like gode som AGX'ene til banebruk, men Koniene gir en litt mer smooth følelse til gatebruk.

Legg innLagt inn:30 jun 2005 21:39
av Raze_r
jeg har gyb agx også så det funker sikkert fett vett :wink:
nå har jeg kjøpt de pg gleder meg :P

Legg innLagt inn:30 jun 2005 21:47
av kake
Jepp, men du må huske å enten kappe halvparten av demperstopperne dine ca, eller kjøpe '93+ mansjettene, for de er kortere. Demperstopperne sitter i mansjetten. Gjør du ikke det blir nok bilen fryktelig stump og kjøre.

Legg innLagt inn:01 jul 2005 01:20
av Trial
Går det bra å bruke fjærer som senker så mye,når man kjører på 18" ?

Legg innLagt inn:01 jul 2005 17:17
av Raze_r
demperstopper?????? hmmm... finner vel ut hva det er til slutt.
93+mansjetter, men jeg har jo 94mod....

Legg innLagt inn:02 jul 2005 15:37
av kake
Trial skrev:Går det bra å bruke fjærer som senker så mye,når man kjører på 18" ?
Det kommer vel ann på innpresset og hvor mye rulleomkretsen er forandret, samt bredde på felg.
Razer skrev:demperstopper?????? hmmm... finner vel ut hva det er til slutt. 93+mansjetter, men jeg har jo 94mod....
De sitter inni mansjettene som er tredd rundt dempern for støvbeskyttelse. De må være der for at dempern ikke skal bunne ut. Kapper du den ikke, eller ikke kjøper de korte fra Toyota vil du få altfor lite demperutslag og en fryktelig ubehagelig bil som resultat :)

Legg innLagt inn:02 jul 2005 19:17
av Raze_r
ok. da får jeg se etter det når jeg setter på fjørene :wink:

Legg innLagt inn:03 jul 2005 20:38
av Raze_r
men du sa 93+mansjettene var kortere, da er de vel det på 94mod og??

Legg innLagt inn:04 jul 2005 16:32
av kake
Ja, sannsynligvis. Er bilen din forholdsvis lav originalt, så har du de. Det er kun de tidlige fly-utgavene av mr2 som har de lange stopperne.