Side 1 av 3
Sommertreff ACR, rundetider
Legg innLagt inn:13 jun 2005 01:02
av memo
noen som kjørte på rundetider i helga?
oss:
Bil: Toyota Celica GTi, 1990
Motor: 2.0, 156hk
Vekt: ca 1100+kg
beste tid:
1:54.08
skal sies at det var "co-driveren" som kjørte da..
jeg kjørte på litt over 1:56 ca.
vi er fornøyde med det ihvertfall.. men blir bedre til neste treff

Legg innLagt inn:13 jun 2005 02:52
av Speeder
Bil: Toyota Celica GT, 1995
Motor: 2.0, 175HK
Vekt: ca 1250 + to feite folk
beste tid: 1:56.00
Tatt med stoppeklokke
acr
Legg innLagt inn:13 jun 2005 11:13
av torjusrr
TREGT.
vet ikke rundetid.
jeg satt på med den caddyen med nordialog reklame.
Legg innLagt inn:13 jun 2005 14:16
av supratt
Jepp, kjørte Accord TYPE-R til en kamerat av meg.
Skal også nevnes at det var med PIGGFRIE dekk.

Det slapp jo igjennom alle svingene, så det var bare å legge opp til sidelengs overalt.
Fikk til 1:57 med den, og strålende fornøyd med det.
Kjempekul å kjøre den kjerra di Jon Arve

Legg innLagt inn:13 jun 2005 15:22
av Speeder
Hva med 2tonner'n da?

Legg innLagt inn:13 jun 2005 15:33
av ingarh
1:42 Lotus Esprit
Kjørte selv med Impreza WRX 2:01 (standard)
Legg innLagt inn:13 jun 2005 22:54
av @lpher
Hadde selvfølgelig hverken tidtakning eller onboard kamera på noen av go' rundene mine

Ingen har jo det?!!
Men den beste runden jeg har "on tape" er på 01:57

(har akkurat sittet å sett gjenom litt footage)
Ikke så værst considering my lack of knowledge for banekjøring

Tørr ikke engang tenke på åssen tider fks Frank hadde fått til med bilen min på den banen!

Legg innLagt inn:14 jun 2005 08:01
av _speedy
Legg innLagt inn:14 jun 2005 12:15
av memo
Legg innLagt inn:14 jun 2005 12:30
av _speedy
Legg innLagt inn:14 jun 2005 16:18
av Magne
Jeg fikk på slutten tatt et par rundetider.. fikk 1.58.7 med trafikk og svampete bremser... så kunne gått endel fortere der ja.. surt at jeg ikke fikk målt en av de få gangene jeg hadde fri bane!

Legg innLagt inn:14 jun 2005 19:20
av jan-erik
Beste tid som jeg vet om klokket på min Porsche 968CS ble 1:53,9. Har ikke sett igjennom videoene enda, så vanskelig å si. Får jo aldri tatt tida på den runda man føler gikk raskest. Ellers ikke lett å sammenligne rundetider, da det er trafikk, noen kjører på R-dekk (som gir betydelig besparelser i tid). Om man er fornøyd selv er jo det beste, da fokus på tider og slikt kan føre til at kjører over evne og ender med vraket bil eller det som verre er. Jeg slapp med skrekken bare heldigvis.... 20 cm klaring til autovernet når bilen stoppet etter kontrane. Prøvde bevisst å ligge bredt i en sving, og ble litt for bredt og kom opp på den glatte curbsen, og da var det gjort.
Men Lotusen var uansett i en klasse for seg.
Legg innLagt inn:14 jun 2005 20:12
av @lpher
_speedy skrev:
Og var det ikke rundt 150-60 km/t på langstrekket?
Stemmer....men Sat.Nav'en registrerte 164kmt som toppfart på en av de siste rundene jeg hadde

Klart også såvidt over 155kmt (målt av sat.nav...ikke speedometeret..hadde ikke tid til å kikke på det gitt

) på det strekket etter nordpolen
_speedy skrev:
Raskeste bil jeg målte var Markus', med 107mph = 172 km/t. Like etter kom den hvite UrQuattroen med 106mph = 170,59 km/t! Vet ikke om det ble perfekt måling da...
Vanskelig å si...sikkert mere nøyaktig enn speedometeret i bilen
_speedy skrev:
Lotus'n fikk jeg aldri målt, men fyren sa han hadde over 200 på speedo'n på langstrekkene. Jeg målte på langstrekket ved pit'en
Cool

Legg innLagt inn:14 jun 2005 20:13
av @lpher
memo skrev:
den ur-quattroen gikk som et s*tans uvær, men han kunne jo overhodet ikke kjøre i svinger.. tok han igjen etter hver eneste rett-strekke.. og ikke søren om han slapp meg forbi heller..
La merke til det dær ja

...men det virket som det var flere av VAG-gutta som led av samma syndrom gitt

Legg innLagt inn:14 jun 2005 20:17
av @lpher
jan-erik skrev: Beste tid som jeg vet om klokket på min Porsche 968CS ble 1:53,9.
Bra det da!
jan-erik skrev:
Har ikke sett igjennom videoene enda, så vanskelig å si. Får jo aldri tatt tida på den runda man føler gikk raskest.
Tell me about it!
jan-erik skrev:
Ellers ikke lett å sammenligne rundetider, da det er trafikk, noen kjører på R-dekk (som gir betydelig besparelser i tid).
Eller...glemmer å justere ned trykket i dekkene til man skal på bane...sånn som jeg gjorde!
jan-erik skrev:
Om man er fornøyd selv er jo det beste, da fokus på tider og slikt kan føre til at kjører over evne og ender med vraket bil eller det som verre er.
Yepp..better safe that sorry
jan-erik skrev:
Jeg slapp med skrekken bare heldigvis.... 20 cm klaring til autovernet når bilen stoppet etter kontrane. Prøvde bevisst å ligge bredt i en sving, og ble litt for bredt og kom opp på den glatte curbsen, og da var det gjort.
Stemmer det...kom like bak deg jeg...skal sjekke om jeg fikk med meg noe av det på onboardkameraet...
jan-erik skrev:
Men Lotusen var uansett i en klasse for seg.
Du er inne på noe dær ja

Men...var det bare meg...eller så den veldig sliten ut?
