TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Performance Parts Store pÃ¥ Ebay - Aldri mer!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #116014  av Dalan

Vil bare få ut litt frustrasjon mot Performance Parts Store på Ebay.com her..

Jeg gikk inn på en auksjon de hadde med KYB AGX dempere til MR2'n min i mai en gang, og trykka da på Buy Now for å bestille disse.
Jeg kom da frem til siden hvor jeg skal fylle inn hvor mye jeg skal betale for 'shipping and handling' - frakt.
Der fikk jeg ikke fylt inn noe, vanligvis er det et felt der hvor man kan fylle inn et beløp, men på denne siden stod det bare "N\A" og jeg fik ikke skrevet inn noe.
Begynte da med å sende en mail til Performance Parts Store og spurte om de kunne hjelpe meg med dette.
Jeg fikk ikke noe svar på denne mailen.
Etter litt og lenge sendte jeg en ny mail, og fikk heller ikke noe svar på denne..
Prøvde enda en gang en uke etter, men - ja du gjettet riktig - jeg fikk heller ikke noe svar på denne.....
Jeg ga da opp, og sendte de en mail hvor det stod at dette gidder jeg ikke mer, jeg vil ikke kjøpe disse demperene av de. (Fikk ikke noe svar på dette heller)

Så for en ukes tid siden, så fikk jeg mail fra Ebay om at Performance Parts Store hadde rapportert til de at jeg ikke hadde betalt for demperene ( :shock: )
Kom da inn på en "meglings-side" hvor vi kunne skrive til hverandre og løse opp i problemet.. Jeg tilbød meg da og kjøpe demperene av de, men de måtte som jeg hadde skrevet flere ganger før ordne så jeg kunne få fylt inn fraktkostnadene, for Ebay ville ikke la meg gå videre fra den siden uten at jeg fylte inn dette.
Fikk fortsatt ikke noe svar på denne siden heller, så da skrev jeg til de at jeg ville ikke kjøpe disse når de ikke vil være til noe hjelp, og la da igjen 'Negative Feedback' til de hvor jeg skrev at jeg fikk ikke noe hjelp til å få betalt for disse, og vil ikke handle med de igjen.
Da plutselig svarer de på min feedback, og legger igjen 'Negative Feedback' til meg hvor det står at jeg bor i Norge (javel, så?) og at jeg trakk meg fra kjøpet.. :shock:

BRENN! :evil: :evil:

#116054  av 2000celica

Synd du har så dårlig erfaring, har handlet hos dem selv. Er nok mye din egen feil er jeg redd.
Du skulle ha kontaktet dem på mail før du trykker på Buy it now knappen, da hadde du fått oppgitt shipping cost til deg. På siden er det kun pp til USA som er oppgitt.

Please remember, shipping and handling charges are not included in the Buy It Now price. You may need to contact the seller to determine the total price of the item. If the listing is a Pay Now and Buy It Now item, the seller requires immediate payment, so the shipping cost and other charges will be displayed in the listing description.

#116072  av karaba

Jeg vil ikke si at dette er Dalan's feil. Han hadde sikkert ikke sett at frakt kost måtte skaffes først (alle kan gjøre feil :oops: ).

Da han deretter prøvde å få en frakt kost for å rette opp feilen så fikk han ingen hjelp Performance Parts Store, dette burde jo slik jeg ser det være i største interesse for Performance Parts Store å få ordnet opp i.

At Performance Parts Store deretter finner at de har tid til å gi sine kunder "negative feedback" på Ebay (istedenfor support på sendte mail) gjør bare at jeg støtter Dalan's kritikk ennå mer.

#116074  av Dalan

Jeg mailet de faktisk et par uker i forveien før jeg begynte på dette, om akkurat shipping kostnader til Norge.
Jeg fikk da svar samme dagen at det kostet 150$ med USPS.

Når jeg har benyttet meg av Buy It Now-funksjonen hos andre firma på Ebay, så har jeg fått et felt hvor jeg selv kan fylle inn frakt-kostnader, som jeg selvfølgelig har spurt om hva blir på forhånd.
Her fikk jeg ikke muligheten til det, og jeg fikk absolutt ingen hjelp til å ordne det heller.
Men de har tid til å si fra til Ebay at jeg ikke har gjort opp for meg, og legge igjen negative Feedback til meg.
Og grunnen til at de la igjen Negative Feedback til meg, var at jeg gjorde det til dem.
"Han gjorde det mot oss, så vi gjør det mot han"!

Nei, si hva dere vil, jeg handler aldri derfra hvertfall.

#116086  av 2000celica

Dalan skrev:Jeg mailet de faktisk et par uker i forveien før jeg begynte på dette, om akkurat shipping kostnader til Norge.
Jeg fikk da svar samme dagen at det kostet 150$ med USPS.

Når jeg har benyttet meg av Buy It Now-funksjonen hos andre firma på Ebay, så har jeg fått et felt hvor jeg selv kan fylle inn frakt-kostnader, som jeg selvfølgelig har spurt om hva blir på forhånd.
:oops:
Det forandrer saken litt ja, forstår frustrasjonen din bedre nå, du har jo gjort alt etter boka !
Jeg tror jeg fikk opp et felt hos dem for fraktkostnad når jeg betalte, handlet derfra for lenge siden. Dette er slett kundebehandling, og de har bare vært ute for å "ta igjen" overfor en som klagde på manglende service.

#116099  av lexusmann

Har samme erfaring....skulle bestille en del til lex'n....plutselig kom det opp at det kosta £1000 i shipping...når det er sagt, så var jeg VELDIG grønn på emnet ebay og bare trykte i vei...får fremdeles mail fra dem om at jeg har hatt begrenset tilgang til kontoen min...får ikke logget meg på engang, de tror jeg bor i USA...

men det er kanskje min feil, jeg vet ikke...

#116395  av Master

Fikk mine kyb agx på ei uke fra PPS. Ingen problemer med dem da (for ca 1 år siden)... Tok "Request total from seller" og de svarte innen noen timer..

Synd de ikke svarte på mail. Sikkert på du ikke har noe feil med mailen din da? :P

#116419  av Dalan

Master skrev:Fikk mine kyb agx på ei uke fra PPS. Ingen problemer med dem da (for ca 1 år siden)... Tok "Request total from seller" og de svarte innen noen timer..

Synd de ikke svarte på mail. Sikkert på du ikke har noe feil med mailen din da? :P
Jeg leste jo innpå her at de hadde fått god omtale da, så jeg tenkte jeg skulle bestille gjennom de, men den gang ei.. :roll:

Hehe, får svar fra både Kuruma Motoring og ClubMR2, så det er nok ikke min mail det er noe i veien med ;)