Side 1 av 2
LSD? Eller ikke LSD?
Legg innLagt inn:23 jun 2005 22:12
av henrixxx1
Hvordan finner jeg ut om jeg har LSD i girkassa mi?
Kan jeg finne det ut uten å åpne den?
Legg innLagt inn:23 jun 2005 22:18
av Ivar
Det står utenpå.
Legg innLagt inn:23 jun 2005 22:19
av henrixxx1
Står ingenting utenpå mi...
Belive me: har leita!

Legg innLagt inn:23 jun 2005 22:31
av Master
har du bilen din i gang eller? du kan jo prøve å jekke opp den ene siden bak og sett bilen i gir og forsiktig slipp ut clutchen til du får tak. Går det hjulet på den siden du har oppe rundt, og det andre ikke viser antydning til at det skal følge etter så har du ikke LSD.
eller er jeg på jordet nå?

Legg innLagt inn:23 jun 2005 22:38
av henrixxx1
Høres ikke helt på jordet ut,men motorn er ikke kommet i bilen enda.. har akkorat bytta clutch så girkassa står midt på garasjegulvet.
skulle visst om jeg hadde LSD før jeg monterte..
hvis ikke må jeg anskaffe en før jeg gidder å montere.

Legg innLagt inn:23 jun 2005 22:45
av Master
Er ikke LSD i differensialen da? og ikke girkassa?
Legg innLagt inn:23 jun 2005 22:49
av Anders gullstein
LSD = Limited Slip Differensial. En motstand i differensialen.
Legg innLagt inn:23 jun 2005 22:49
av henrixxx1
Diff og drivverk, alt ligger i samme huset/kassa...
Legg innLagt inn:23 jun 2005 23:07
av Master
henrixxx1 skrev:Diff og drivverk, alt ligger i samme huset/kassa...
Ah, okej. kom til å tenke på det etterhvert... har egentli aldri kjika inni girkassa

men får du dreid det ene drivleddet uten at det andre går rundt da?
Legg innLagt inn:23 jun 2005 23:36
av henrixxx1
Master skrev:henrixxx1 skrev:Diff og drivverk, alt ligger i samme huset/kassa...
Ah, okej. kom til å tenke på det etterhvert... har egentli aldri kjika inni girkassa
men får du dreid det ene drivleddet uten at det andre går rundt da?
begge går..samme vei... men jeg tør ikke stole 100% på det..
Legg innLagt inn:23 jun 2005 23:48
av cameleon
Slik finner du ut om du har LSD
1.Kjør på en parkeringsplass med god avstand til biler rundt deg
2.Brems opp helt
3.Vri over rattet helt.
4.Hold in Clutchen og sett bilen i 1.giret
5.Gass på til maks omdreining
6.Slipp clutchen.
Da finner du ut om du har LSD eller ikke

Legg innLagt inn:23 jun 2005 23:50
av henrixxx1
ikke så lett når girkassa fortsatt ligger på garasjegulvet

Legg innLagt inn:24 jun 2005 00:21
av cameleon
henrixxx1 skrev:ikke så lett når girkassa fortsatt ligger på garasjegulvet 
Ah hehe
Vel åssn årsmodel er det du har? Mener at LSD kom f.o.m 94....eller tar jeg helt feil nå...?
om du har 90,91 eller 92, så har du ikke lsd orginalt på bilen i affal.
Legg innLagt inn:24 jun 2005 01:03
av henrixxx1
cameleon skrev:henrixxx1 skrev:ikke så lett når girkassa fortsatt ligger på garasjegulvet 
Ah hehe
Vel åssn årsmodel er det du har? Mener at LSD kom f.o.m 94....eller tar jeg helt feil nå...?
om du har 90,91 eller 92, så har du ikke lsd orginalt på bilen i affal.
93... derfor jeg er litt usikker
Legg innLagt inn:24 jun 2005 01:08
av cameleon
Ok fant dette på nettet
--------------
Here is a list I've noted over the years for the true hardcores:
Comparison differences between a 91/92 MR2 Turbo vs 93 Turbo (there are other differences with non-Turbo models):
performance:
-LSD (though listed as an optional item offered in 93, most 93 MR2’s you will find already equipped with LSD ... check the axle code to be sure it has LSD or just lift up the rear end and spin the tires)
-larger brakes front and rear
-larger/wider tires front and rear
-smoother/stronger tranny (triple-cone synchromesh in 2nd gear; double-cone synchromesh in 3rd and Reverse gears)
Suspension:
- caster trail increased
- lower trailing arm extended
- strut attachment to body has been lowered 10 mm
- front and rear suspension bushings modified to increase stability
- strut bar bushing changed from the old rubber-cushion type to a bushing type which optimizes rigidity
- a spacer has been added to the stabilizer bushing to increase rigidity. Also a Teflon liner on the inner surface helps to reduce friction
misc
-shorter/lower shift knob and throw
-8 speaker premium sound system (2 subs) with the "single" piece 3-in-1 system (Canadian)
-airbag (cdn version)
-electrical driven gauge cluster vs gear
-gray felt liner upper interior
-extra bolt on exhaust manifold
-different throttle body flow design
-"metal-like" tweeter covers
-many late production 93's had a higher fuel/boost cut program
-different spark plug wires and distributor cap
-different knock sensor plug and water sensor plug
-different A/C amplifier
-front spoiler lip
-"mist" function on wipers
-cruise control stalk connected to the steering column rather than the steering wheel
- for US models, EHPS offered with a “reduced-speed control”
- the passenger side seat belt has been fitted with a auto-locking retractor to faciliate a child seat
- single pipe-type side impact beam versus the old heavier corrugated plate-type beam.
- A test mode function has been added to the on-board diagnosis system
- 93 front trunk liner and spare tire support bar was different to accomodate the 15" spare vs 14" on a 91.
- 93 clutch master cyl. & brake booster different vs 91
- 93 has a different ECU
- 91 to early 93 production used one kind of wiper arms (straight), and late 93 production used a different kind (slightly curved at one end)