Side 1 av 1

Bilen hakker og drar veldig dårlig

Legg innLagt inn:07 mai 2005 18:56
av Tom-R
Min MR2 90 mod. har vondt...

Det som har skjedd er at bilen drar veldig dårlig og har problemer med å ta løs. Vet ikke hva som feiler den... funket helt bra før i dag.

Hadde vært fint å fått svar på hva som er problemet og hvordan jeg kan fikse d. (PS! Vasket bilen i dag hvis det er til noe hjelp)

Legg innLagt inn:07 mai 2005 18:58
av Dalan
Tennings-systemet ditt begynner å bli slitent - Bytt fordelerlokk, rotor, plugg-ledninger og plugger :)
Alternativt prøv med plugg-ledninger først, det er det mest vanlige problemet, og forsterkes veldig godt når det kommer fuktighet i nærheten ;)

Legg innLagt inn:07 mai 2005 18:59
av Raze_r
fusker den liksom? for kan jo være pluggene hvis du ikke har sjekket de...?
sjekk pluggene... og se hvordan de ser ut.

Legg innLagt inn:07 mai 2005 18:59
av AndreasH
Det er ganske sikkert fukt nedi plugg-brønnene.
Dra ut pluggledningene og blås tørt med trykkluft hvis du har det. Hvis ikke, kjør den varm først og så dra ut ledningene, så tørker det p.g.a. varmen. :wink:

Legg innLagt inn:07 mai 2005 19:00
av Tom-R
Den fusker ja. Må vel sjekke tennpluggene... Kanskje d er d

Legg innLagt inn:07 mai 2005 19:02
av Dalan
Dæven det var da kjapp respons her inne gitt.. :shock: :D

Sjekk plugger og plugg-ledninger du, det er det 99,7% sikkert ;)

Legg innLagt inn:07 mai 2005 19:53
av celicat23
Vasket bilen sa du? Kan gi ett forslag da: 2 av mine tidligere toyota'er gikk som om det bare var 1 eller 2 sylindre som virket etter at jeg tok motorvask på de. Måtte bruke 3 gir for å komme opp i 100km/t o.l.

Eneste jeg trengte gjøre var å la bilen stå gå på tomgang (med panseret oppe) så fordampet vannet som hadde lagt seg der det ikke skulle ligge (pluggene?) og så gikk bilen like fint.

Dette skjedde 4-5 ganger, og kuren var den samme hver gang. Og hver gang gikk bilen like fint igjen.

Legg innLagt inn:07 mai 2005 23:05
av donk2k
Min erfaring er det at det samler seg mye vann nede ved pluggene. Det tar etter min mening LANG tid å fordampe 0,5l vann. Jeg tar derfor ut pluggledningene og tørker opp med litt papir av type dasspapir eller tørkerull (gjerne noe med ekstem god oppsugningsevne). Tørk ellers opp fuktighet der du kommer til. Dess mer du får tørka med papir, dess færre minutter (halvtimer) må bilen stå på tomgang.

Jeg har altid tørkerullen klar etter selvvask på statoil. Er ikke mye vannet som skal til før jeg ikke får start en gang... Rimelig kjedelig å stå fast inne i en vaskehall med ca. 6 biler som har ventet en halvtime på å få vasket bilen etter arbeidet på en fredag.....

Legg innLagt inn:08 mai 2005 11:36
av pkgrette
hmm jeg lurere på om det går ann og lage en drenering ii mk1 blokka så vi med mk1 slipper dettta problemet vær gang vi tar motorvask