TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forbannet være Biltema!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #115353  av grimfer

På vei hjemover fra jobb på fredag hørte jeg noe som best kan beskrives som en høy raslelyd fra motorrommet, etterfulgt av et dunk. Da begynte ladelampa å lyse iltert og rødt.

Jeg stoppa, åpna panseret, og der hadde viftereima gått i tusen biter, fordi strammehjulet (under dynamoen) løsna på grunn av at en eller annen hadde brukt feil type mutter da hjulet ble skrudd fast sist...

Heldigvis fant jeg hjulet.

På Biltema (et av veldig få steder som har stæsj til salgs på en lørdag) sa de at de hadde rette typen låsemuttere, som jeg selvsagt måtte kjøpe et helt sett av. Da jeg viste fram restene av viftereima mi, og spurte om de hadde noe som passa, fikk jeg som svar "Det må vel DU vite!" Da ble jeg forbannet, og sa at nå fikk han fjaen ta meg skjerpe seg, han er tross alt i en servicejobb!

Så fikk jeg viftereim likevel da, det var riktig reim, det. Det var fyren bombesikker på. Og jeg fikk en kompis til å kjøre meg hjem.

Da jeg testa mutteren på bolten, viste det seg selvsagt at gjengene var helt fullstendig feil på mutteren. :x

Vi fant en passende mutter tilfeldigvis i en garasje (nok om det). Og så fant jeg ut at viftereima var altfor kort! :x

Jeg bannet og kastet litt ting rundt meg, før jeg tok T-banen ned fra Økern og tok tog fra Oslo S til Strømmen. :x

Torshov bilrekvisita hadde viftereim. Der kjøpte jeg også en poleringsmaskin, men det er en helt annen historie :roll:

Jeg brukte bare en hel dag på å finne en enkelt mutter og ei viftereim. Biltemaidiotene forlenget arbeidet med flere timer. :evil: :evil:

Til dere som ikke la merke til det selv: Det var perfekt utepilsvær på lørdag. Fikk jeg nyte det? neppe. :evil:

#115389  av erling

Var da veldig til syting? Hvordan skal liksom biltema lukte hva slags mutter du trenger???

#115397  av Kaizern

Selv om man jobber i en service jobb så kan man ikke vite alt... Hvis kunde og kundebehandler kan holde en hyggelig tone, så går alt så my bedre for begge parter :lol:

#115497  av CelicaTurbo

moralen er at når man har en såpass uvanlig bil så styrer man unna biltema ;)

#115499  av grimfer

Nå er ikke budskapet mitt at de på Biltema skal vite alt! Langt ifra.

Men du møter ikke en kunde med en sur replikk og en grimase når det er et helt legitimt spørsmål som stilles!

Problemet er heller ikke at Biltema-ansatte ikke vet, men at de sier at de vet når de ikke gjør det!

Er ikke et poeng med kundebehandlere at de skal kunne hjelpe kunder som ikke vet svarene selv?

MITT problem var at jeg måtte forandre planene for hele helga på grunn av noe som tar max 10 minutter å fikse! Det er noe jeg ikke har tid til.

#115500  av grimfer

CelicaTurbo skrev:moralen er at når man har en såpass uvanlig bil så styrer man unna biltema ;)
Akkurat. Det vet jeg NÃ…, i alle fall. 8)

#115524  av grimfer

erling skrev:Var da veldig til syting? Hvordan skal liksom biltema lukte hva slags mutter du trenger???
Jeg hadde faktisk med meg bolten og strammehjulet, nettopp fordi jeg var skeptisk. Siden jeg ikke fikk lov til å prøve mutteren på bolten uten å kjøpe en pose med muttere, måtte jeg stole på han som skulle ha peiling på det.

Tror du også hadde blitt irritert om jeg hadde tatt fra deg en helgedag i solen sammen med vennene dine.