TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bøtesatsene 2005

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #116000  av cameleon

Vet ikke om alle vet dette, så legger bare ut de forskjellige satsene :wink:

-------------

Satser fra 1. februar 2005:

Strekninger med fartsgrense 60 km/t eller lavere:

+5 km/t: 600 kr
+10 km/t: 1.600 kr
+15 km/t: 2.900 kr
+20 km/t: 4.200 kr
+25 km/t: 6.500 kr

Strekninger med fartsgrense 70 km/t eller høyere:

+5 km/t: 600 kr
+10 km/t: 1.600 kr
+15 km/t: 2.600 kr
+20 km/t: 3.600 kr
+25 km/t: 4.900 kr
+30 km/t: 6.500 kr
+35 km/t: 7.800 kr

#116039  av Zepticon

Kjenner dem ALT for godt.... Spess den dyreste for 60-soner :evil:

#116043  av Tor

Jeg kjenner 80 Sone satsene :)

20 over =3600 raske :)

#116293  av Blueman

helt sykt :roll:

#116299  av Remi

Kan jo tilføye at kjøre du i mot skilt så e det 3.500kr veldig kjipe penger as :cry:

#116413  av FireWalk

Helt hårreisende...

lurer på hva det neste blir...

til sammenligning er vel langt værre ting bøtelagt omtrent slik:

Bøtesatsene for blind vold:

Slå ned gamle damer med balltre. Knekt hofte og ytre skader. = 300 kr

Knuse nesa på tilfeldig forbipaserende = 500 kr i bot

knuse begge knærne + påføre noen permanent hjerneskade = 800 kr

kjøre i 100 km/t i 80 sonen mens du frakter offeret til sykehus = 6500 i bot.

#116514  av Fantare

FireWalk skrev: kjøre i 100 km/t i 80 sonen mens du frakter offeret til sykehus = 6500 i bot. [/b]
Haha bra sagt :lol:

#117159  av angrykid

FireWalk skrev:Helt hårreisende...

lurer på hva det neste blir...

til sammenligning er vel langt værre ting bøtelagt omtrent slik:

Bøtesatsene for blind vold:

Slå ned gamle damer med balltre. Knekt hofte og ytre skader. = 300 kr

Knuse nesa på tilfeldig forbipaserende = 500 kr i bot

knuse begge knærne + påføre noen permanent hjerneskade = 800 kr

kjøre i 100 km/t i 80 sonen mens du frakter offeret til sykehus = 6500 i bot.
Skal jo også være sagt at du blir mest sannsynligvis anmeldt for dette, og tatt inn i retten, der du må betale erstatning til offeret. :)

Men ja, bøtesatsene er litt far off spør du meg.

#117184  av FireWalk

Si ikke det.. jeg ble slått ned av en gjeng engang... var en 10-15 stk som fant ut at de skulle finne seg et tilfeldig offer å banke opp for kvelden... Jeg var den uheldige.. ble slått og sparket og fikk flasker og stoler knust mot hodet.. endte opp i koma på sykehus i over en ukes tid...

Det ble riktignok rettsak av dette... for jeg annmeldte det jo såklart.

Utfallet?

jo det ble følgende:

hovedmennene bak det hele nektet for å ha gjort noe som helst, og gikk fri. De fikk ikke en bot engang.

4-5 andre som "vedgikk" å ha vært med på det fikk 500 kr i bot hver.

5 måneder senere ble jeg slått ned på ny, som "hevn" for at jeg annmeldte dem første gangen.... Denne gangen ramlet jeg og slo hodet så jeg svimte av og sluttet å puste. Bare flaks reddet livet mitt. En politi patrulje var i nærheten og kom raskt til unnsetning. En sykebil var rekvidert like i nærheten, men det ble raskt bestemt at min situasjon var mer kritisk enn for den andre personen som sykebilen var rekvidert til, jeg ble dermed lempet i sykebilen og lagt i respirator.... Flaks at jeg sitter her i dag...

Denne gangen gadd jeg ikke å annmelde det engang pga at jeg visste at det ikke var noen vits... jeg har mistet all tro på rets systemet...

Politiet valgte likevel å annmelde saken.. de som gjorde det ble annmeldt for "legemsfornermelse" ... (skal det være legemsbeskadigelse så må du rive av noen armer og ben osv...)

Men saken ble henlagt pga bevisets stilling..... for en overaskelse!

Så en ting er helt sikkert: du kan komme unna med det aller meste i dette landet her! så lenge det ikke skjer i trafikken.. da er du dømt og funnet skyldig på forhånd......

#117380  av Sp33dy

Zepticon skrev:Kjenner dem ALT for godt.... Spess den dyreste for 60-soner :evil:
lol... :D Høres kjent ut Lars. Mazdaspeed på farta i 60 sonen :P

#117412  av olemm

FireWalk skrev:Si ikke det.. jeg ble slått ned av en gjeng engang... var en 10-15 stk som fant ut at de skulle finne seg et tilfeldig offer å banke opp for kvelden... Jeg var den uheldige.. ble slått og sparket og fikk flasker og stoler knust mot hodet.. endte opp i koma på sykehus i over en ukes tid...

Det ble riktignok rettsak av dette... for jeg annmeldte det jo såklart.

Utfallet?

jo det ble følgende:

hovedmennene bak det hele nektet for å ha gjort noe som helst, og gikk fri. De fikk ikke en bot engang.

4-5 andre som "vedgikk" å ha vært med på det fikk 500 kr i bot hver.

5 måneder senere ble jeg slått ned på ny, som "hevn" for at jeg annmeldte dem første gangen.... Denne gangen ramlet jeg og slo hodet så jeg svimte av og sluttet å puste. Bare flaks reddet livet mitt. En politi patrulje var i nærheten og kom raskt til unnsetning. En sykebil var rekvidert like i nærheten, men det ble raskt bestemt at min situasjon var mer kritisk enn for den andre personen som sykebilen var rekvidert til, jeg ble dermed lempet i sykebilen og lagt i respirator.... Flaks at jeg sitter her i dag...

Denne gangen gadd jeg ikke å annmelde det engang pga at jeg visste at det ikke var noen vits... jeg har mistet all tro på rets systemet...

Politiet valgte likevel å annmelde saken.. de som gjorde det ble annmeldt for "legemsfornermelse" ... (skal det være legemsbeskadigelse så må du rive av noen armer og ben osv...)

Men saken ble henlagt pga bevisets stilling..... for en overaskelse!

Så en ting er helt sikkert: du kan komme unna med det aller meste i dette landet her! så lenge det ikke skjer i trafikken.. da er du dømt og funnet skyldig på forhånd......
Da er det bare finne fram hagla og gjøre opp selv, det er det mest effektive ihvertfall....