Side 1 av 2
Celica RAlly bilder
Legg innLagt inn:04 jun 2005 13:07
av Remi
kom over noen bilder av celica i action
Legg innLagt inn:04 jun 2005 14:03
av sindrejl
det øverste bildet er litt sånn "hva faen..?"
Legg innLagt inn:04 jun 2005 14:13
av richeros
Må si meg enig i det første bildet....
hva faen som skjer der da?
Legg innLagt inn:04 jun 2005 14:33
av cameleon
Det er sånn snarvei...

Legg innLagt inn:04 jun 2005 14:45
av Remi
ser ut som ST185 takler vann rimelig bra

Legg innLagt inn:04 jun 2005 16:23
av CelicaTurbo
foreslår at dere tar en titt på denne videoen, en hyllest til Celica GT4's rallyhistorie, og bildet ovenfor er tatt fra denne videoen
http://www.ts-ogn.no/files/CelicaHistory.asf
Legg innLagt inn:04 jun 2005 16:24
av RumpShaker
richeros skrev:Må si meg enig i det første bildet....
hva faen som skjer der da?
Rafting??

Legg innLagt inn:04 jun 2005 16:31
av CelicaTurbo
forresten, flere bilder:
Legg innLagt inn:04 jun 2005 16:33
av CelicaTurbo
flere..
Legg innLagt inn:04 jun 2005 16:34
av CelicaTurbo
enda flere:
Legg innLagt inn:09 jun 2005 01:45
av cs2451
Men hvorfor har de (nesten) alltid oppe vippelyktene uten å ha på lyset?
Legg innLagt inn:09 jun 2005 07:40
av Goose
presentasjon? coolfaktor?
vet ikke jeg.
Men synd at toyota gikk over til corolla for så slutte med rally.
Celica er på ingen måte stor bil da subaru og mitcubishi fremdeles kjører med relativ store biler.
Legg innLagt inn:09 jun 2005 08:38
av Grøndis
Var mange rå bilder det ja, altid kult med "hoppe" bilder....
Legg innLagt inn:09 jun 2005 10:51
av CelicaTurbo
godt poeng det med lyktene gitt, kanskje det har noe med kjøling å gjøre? Jeg husker å ha sett en post av en nederlender for mange år siden, som beskrev sine erfaringer med tempsensor i innsuget på ST185 med luftkjølt IC, og av en eller annen grunn gikk innsugstempen ved fullt pådrag høy fart vesentlig ned når lyktene var oppe. Men det er ingen konklusjon om dette var pga kaldere under panseret eller om det var pga at det da kom mer luft gjennom luft-luft intercooleren (som rallybilene ikke har). Jeg husker heller ikke om denne nederlenderen hadde sportluftfilter på sin bil, i så tilfelle kunne jo åpne lykter ha gitt det bedre tilgang på kald luft, men igjen så har det ingen betydning for rallybilene ettersom disse har en skikkelig skjermet luftfilterboks.
Legg innLagt inn:09 jun 2005 11:06
av Goose
kan det ha noe med aerodynamikken å gjøre?
tenkte bare på at lyktene er breie, og hvis dem er oppe så fil luften som treffer den gå mot midten av bilen hvor IC sitter på den måten vi lde gå mer luft forbi den..
Det er bare en tanke så slo meg her og nå..
