TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Blopris?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #110463  av Tor

Snakket akkurat med Toyota for og sjekke pris på nye mansjetter bake på min bil. 970 kr på stk :shock: Er ikke det dyrt så vet ikkke jeg :(

Noen som vet om andre plasser dette selges?

#110466  av Master

Mansjettene til demperne vi prater om? eller drivleddet?

#110479  av CelicaTurbo

er det mansjettene til demperne så må det være tull ihvertfall for jeg byttet ut allt av gummi både fremme og bak når jeg byttet dempere og fjører på min bil og det kostet ikke så fantastisk mye.. dvs, jeg syntes jammen det var dyrt nok men ikke så dyrt som det der. Angående drivleddsmansjetter så sjekk med http://www.gir.no hva de kan skaffe. Vi skal også ha 10% rabatt hos disse men jeg har ikke fått det bekreftet at personen som fremhandlet den rabatten og vet ikke hvilke kriterier som stilles til at man kan få rabatt..

#110501  av karl234

det var jeg som ordnet rabatten til gir.no (garviks autospar), det er bare å oppgi at du er medlem i ts-ogn og si at du skal ha 10% ;)

#110583  av Tor

CelicaTurbo, hvor kjøpte du mansjetter da?

#110586  av Tor

Glemte og si at det er demper mansjetter det er snakke om. :lol:

#110587  av ML

Den prisen er nok for gummibeskytelsen og fjærbenslagret som selges som komplett sett, og ikke hver for seg. :)
Må nok si at prisen er ganske lik hos de andre bilrekvisita butikkene. Så nettopp på Toshov sine priser :) Det er ikke så mye som skiller....

Hilsen
May Liss

#110606  av CelicaTurbo

Jeg handlet hos Toyota.. men som ML skriver er det godt mulig at prisen du har fått oppgitt ikke er for dempermansjettene, men for toppdemperfestet/fjørbenslageret (om du ser der hvor demperen er festet, det er et metallstykke festet med tre bolter hvor demperstaget stikker gjennom et lager, og bunnen er laget av gummi som fungerer som fjærskål.

Dette bildet er fra BGB for MR2 siden jeg ikke fant noe bra bilde i Celica-boken men så langt jeg husker er det omtrent identisk på Celicaen, men du ser en demontert dempersats på venstre side, toppdemperfestet er dingsen som kalles "suspension support" og skal du bytte mansjetter er det nok heller "bumber" som du er ute etter. Det er en solid gummiring og gummibelg som henger sammen (gummiringen fungerer som demperstopper om du skulle treffe et stort høl i veien eller på annet vis presse demperen for mye sammen). Bildet:

Bilde

(bilde hentet fra http://www.mr2-tech.com)

#110645  av Ace

Den prisen de har kommet med der MÅ ha vært feil ...

Kjøpte 2 mansjetter til min mr2 for ikke så lenge siden
48331-17021 115 ,- per stk betalte jeg iaff ...

Jeg har også kjøpt alle delene celicatubro snakker om her og det og det vil ligge i prisklassen du snakker om ....

#110707  av Tor

Stemmer at denne prisen var med den øverste delen som fungerer som stopper om demperen skulle trykkes helt sammen. Skal innom Toyota på mandag og kun kjøpe mansjetter, uten disse bumper stopper.

Skal jeg si da at jek kun skal ha mansjetter og ikke denne bump stopperen?.

#110714  av CelicaTurbo

jeg tror du fremdeles har fått feil pris, mansjett med bumper-stopper bør koste maks 150-160 spenn per stykk så langt jeg kan huske, som fortalt ovenfor er det nok prisen på hele dempersatsens toppfeste du har fått (stykket som holder fjør og demperstang til karosseriet).

edit: jeg tviler på at du får kjøpt mansjett uten bumpstopper bak, de er ment å henge sammen (til forskjell fra understellet fremme av en eller annen grunn).

#110726  av kake

Det må være feil pris ? Jeg betalte ca 550-650,- for 4 stk mansjetter til min MR2.

#111083  av Rømmling

hvor mye koster det for drivled til celica gti
er det mulig å gjøre selv eller?

#111099  av CelicaTurbo

Rømmling skrev:hvor mye koster det for drivled til celica gti
er det mulig å gjøre selv eller?
Ytre drivledd da? Toyota solgte kun komplette aksler til min bil (turbo-modellen) men det er mulig de har ytre drivledd for din bil. Hele akslingen er spenndyr (4000 omtrent) mens drivledd er det mulig å få tak i til ca 1000 pluss/minus noen hundre. Jeg fikk fra fensport.co.uk men jeg tror http://www.gir.no kan skaffe til din bil. Der har vi 10% klubbrabatt også.

#111358  av Rømmling

på http://www.gir.no så koster det 1 033,20 for driv ledd
og det koster 165kr for mansjeter men hviken type skal jeg velge: BT:90 eller BT:100
er det noe forskjel på høyre og venstre drivledd