TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er det rart at folk sovner bak rattet da?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#115740  av kennethx

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105585

"Det skal ikke være en spesielt farlig veistrekning der ulykken inntraff. "

Vi kan jo gjette......sovnet bak rattet. Rett fin strekning, lav fartsgrense......SOVNE! Ville ikke overrasket meg i allefall

:evil:
 #115788  av sindrejl

kennethx skrev:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281624

Er det RART at folk sovner bak rattet da?? Mer søvndyssende fartsgrenser i forhold til veistandard skal du leite lenge etter på mange av strekningene i dette landet her! :evil:
er så jævla utrolig at hu forbanna kjerringa der ikke ser sammenhengen mellom en dritt!!! kan ikke i mine villeste mareritt skjønne hvordan i heite hu har kommet i denne posisjonen.. grusomt!

#115790  av kaimagne

Hvis man er så trøtt at man sovner når man holder 90 km/t, så vil i hvertfall ikke jeg møte noen av dere når dere kommer fykende i 150... Hvor god er reaksjonsevnen da tror dere?

Misforstå meg rett, jeg også synes det er lave fartsgrenser i landet her, men at trøtte sjåfører skal få kjøre fortere, er vel ikke akkurat god-løsningen. Da får man heller stoppe, løpe rundt bilen, inn på dassen på en bensinstasjon og bælme kaffe, vaske seg i ansiktet, WHATEVER, før man kjører videre. Løsningen er i hvertfall ikke å kjøre fortere!!

#115798  av Master

Jeg blir aldri trøtt når jeg kjører bil uansett (nesten) hvor lenge jeg kjører. Men det har med kjørestilen... blir våken :)

Har nettopp kjørt oslo-bodø nesten i ett. gjennom hele kvelden/natta. Hadde faktisk problemer med å få til å sovne da jeg kom hjem, så våken var jeg :)

#115799  av kennethx

Master skrev:Jeg blir aldri trøtt når jeg kjører bil uansett (nesten) hvor lenge jeg kjører. Men det har med kjørestilen... blir våken :)

Har nettopp kjørt oslo-bodø nesten i ett. gjennom hele kvelden/natta. Hadde faktisk problemer med å få til å sovne da jeg kom hjem, så våken var jeg :)
holdt du farts grensen? :roll:

#115803  av sindrejl

kaimagne skrev:Hvis man er så trøtt at man sovner når man holder 90 km/t, så vil i hvertfall ikke jeg møte noen av dere når dere kommer fykende i 150... Hvor god er reaksjonsevnen da tror dere?

Misforstå meg rett, jeg også synes det er lave fartsgrenser i landet her, men at trøtte sjåfører skal få kjøre fortere, er vel ikke akkurat god-løsningen. Da får man heller stoppe, løpe rundt bilen, inn på dassen på en bensinstasjon og bælme kaffe, vaske seg i ansiktet, WHATEVER, før man kjører videre. Løsningen er i hvertfall ikke å kjøre fortere!!
tingen er at går det fortere må man tenke mer, man blir mindre trøtt.. har aldri følt meg trøtt i litt hastighet, men når jeg skal kjøre langt i 50-60 og må passe farta så fryktelig grusomt blir jeg trøtt tvert :/ har aldri vært sovnet og skakke gjøre det heller :)

#115804  av sindrejl

kennethx skrev:
Master skrev:Jeg blir aldri trøtt når jeg kjører bil uansett (nesten) hvor lenge jeg kjører. Men det har med kjørestilen... blir våken :)

blir fryktelig gira av å kjøre småfort over lang tid :D

#115812  av Master

kennethx skrev:

Jeg holdt fornuftig fart ;)

#115816  av kennethx

Master skrev:
kennethx skrev:

Jeg holdt fornuftig fart ;)
nettopp :twisted:

#116719  av Christian

sindrejl skrev:tingen er at går det fortere må man tenke mer, man blir mindre trøtt.. har aldri følt meg trøtt i litt hastighet, men når jeg skal kjøre langt i 50-60 og må passe farta så fryktelig grusomt blir jeg trøtt tvert :/ Har aldri vært sovnet og skakke gjøre det heller :)
Enig, finnes ikke noe værre enn å lunke i 60 eller 80 når man har gode veier.