Side 1 av 1
Turbo is 200
Legg innLagt inn:18 mai 2005 19:59
av post_mortem
Går det ann å sette turbo i is 200?
og hva vil noe sånt koste?
Legg innLagt inn:18 mai 2005 22:11
av celicat23
Legg innLagt inn:20 mai 2005 16:35
av Erlend
Kompressor ville jeg ansett som et bedre alternativ i så måte

TTE har utviklet fiks ferdig kit til IS200 - med ca 200 hester som resultat burde det være passe pulver! Hvis man absolutt tenker på turbo ville jeg tro at det var mer holdbart og bedre å ta et totalt 2JZ-GTE-motorbytte enn å montere turbo på den eksisterende motoren

Legg innLagt inn:20 mai 2005 17:47
av celicat23
Lyden av kompressor *våte drømmer*
Legg innLagt inn:20 mai 2005 21:45
av Erlend
celicat23 skrev:Lyden av kompressor *våte drømmer*
Du sier ikke det

Liker nå lyden av turbo også jeg da

Men ingen av delene er å forakte akkurat! Begge deler har sine fordeler og ulemper...mye personlig smak som avgjør egentlig! Skal man gå for max power men turbolag, eller skal man gå for jevn kraftutbytte fra start, men ikke like store muligheter for å hente ut hestene? Skal man gå for hviiiiinet eller for huff, puff og psssshht

Legg innLagt inn:21 mai 2005 10:50
av @lpher
Legg innLagt inn:24 mai 2005 18:00
av lexusmann
Liker nå best hviiinet, jeg, da...(kanskje i og med at jeg har 2 års erfaring....

)
Er vel et regnestykke man må se på...er IKKE billig med TTE- kompressorsettet, da... Men så får man
VOLDSOMT med kjøreglede tilbake!!!!!!!!
Legg innLagt inn:24 mai 2005 22:53
av Elzin
lexusmann skrev:Liker nå best hviiinet, jeg, da...(kanskje i og med at jeg har 2 års erfaring....
)
Er vel et regnestykke man må se på...er IKKE billig med TTE- kompressorsettet, da... Men så får man VOLDSOMT med kjøreglede tilbake!!!!!!!!
voldsomt med farts glede

og du øker sikkert kjangsen på å miste lappen ettersom du blir avhengig av å bruke den

Legg innLagt inn:25 mai 2005 06:50
av alpinelexus
veldig vanskelig og svare på hvor mye et turbosett vil koste.
skal du senke kompresosjonen?mye ladetrykk? mange hk er du ute etter?
bytte clutch? osv.
Jeg har bygget et kompressor sett til bilen min i vinter og det kostet ikke så mye, men da kjøpte jeg alle deler løst og bygget braketter, trykk rør, deksler, remhjul, stramme hjul, bygget om bensin pumpe. flyttet en noen holdere i motorommet.
kjører med orginal clutch enda, men venter på at den sier takk for seg.
bilen går på mellom 0,4 og 0,45 bar i ladetrykk.
Legg innLagt inn:27 mai 2005 17:49
av lexusmann
Det hos Turbokits kosta jo $4300...er kanskje andre leverandører også...men jeg ville satset på TTE sitt kompressorsett!!! Lyden er ubeskrivelig! Eneste minuset er jo at skal man pop-off ventil( sikkert feil navn

), har den ingen hensikt annet enn lyden på en kompressormata motor.