Side 1 av 2
spennings problem...
Legg innLagt inn:08 mai 2005 13:49
av sw20
laderen min slår seg av og på
plutselig lader den bare 11,9 volt..
så skrur e av alle lysa og da sige den sakte til 12,3 12,6...
(dette skjedde forøvrig etter en motorvask.. men blei bra igjen
til no.... å no hjelpe det ikkje å vaske den???)
så kan den bli heilt fin til e bruka litt bateri....
moten å ha motoren igang....
bilen blir forøvrig veldig fort tom for bat...
har kjøpt nye børster. men kan det ha noe med bateriet mitt å gjer....
kammer som e gåent eller noe?
håper på hjelp no rett før våler

Re: spennings problem...
Legg innLagt inn:08 mai 2005 13:51
av Remi
sw20 skrev:laderen min slår seg av og på
plutselig lader den bare 11,9 volt..
så skrur e av alle lysa og da sige den sakte til 12,3 12,6...
så kan den bli heilt fin til e bruka litt bateri....
moten å ha motoren igang....
bilen blir forøvrig veldig fort tom for bat...
har kjøpt nye børster. men kan det ha noe med bateriet mitt å gjer....
kammer som e gåent eller noe?
håper på hjelp no rett før våler 
Kan være spennings regulatoren som er gåen. mener og huske at den sitter på selve dynamoen over børstene ? der om kring vertfall
Legg innLagt inn:08 mai 2005 13:54
av sw20
hmmm men den kosta jo 15oo spenn.... neeeei.... har håpt på at det ikkje e den...
lurer på om det e billigere med ny dynamo da...
e det samme dnamp på carina e en min???
SPARER TIL VÅLER:::::
Legg innLagt inn:08 mai 2005 13:56
av Remi
sw20 skrev:lurer på om det e billigere med ny dynamo da...
Tviler på det du min spennings regulator gikk på carinaen min og ny dynamo koste nesten 4000kr
sw20 skrev:e det samme dnamp på carina e en min???
Korsn dynamo har du på mr2n ? og korsn på carinaen ? passe sikkert ikke på hverandre

Legg innLagt inn:08 mai 2005 14:38
av Master
Har du sjekka om dynamoreima er bra og stram? Kan hende at den ikke drar ordentlig rundt (spesielt når den blir våt etter motorvask).
Ellers hvis dynamoen er frisk skal den lade ca 14.4 volt uansett når du har bilen i gang.
Legg innLagt inn:08 mai 2005 15:01
av sw20

14,4.... det har jeg ikke sett...
har løgge på ca 13,9..... avogtil 14....
h

er galt med den da???
holder det å skifte regulator eller????
Legg innLagt inn:08 mai 2005 15:34
av Remi
sw20 skrev:
14,4.... det har jeg ikke sett...
har løgge på ca 13,9..... avogtil 14....
h
er galt med den da???
holder det å skifte regulator eller????
har du målt laddinga på bilen nu ? la bilen gå på tomgang og så måle du på batteri polene
Legg innLagt inn:08 mai 2005 16:09
av sw20
11,9.... uten lys sterio og friskluft....
12,5 tå litt høyere turtalll??????
Legg innLagt inn:08 mai 2005 16:16
av Remi
du ladder for lite da.. kan høres ut som det er regulatorn som er gåen.
Pris på dynamo
Legg innLagt inn:08 mai 2005 16:26
av cancan
Byttedynamo koster 2500,- mener jeg.. Da leverer du inn den gamle og får en nyoverhalt tilbake.. Har skifta dynamo på 2stk mr2 på kort tid nå..
Grunnen til det var oljelekkasje fra toppdekselet, olje og støv fungerte som slipemiddel på sleperingene og børstene og det var bare å bytte..
Legg innLagt inn:08 mai 2005 18:11
av Goose
Kjøp elektro spray og spray inni i alle kontaktene...
Rens også bateripolene og tror ikek det vi få dette problemmet mer.
Legg innLagt inn:08 mai 2005 18:12
av sw20
e det mye jobb å ta ut dynamoen????
kommer den lett ut eller må e demontere noe for å få den ut...
å få den løs e ikkje problem.. men å få den ut og bytte børstene som e har kjøpt????
se om dei funka vist ikkje blir det ny dynamo...
Legg innLagt inn:08 mai 2005 18:56
av The Doctor
Jeg husker jeg slet en del når jeg bytta dynamoen min.. Værste var ikke å få den av bilen, men ut av motorrommet... Men sikkert en smal sak når man ha gjort det en gang før da... Vet ikke om det er likt på GTi og Turbo jeg..
Å visst du må bytte dynamoen din IKKE kjøp deg ny dynamo.. Bortkasta penger.. Kjøp sånn bytte dynamo.. Betalte 2200 for den jeg bytta. Fungerte som bare det..
Legg innLagt inn:08 mai 2005 19:07
av sw20
hmm prøve med elektro spray og nytt bat på mandag...
vist ikkje tar e den ut åb skifter børster.. å vist ikkje det heller hjelper så blir det byttedynamo...
Legg innLagt inn:08 mai 2005 19:10
av Goose
Men har dere byttet børster i dynamoen? Eller er dette børste fri dynamo?
Toyota sa at på Celica T23 og Mr2 MK3 byttes dynamoen ved 120 000 km. forutsatt at ingen tung stereo er dravet.
Da jeg byttet mine børster ved 100 000 var dem godt slite